آهن آنلاین
کاربرد لوله

کاربرد لوله

چهارشنبه 09 امرداد 1398
زمان مطالعه: 2 دقیقه
در این مقاله می خوانید:

کاربرد لوله در چند دهه گذشته به اندازه‌ای گسترده شده که زندگی شهری بدون این مصالح امکان پذیر نیست. با گسترش روز افزون شهرها، زندگی بیش از پیش به لوله‌ها و کاربردشان وابسته می‌شود.

البته محل استفاده از این محصولات فقط به زندگی شهری ختم نمی‌شود و اجرای بسیاری از فعالیت‌های صنعتی، پروژه‌ها و معاملات در سطح کلان و خرد وابسته به وجود این محصولات است. در بسیاری از موارد حجم استفاده به اندازه‌ای بالا است که کوچکترین اختلاف در قیمت لوله می‌تواند به غیر اقتصادی شدن پروژه منجر شود.

 

کاربرد لوله

 

با متنوع شدن کاربرد لوله در بخش‌های مختلف، تنوع در انواع این محصول نیز احساس می‌شد. تولید کنندگان برای پاسخ به این نیاز مجبور به گسترش تنوع در جنس، اندازه و روش تولید لوله‌ها شدند و انواع مختلف این پروفیل با روش تولید متفاوت، مواد اولیه سازنده مختلف و اندازه‌های متنوع را در بازار عرضه کردند.

کاربرد لوله در صنایع مختلف چیست؟

کاربرد لوله‌ها بر خلاف عقیده عمومی به انتقال سیالات  محدود نمی‌شود؛ لوله‌های داربستی برای ساخت اسکلت بندی داربست استفاده می‌شوند و در بسیاری از موارد حتی برای انتقال خطوط کابلی نیز از نوع خاصی از لوله‌‎ها استفاده می‌شود.

با این حال بخش عمده لوله‌ها برای هدف انتقال به خصوص انتقال سیالات تولید و استفاده می‌شوند که البته حجم استفاده در این حوزه به اندازه کافی گسترده است و در انتقال آب و فاضلاب شهری تا انتقال نفت و حتی مواد شیمیایی استفاده می‌شود.

جنس مواد اولیه، روش تولید و مقاومت با توجه به کاربرد لوله متفاوت است و با حساس‌تر شدن پروژه نیاز به لوله مستحکم و با قابلیت اطمینان بالاتر وجود دارد.

انواع لوله‌های گالوانیزه، مانیسمان، مسی و پلی اتیلن هر کدام خصوصیات منحصر به فرد خود را دارند. این خصوصیات باعث ایجاد مزایا و معایب خاص هر لوله در شرایط مختلف می‌شود.

در بعضی از پروژه‌ها نیاز به لوله‌های ضد زنگ داریم، گاهی اوقات لوله‌ها باید در برابر مواد شیمیایی مقاوم باشند و در بسیاری از مواقع قیمت اهمیت بیشتری برای مجریان پروژه دارد که همین موضوع شناخت انواع لوله و کاربر هر کدام را هنگام انتخاب مناسب برای فعالان این حوزه ضروری می‌کند.

دسترسی سریع
اشتراک گذاری:
لینک مطلب
امتیاز دهید

مقالات مرتبط

ارسال دیدگاه

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.