آهن آنلاین
لوله داربست چیست و انواع آن

لوله داربست چیست و انواع آن

دوشنبه 04 شهریور 1398
زمان مطالعه: 2 دقیقه
در این مقاله می خوانید:

لوله داربست اسکلت بندی سازه‌های داربستی را تشکیل می‌دهد و به همین دلیل است که مهمترین محصول در ساخت این سازه‌ها به حساب می‌آید. بر خلاف دیگر لوله‌ها، این محصول برای انتقال سیالات طراحی نشده و استفاده متفاوتی دارد. در این مطلب به شما خواهیم گفت که لوله داربست چیست و هر آنچه باید در مورد این محصولات بدانید را برای شما شرح خواهیم داد.

 

لوله داربست به منظور انتقال سیالات تولید نمی‌شود.

 

لوله داربست را بیشتر بشناسید.

لوله داربست یکی از اعضای خانواده وسیع و گسترده لوله‌ها به حساب می‌آید، با این تفاوت که از درون این محصول، هیچ ماده‌ای عبور نخواهد کرد و در جایگاه متفاوت‌تری از آن استفاده می‌شود. این پروفیل بخش عمده ساختار انواع داربست را تشکیل می‌دهد و به عنوان تکیه‌گاه و محافظ در این سازه‌ها استفاده می‌شود. در واقع حجم استفاده از این مقطع فولادی در سازه‌های داربستی به اندازه‌ای بالا است که قیمت لوله داربست تعیین کننده هزینه تمام شده پروژه پیاده سازی داربست خواهد بود.
لوله‌های داربستی محصولات فولادی هستند که بر حسب کاربرد در اندازه و آلیاژهای متفاوت تولید می‌شوند. این محصولات به طور معمول در طولهای ۳ و ۶ متر تولید می‌شوند و دارای قطر خارجی ۴۸٫۳ میلیمتر و ضخامت ۳٫۲ میلیمتر هستند.در تولید این نوع از لوله‌ها، استحکام مهمترین فاکتور در نظر گرفته می‌شود و ترکیب آلیاژی آن با توجه به محل مورد استفاده و استحکام مورد نیاز تعیین می‌شود. البته در نظر داشته باشید برای کاهش هزینه تولید لوله داربستی، این مصالح به صورت درزدار تولید می‌شوند.
در نهایت برای انتخاب لوله داربستی مناسب باید با توجه به محل مورد استفاده، اندازه و جنس این محصول را انتخاب کنید و نکته مهمتری که باید در نظر داشته باشید سلامت فیزیکی این محصولات است؛ زیرا داربست به طور مستقیم با جان افراد در ارتباط است و کوچکترین اشتباه می‌تواند خسارات غیر قابل جبرانی را به همراه داشته باشد.

دسترسی سریع
اشتراک گذاری:
لینک مطلب
امتیاز دهید

مقالات مرتبط

ارسال دیدگاه

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.