آهن آنلاین
فرایند تولید سیم خاردار

فرایند تولید سیم خاردار

چهارشنبه 04 آبان 1401
زمان مطالعه: 2 دقیقه
در این مقاله می خوانید:

در فرایند تولید سیم خاردار (Barbed Wire) خطی از سیم‌های تک رشته و دو رشته استفاده می‌کنند در حالی که برای تولید سیم خاردار حلقوی از نوارهای ورق استفاده می‌کنند.

سیم خاردار از جمله تجهیزاتی است که به منظور حصارکشی و امنیت  معمولا در بخش بالایی یا وسط فنس یا توری مورد استفاده قرار می‌گیرد.  به کارگیری آن علاوه بر اینکه امنیت را تأمین می‌کند جلوه زیبایی نیز به اماکن و پروژه‌ها می‌بخشد. پس در تجهیزات حصارکشی علاوه بر قیمت فنس، نرخ سیم خاردار نیز اضافه می‌شود. 

 در صورتی که قصد دارید در پروژه خود از این تجهیز استفاده کنید، در ابتدا باید نوع سیم خاردار مورد نظر را انتخاب کنید، زیرا قیمت سیم خاردار در انواع مختلف متفاوت است، سپس شروع به انجام عملیات کنید.

خط تولید این محصول، تجهیزات و ویژگی‌های خاصی دارد که در ادامه به بررسی برخی از آن‌ها خواهیم پرداخت.

  • سیستم رول کننده نیاز است.
  • خط تولید مورد نظر می‌تواند خاصیت این را داشته باشد که انواع مختلف این محصول را به طور همزمان تولید کند.

فرایند تولید سیم خاردار چگونه است؟

فرایند تولید سیم خاردار، به دو شکل تک رشته و دو رشته انجام می‌شود. به منظور تولید نوع تک رشته، سیم‌های تک رشته‌ای را وارد دستگاه تولیدی می‌کنند، سپس سیم مفتول دیگری در اندازه‌ و فواصل مشخص به این تک رشته به عنوان خار گره می‌زنند.

 به منظور تولید سیم خاردار دو رشته، دو رشته را وارد سیستم تولیدی می‌کنند، این دستگاه دو رشته مورد نظر را به دور هم می‌تاباند، سپس دو سیم مفتول به عنوان خار بر روی این دو رشته گره زده خواهد شد. قیمت سیم خاردار، به جنس رشته‌های استفاده شده بستگی دارد.

 

در تولید سیم خاردار خطی از سیم‌های تک رشته و دو رشته استفاده می‌شود.

 

در فرایند تولید سیم خاردار حلقوی، ابتدا نوارهای ورق (ورق نواربری شده) با طول زیاد، به داخل دستگاه پانچ فرستاده می‌شود. نحوه پانچ به گونه‌ای ‌است که خروجی آن، به صورت چند ردیف نوار باریک‌تر با اشکال پروانه‌ای در فواصل یکسان است. این نوارها بر روی یک کویل جمع آوری می‌شوند. نوع حلقوی در سایزهای متفاوتی تولید می‌شود که دو سایز ۶۰ و ۹۰ از معمول‌ترین آن‌ها به شمار می‌آید. در تولید این تجهیز با سایز ۶۰، معمولا از مفتول‌های ۳ میلی‌متری (مفتول مرکزی) استفاده می‌کنند که خار آن‌ها، مفتول‌های ۵/۲ میلی‌متری هستند، این نوع به طور تقریبی می‌توانند ۱۰ متر را پوشش دهند. در صورت نیاز به پوشش‌دهی بیش‌تر می‌توانید از سیم خاردارهایی با قطر ۹۰ سانتی‌متر استفاده کرد (این نوع توانایی پوشش‌دهی تا ۱۵ متر را دارند).

دسترسی سریع
اشتراک گذاری:
لینک مطلب
امتیاز دهید

مقالات مرتبط

ارسال دیدگاه

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.