آهن آنلاین
کارخانه‌های تولیدکننده هاش

کارخانه‌های تولیدکننده هاش

چهارشنبه 13 شهریور 1398
زمان مطالعه: 2 دقیقه

کارخانه‌های تولیدکننده هاش در ایران نسبت به انواع دیگر پروفیل‌ها تعداد کمتری دارند و بخش عمده این محصول به صورت واردات تامین می‌شود. باید در نظر داشته باشید تیرآهن هاش در سازه‌هایی با ابعاد زیاد از جمله ساختمان‌های مرتفع نقشی حیاتی بازی می‌کند. حجم استفاده از این پروفیل به اندازه‌ای بالا است که تولید محدود داخل جوابگوی تقاضا نیست و بخش بسیار زیادی از محصول مورد نیاز بازار از طریق واردات از کشورهای مختلف تأمین می‌شود. در ادامه کارخانه‌های تولیدکننده هاش و همچنین مهمترین کشورهایی که محصول وارداتی را تأمین می‌کنند را به شما معرفی خواهیم کرد.

 

بررسی کارخانه‌های تولید کننده هاش

 

بزرگترین کارخانه‌های تولید کننده هاش را بشناسید

براساس آنچه گفتیم، تولید کنندگان تیرآهن هاش در ایران بسیار محدود هستند. در حال حاضر فقط یک کارخانه در کشور مشغول تولید این پروفیل پر کاربرد است که البته میزان تولید آن توان جوابگویی به تقاضای رو به رشد هاش را ندارد؛ به همین دلیل است که محصولات وارداتی وضعیت بازار را تعیین می‌کنند و قیمت ارز تاثیر بسیار زیادی بر قیمت هاش دارد.

 

شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان

این شرکت را می‌توان بزرگترین و یکی از قدیمی‌ترین تولیدکنندگان انواع محصولات و مقاطع فولادی دانست. از سال ۱۳۵۰ تا کنون این کارخانه بخش بسیار زیادی از نیاز کشور به محصولات فولادی را تامین می‌کند و بخش دیگری از محصولات خود را به صادرات اختصاص می‌دهد. انواع تیرآهن، میلگرد و دیگر پروفیل‌های فولادی توسط این کارخانه عرضه می‌شود اما یکی از محصولات مهم این کارخانه را می‌توان تیرآهن هاش دانست به این دلیل که تنها تولیدکننده این محصول در ایران کارخانه ذوب آهن است.
در حال حاضر تولیدکننده مطرح دیگری برای هاش وجود ندارد و بخش عمده این محصول از طریق واردات تأمین می‌شود. عمده محصولات وارداتی در بازار ایران از شرکت‌های هیوندا و سیسکو در کشور کره، کاردمیر ترکیه، کشورهای اسپانیا و روسیه که یکی از تولیدکنندگان قدیمی در این زمینه است تهیه می‌شوند.

دسترسی سریع
اشتراک گذاری:
لینک مطلب
امتیاز دهید

مقالات مرتبط

ارسال دیدگاه

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.