آهن آنلاین

نمودار قیمت تیرآهن

نمودار قیمت تیرآهن

یکی از پرکاربردترین مقاطع فولادی که در صنعت ساختمان‌سازی و صنایع عمرانی دیگر کاربرد دارد، تیرآهن است. این مقطع در سایز و برندهای مختلفی تولید و به بازار عرضه می‌گردد. در ادامه این صفحه نمودار قیمت تیرآهن در سال 1401 برای ذوب آهن ۱۴، ۱۶ و ۱۸ را ارائه داده‌ایم. 
تیرآهن، ساختاری طویل دارد که در برابر بارهای عمودی، نیروی برشی و لنگر خمشی مقاومت می‌کند. این پروفیل‌ها بارهای تحمیلی در امتداد طولشان را به دیوارها، ستون‌ها، پایه‌ها و... منتقل می‌کنند. سطح مقطع تیرآهن به دو شکل I و H است، که نوع مصرف هرکدام بستگی به نوع کاربرد آن دارد.

انواع مختلفی از این پروفیل در ساختمان‌ها استفاده می‌شود؛ به همین دلیل تغییرات قیمت تیرآهن تاثیر زیادی در هزینه آن دارد. تیرآهن نوع H نسبت به نوع I بسیار سنگین‌تر است، بنابراین می‌تواند وزن بیشتری را نیز تحمل کند. اما در بعضی از ساختمان‌ها که وزن و نیروی روی یک دیوار ممکن است باعث ایجاد مشکلات ساختاری شود، نوع I عملکرد بهتری دارد.

طبق نظر کارشناسان آهن آنلاین:

“تیرآهن، یکی از پرکاربردترین محصولات فولادی در صنایع و ساختمان‌سازی است؛ آگاهی از نمودار تغییرات قیمت تیرآهن به خریداران این محصول کمک می کند تا برای خرید آن برنامه ریزی کنند. با مشاهده نمودار قیمت تیرآهن می توانیم بدانیم اثر عوامل داخلی و خارجی بازار آهن آلات بر قیمت تیرآهن چگونه بوده و زمان مناسب خرید این محصول چه موقع است.”

تاثیر نوسانات قیمت تیرآهن بر قیمت مسکن

همان‌طور که گفتیم این محصول فلزی کاربرد و البته حجم مصرف بسیار زیادی در ساختمان‌سازی دارد و یکی از اجزای اصلی ساختمان و سوله‌ها به حساب می‌آید؛ به صورتی که کمترین نوسان در قیمت تیرآهن باعث تغییر فراوانی در هزینه کل سازه خواهد شد و به همین ترتیب روی قیمت مسکن نیز تاثیر چشم‌گیری خواهد داشت. بنابراین اگر در حوزه ساختمان فعال هستید، باید آگاهی کاملی در مورد نوسانات قیمت تیرآهن داشته باشید.

 

تغییرات قیمت نمودار تیرآهن باعث می شود تا بدانیم قیمت مسکن افزایش یا کاهش می یابد .

 

فاکتورهای موثر در تغییرات نمودار قیمت تیرآهن سال 1401

پارامترهای مختلفی بر بهای تیرآهن اثر گذار است؛ از آنجا که قیمت این محصول باتوجه به سایز، طول، وزن و کیفیت برآورد می شود، هرگونه تغییر در هزینه مواد اولیه، نوسانات بازار آهن آلات، نرخ ارز و شرایط سیاسی اقتصادی کشور باعث می شود تا قیمت تیرآهن دچار تغییر شود. وزن تیر آهن کارخانه‌های مختلف ممکن است بایکدیگر تفاوت داشته باشد، به‌همین دلیل استفاده از جدول وزن تیرآهن کمک می‌کند تا بهترین و مرغوب‌ترین تیرآهن موجود در بازار را تهیه کنید.

نمودار قیمت آهن در یک سال اخیر

در یک سال گذشته، نرخ تیرآهن برای سایزهای 14،16 و 18 صعودی بوده است که البته با توجه به محبوبیت این سایزها در بازار آهن بالا رفتن نرخ آنها چندان غیرقابل انتظار نبوده است. نمودار قیمت مابقی سایزهای تیرآهن در سال گذشته تغییر چندان چشمگیری نداشته‌ و تنها نوسان‌های بسیار کوچکی را لمس کرده‌اند.

نمودارهای تغییرات قیمت تیرآهن 14، 16 و 18

در نمودارهای زیر، می‌توانید رفتار نمودار قیمت تیرآهن ذوب آهن در سال 1401 را برای سه سایز مشاهده کنید. با استفاده از نمودارهای زیر که روند تغییرات نرخ این محصول را برای حدودا ۱۵ روز اخیر نشان می‌دهد، می‌توانید تصمیم بهتری در مورد بودجه سازه خود بگیرید. همچنین شما می‌توانید جهت مشاهده پیش‌بینی‌های انجام شده برای نرخ تیرآهن نیز به صفحه پیش بینی قیمت تیرآهن در سال 1401 مراجعه کنید.

 

نمودار قیمت تیرآهن 14 اصفهان را در تصویر می توانید مشاهده کنید.

 

 

تیرآهن ۱۴ ذوب آهن

 

 

تیرآهن ۱۶ ذوب آهن

 

 

تیرآهن ۱۸ ذوب آهن