آهن آنلاین
موانع و مشکلات صنعت ورق و فولاد

موانع و مشکلات صنعت ورق و فولاد

سه‌شنبه 14 تیر 1401
زمان مطالعه: 2 دقیقه

مدیر فروش داخلی شرکت فولاد مبارکه اصفهان، محمد تاجمیر ریاحی، اظهار داشت:

در حال حاضر بازار برخی از محصولات فولادی مانند ورق با ثبات است. اما باید به خاطر داشته باشیم که ثبات فعلی بازار مدیون حجم عرضه و وارداتی است که در سال گذشته رخ داد و اگر با قطعی برق و کمبود تامین انرژی مواجه شویم، قطعا این رویکرد بر تولید و عرضه ما تاثیر خواهد گذاشت و در نهایت باعث ایجاد التهاب در بازار ورق فولادی و افزایش قیمت ورق سیاه می‌شود.

مدیر فروش داخلی شرکت فولاد مبارکه اصفهان در رابطه با تهدید کسری برق برای بازار ورق گفت:

اعمال محدودیت شدید و یک‌باره برای مصرف برق قطعا برای صنعت فولاد قابل تحمل نخواهد بود و در صورتی که این محدودیت ها کنترل نشود، ثبات از بازار ورق‌های فولادی گرفته خواهد شد.

 

محدودیت های برق اثر منفی بر روی قیمت ورق سیاه می گذارد.

 

تاجمیر ریاحی در ادامه افزود:

عرضه تلفیقی ورق گرم در سال گذشته برای اولین بار صورت گرفت و تمام تلاش ما بر این است که وارداتی در این زمینه انجام ندهیم چون این واردات، همانطور که پیش‌بینی می شد، تبعات سنگینی برای ما دارد زیرا متاسفانه در مورد واردات ورق تمامی جوانب این کار مورد بررسی قرار نگرفته بود.

در حال حاضر به علت موانع و مشکلات زیادی که وجود دارد، هنوز نتوانسته ایم بسیاری از کالاهای وارد شده به کشور را از گمرک ترخیص کنیم که البته برای برای حل این مشکل نامه‌هایی به وزارت‌خانه ارسال کرده‌ایم و خواستار لغو موانع موجود در زمینه ترخیص این کالاها شده‌ایم.

از جمله موانعی که وجود دارد می توان به اعمال استاندارد اجباری بر روی کالاهای وارداتی و دادن تعهداتی در زمینه مصرف، اشاره کرد. نامه‌نگاری برای حل این مشکلات زمان‌بر است و این زمان از دست رفته، موجب نارضایتی مشتریان ما شده است.

محمد تاجمیر ریاحی در رابطه با مصوبه عوارض صادراتی و تأثیر آن بر بازار داخلی فولاد گفت: 

در حال حاضر چالش‌های زنجیره تأمین و مشکل برق و گاز تبدیل به دغدغه اصلی ما در بازار داخلی شده است. معمولا یک یا دوماه در سال ما امکان صادرات اسلب را داریم که وجود این مصوبات و عوارض باعث می‌شود که ما امکان صادرات را از دست بدهیم.

اشتراک گذاری:
لینک مطلب
امتیاز دهید

مقالات مرتبط

ارسال دیدگاه

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.