آهن آنلاین
بازار آهن تهران کجاست؟

بازار آهن تهران کجاست؟

سه‌شنبه 29 فروردین 1402
زمان مطالعه: 7 دقیقه

در بحث بورس آهن و فولاد تهران، آهن مکان و بازار آهن شادآباد اغلب اولین جاهایی هستند که به ذهن می رسد. اگرچه بسیاری از مردم آنها را با یک بازار اشتباه می گیرند، اما در واقع از یکدیگر متمایز هستند. اصطلاح بازار آهن به طور کلی به بازار آهن شادآباد اطلاق می شود که در آن انواع مصنوعات فلزی اعم از آهنی و غیرآهنی و ابزارآلات صنعتی و ساختمانی به فروش می رسد. معاملات در این بازار هم به صورت حضوری و هم به صورت آنلاین از طریق تامین‌کنندگان مختلفی انجام می‌شود، که به مشتریان امکان خرید مقاطع فولادی را از هر کجا فراهم می‌کند. در حالی که برخی از افراد معاملات سنتی سنتی را ترجیح می دهند، آهن آنلاین تضمین کیفیت، گواهینامه معتبر و مشاوره فنی از مهندسان متالورژی را برای اطمینان از خرید موفق ارائه می دهد. در نتیجه بازار آهن به دلیل مزایای خرید اینترنتی در سراسر ایران گسترش یافته است.

تاریخچه بازار آهن تهران

بازار آهن تهران چندین سال مرکز شلوغ شهر در خیابان مولوی و خیام قرار داشت ولی به سبب ایجاد مشکلات آلودگی و ترافیک و سر و صدا به حاشیه شهر در شادآباد منتقل شده است.  این بازار برای چندین دهه عرضه کننده عمده محصولات آهنی مردم تهران بوده است. بازار در طول سال ها شاهد تغییرات زیادی بوده است، اما هسته اصلی بازار ثابت مانده است. بازار آهن خانه انواع مغازه ها و فروشندگان است که همگی انواع محصولات آهنی را به فروش می رسانند. از تیرآهن و میلگرد گرفته تا انواع لوله و پروفیل و مقاطع فولادی دیگر همگی در این بازار بزرگ توسط فروشندگان مختلف به فروش می رسند. در این بازار حدود 2400 کارگاه فلزی برای تولید محصولات وجود داشته ولی مابقی صرفا فروشندگان این محصولات به صورت عمده و خرده هستند.

بخش های مختلف بازار آهن تهران

بازار آهن شادآباد طیف گسترده ای از محصولات و خدمات از جمله ابزار، شیرآلات، اتصالات، آلیاژهای غیرآهنی، مصالح ساختمانی و دستگاه های صنعتی را ارائه می دهد. فقط به محصولات آهنی محدود نمی شود. این بازار از چند بازار کوچکتر شامل بازار شادآباد، بهاران ۱، بهاران ۲، پایزن و گلستان تشکیل شده است که مجموعاً حدود دو هزار مغازه و مکان تجاری دارند. علاوه بر این، چندین مجتمع تجاری تأسیس شده مانند جنرال آوا و پارسیان وجود دارد که در زمینه ابزارآلات، ماشین آلات، شیرآلات صنعتی و ساختمانی و لوازم بهداشتی ساختمانی تخصص دارند.

بازار آهن فروشان شادآباد

منطقه کلیدی بازار آهن جایی است که طیف متنوعی از اقلام آهن و فولاد مانند میلگرد، قوطی، پروفیل، تیرآهن، ورق و غیره به فروش می رسد. این بدان معنی است که طیف گسترده ای از محصولات آهنی موجود است و بدون دانش کافی، خرید می تواند چالش برانگیز باشد. با این وجود، انتخاب یک منبع قابل اعتماد می تواند به خرید آگاهانه کمک کند. آهن آنلاین با چندین سال تجربه در زمینه خرید و فروش مقاطع فولادی منبعی معتبر جهت استعلام قیمت آهن و خرید محصولات آهنی شما خواهد بود.

 

بازار آهن تهران در تصویر نمایش داده شده است.
بازار آهن تهران در تصویر نمایش داده شده است.

 

بازار مصالح ساختمانی و بورس ابزراآلات

منطقه شادآباد در ایران بازار بزرگ ابزارآلات را در خود جای داده است که طیف گسترده ای از ابزار آلات صنعتی و غیر صنعتی، پیچ، مهره و ... را ارائه می دهد. با وجود دفاتر فروش سازنده ابزار، مشتریان به راحتی می توانند اقلام سفارشی را متناسب با نیازهای خاص خود دریافت کنند. فروشگاه های مصالح ساختمانی در این بازار نیز طیف وسیعی از مصالح ساختمانی از جمله لوله ها و پروفیل های آهنی و غیر آهنی، شیرآلات، اتصالات و لوازم خانگی را عرضه می کنند.

تعیین قیمت آهن در بازار شادآباد

بازار شادآباد و مکان از جهات مختلفی از جمله قدمت بازار و قابلیت جا به جایی ماشین آلات سنگین با هم تفاوت دارند. مکان دارای خیابان‌های عریض‌تر و پارکینگ‌های مشخص‌شده است که تردد وسایل نقلیه و کامیون‌ها را آسان‌تر می‌کند. در حالی که ممکن است برخی از محصولات در شادآباد کمیاب باشند، مکان منابع کافی برای فروش تس دارد. آهن مکان با وجود دورتر بودن، دسترسی بهتری را ارائه می دهد. قیمت آهن در بازار به دلیل عواملی مانند عرضه و تقاضا، نرخ ارز و سیاست های حاکم بر بازار در نوسان است. خریداران قبل از خرید می بایست نسبت به استعلام قیمت اقدام نمایند و این امر به راحتی از طریق اینترنت و فضای مجازی قابل انجام است. وب سایت آهن آنلاین قیمت های روزانه تمام بخش های فولادی را به روز می کند.

آهن مکان کجاست؟

در کنار بازار آهن تهران، بازار دیگری به نام آهن مکان قرار دارد که ممکن است بسیاری افراد آن‌ها با یکی بدانند؛ اما این‌طور نیست. آهن مکان در مسیر بزرگراه آزادگان و در منطقه شهرک صنعتی تهران قرار دارد و دقیقاً در ضلع جنوبی پل شهید صنیع خانی واقع شده است. خوشبختانه در این منطقه خبری از طرح ترافیک برای پلاک‌های زوج و فرد نیست و در زمان بازگشت، با ترافیک سنگینی مواجه نمی‌شوید. دسترسی به بازار آهن مکان هم با خودرو شخصی و هم با استفاده از اتوبوس امکان‌پذیر است. از دیگر مزایای این بازار می‌توان به دسترسی راحت این منطقه و اتوبان آزادگان به سایر مناطق تهران اشاره کرد.

آدرس بازار آهن شاد آباد

بازار آهن شادآباد در منطقه 18 تهران و نزدیک به میدان شیر شیرینی و بزرگراه فتح (احمد متوسلیان) در جنوب غربی واقع شده است. اطراف آن را چندین محله از جمله شادآباد، 17 شهریور، امام خمینی و فردوسی احاطه کرده است.

مسیرهای حمل‌ونقل عمومی به سمت بازار آهن

با توجه به ترافیک تهران و به‌منظور تسهیل دسترسی همه مردم به بازار آهن و فولاد تهران، امکان دسترسی از طریق سه ایستگاه مترو فراهم شده است:

  1. ایستگاه مترو آزادی: ایستگاه آزادی در نزدیک‌ترین موقعیت مکانی به بازار آهن قرار دارد. پس از خروج از ایستگاه مترو، رسیدن به بازار آهن با استفاده از اتوبوس‌های خلیج یا تاکسی‌های خط آزادی – شادآباد آسان خواهد بود.
  2. ایستگاه مترو نعمت‌آباد: برای استفاده از این مسیر لازم است در خط 3 مترو و ایستگاه نعمت‌آباد پیاده شده و سوار خط 10 بی آر تی شوید. پس از رسیدن به منطقه یافت‌آباد، از تاکسی برای رسیدن به بازار آهن استفاده کنید.
  3. ایستگاه مترو صادقیه: پس از پیاده شدن در ایستگاه صادقیه، با استفاده از اتوبوس‌های مسیر صادقیه - شادآباد می‌توانید سریع به بازار آهن برسید.

 

بازار آهن شادآباد بزرگترین بورس آهن ایران است.
بازار آهن شادآباد بزرگترین بورس آهن ایران است.

 

ساعت کار بازار آهن شادآباد

پس از انتقال بازار آهن از مرکز شهر، در دهه 1380 بازار آهن شادآباد فعالیت خود را آغاز کرد. با توجه به اینکه هدف فعالیت بازار شادآباد تسهیل خریدوفروش برای همه خریداران است، ساعت کاری نیز در همین راستا تعیین شده است. به‌این‌ترتیب، در روزهای شنبه تا چهارشنبه خریداران از ساعت 9 الی 17 می‌توانند به بازار مراجعه کنند. ساعت کاری در روز پنجشنبه از ساعت 9 آغاز شده و در نیمه‌های روز حدود ساعت 14 پایان می‌یابد.

مقایسه بازار آهن شادآباد و آهن مکان

دانستن تفاوت های بازار شادآباد و مکان می تواند مفید باشد. یکی از تمایزات این است که بازار آهن شادآباد قدمت بیشتری نسبت به بازار مکان دارد. علاوه بر این، بازار شادآباد به دلیل وجود خیابان‌های باریک برای جابجایی ماشین‌آلات سنگین مشکل دارد، در حالی که خیابان‌های وسیع‌تر مکان امکان عبور آسان‌تر وسایل نقلیه و کامیون‌ها را فراهم می‌کند. پارکینگ در مکان نیز به دلیل فضاهای تعیین شده بر خلاف کوچه های باریک شادآباد راحت تر است. در حالی که برخی از کالاها مانند لوله و محصولات فولادی در شادآباد کمیاب است، مکان منابع زیادی برای فروش دارد. آهن مکان با وجود دورتر بودن، دسترسی بهتری را ارائه می دهد.

سخن پایانی

این مقاله قصد دارد اطلاعات دقیقی در مورد بزرگترین بورس آهن ایران در اختیار خوانندگان قرار دهد. بازرگانی آهن آنلاین تامین کننده عمده مقاطع فولادی و فولادی در بازار آهن ایران است که طیف وسیعی از محصولات و خدمات را به مشتریان خود ارائه می دهد. آهن آنلاین با تجربه چندین ساله در فروش آهن، خرید آنلاین، به روز رسانی قیمت روزانه برای تمام بخش های فولادی، تجزیه و تحلیل هفتگی بازار، فروش اعتباری، انبارداری، برش، خم، جوش، پالت فلزی، جرثقیل سقفی و غیره را ارائه می دهد. در صورت تمایل برای استعلام قیمت محصولاتی مانند میلگرد 16، قیمت میلگرد 14، تیرآهن، ورق و دریافت مشاوره فنی و اطلاع از خدمات، با کارشناسان ما در آهن آنلاین تماس بگیرید.

اشتراک گذاری:
لینک مطلب
امتیاز دهید

مقالات مرتبط

ارسال دیدگاه

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.