آهن آنلاین
کاربرد لوله داربست

کاربرد لوله داربست

پنج‌شنبه 17 امرداد 1398
زمان مطالعه: 2 دقیقه
در این مقاله می خوانید:

کاربرد لوله داربست تنوع بسیار زیادی ندارد اما باید در نظر داشته باشید حجم استفاده از این مقاطع فلزی به اندازه‌ای بالا است که تقریبا همه این مصالح را می‌شناسند و حداقل یکبار در کنار ساختمان‌های در حال ساخت آنها را دیده‌اند. استفاده اصلی لوله‌های داربست در صنعت ساختمان سازی است و تا کنون جایگزینی برای این مصالح پر کاربرد مطرح نشده‌است.

 محدود بودن استفاده از این لوله‌ها به معنی گوناگون نبودن آنها نیست. لوله‌های داربستی در انواع و اندازه‌های مختلف تولید می‌شوند که تاثیر مستقیمی بر قیمت لوله داربست دارد، به همین دلیل است کارفرمایان و خریداران این لوله هنگام انتخاب باید به کاربرد لوله داربست با توجه به نوع آن دقت داشته باشند.

 

مهمترین کاربرد لوله داربست صنعت ساختمان سازی برای دسترسی به ارتفاع بالا است.

 

کاربرد لوله داربست در صنایع مختلف

لوله‌های صنعتی یکی از انواع متنوع لوله‌ها به شمار می‌آیند. کاربرد لوله داربست بر خلاف دیگر انواع لوله‌ها انتقال سیال نیست. فرض کنید ساخت و ساز مجموعه‌ای به شما سپرده شده و حال نیاز دارید به طبقات بالایی ساختمان مورد نظر دسترسی پیدا کنید، برای انجام این کار نیاز به تجهیزاتی مطمئن دارید تا جان نیروی انسانی هنگام کار با آنها در خطر نباشد و در حین انجام پروژه دچار مشکل نشوید.

 این روزها شاهد رشد ساخت ابر سازه‌هایی هستیم که همه جای شهر را در بر گرفته‌اند. لازمه ادامه تمام این پروژه‌ها استفاده از داربست است که اصلی‌ترین جزئی که در آن به کار برده می‌شود لوله داربست نام دارد که مهمترین استفاده این مصالح به حساب می‌آید.

همانطور که گفتیم این لوله‌ها مانند دیگر همنوعان خود وظیفه انتقال را بر عهده ندارند به همین خاطر نیاز به آنالیز و تست پیچیده‌ای ندارند و بازرسی این لوله‌ها به صورت چشمی صورت میگیرد. این مقطع فلزی نیز مانند دیگر لوله‌های موجود در بازار در سایزهای مختلف تولید می‌شود که لوله داربست نمره ۵ نسبت به انواع دیگر کاربرد فراوان‌تری دارد.

دسترسی سریع
اشتراک گذاری:
لینک مطلب
امتیاز دهید

مقالات مرتبط

ارسال دیدگاه

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.