آهن آنلاین
کاهش قیمت میلگرد ادامه دار شد

کاهش قیمت میلگرد ادامه دار شد

چهارشنبه 26 اردیبهشت 1403
زمان مطالعه: 3 دقیقه

به گزارش آهن آنلاین - نرخ ارز در بازار داخلی همچنان در مسیر نزولی قرار دارد و این موضوع روی کاهش قیمت انواع محصولات فولادی از جمله میلگرد و تیرآهن تاثیر داشته است؛ ادامه این روند می‌تواند فعالان این حوزه را وارد چالش کند.

در هفته جاری سیر نزولی قیمت دلار به عنوان یکی از عوامل اصلی در قیمت‌گذاری محصولات حوزه آهن و فولاد، قیمت روز میلگرد را تحت تاثیر قرار داده و بهای این محصول فولادی در بازار همچنان کاهشی است.

بر اساس نمودار قیمت میلگرد آجدار،‌ قیمت این کالا با کاهش نسبی قیمت دلار و بازگشت به کانال ۵۰ هزارتومان، در هفته اخیر به کمترین قیمت در یک ماه گذشته رسیده است و پیش‌بینی می‌شود ادامه روند کاهشی بهای ارز، کاهش قیمت میلگرد امروز را ادامه‌دار کند.

اگرچه کاهش قیمت ارز در درازمدت می‌تواند به سود اقتصاد و تجارت کشور باشد ولی در عین حال در کوتاه‌مدت بازارهایی مانند فولاد و بورس را تحت تاثیر منفی خود قرار می‌دهد.

در حال حاضر قیمت انواع میلگرد آجدار در کارخانه‌های مختلف داخلی نسبت به روز گذشته حدود ۱۰۰ تا ۷۰۰ تومان کاهش قیمت داشته‌اند. اگرچه بهای این کالا در برخی کارخانه‌ها طی این مدت بدون تغییر باقی مانده و حتی در برخی موارد افزایش داشته، اما بدون تردید با ادامه کاهش قیمت دلار، آنها نیز در مسیر نزولی قیمت قرار خواهند گرفت.

قیمت امروز میلگرد ۱۴ میانه -۲۶ اردیبهشت۱۴۰۳- با ۳.۱ درصد کاهش از ۲۳۴۵۴.۵ تومان به ۲۲۷۲۷.۳ تومان رسید. در حالی که این کالا ماه گذشته با بهای ۲۴۹۰۹.۱ معامله می‌شد.

این روند کاهشی قیمت در سایر محصولات حوزه آهن و فولاد نیز مشاهد می‌شود. البته نوسان قیمت تیرآهن امروز کمتر از میلگرد بوده است. به طوری که قیمت کارخانه تیرآهن ۱۸ اصفهان نسبت به روز گذشته تغییری نداشته اما همین محصول در بنگاه اصفهان با ۱.۵ درصد کاهش، با قیمت ۶ میلیون تومان معامله شد.

طی همین مدت قیمت ورق سیاه نیز در انواع مختلف در اکثر کارخانه‌ها روند کاهشی روبرو بوده و در بازه ۰.۵ تا ۱.۷ درصدی کاهش داشته است که البته در این میان ورق سیاه ۵ فولاد مبارکه با ثبت ۴.۶ درصد کاهش قیمت و نرخ ۳۸.۱۴۰ در بنگاه تهران بیشترین درصد کاهش قیمت را در این حوزه به خود اختصاص داد.

با توجه به آمارهای استخراج شده از باز امروز محصولات آهن و فولاد کشور، قابل پیش‌بینی است که در چند روز آینده در صورت تداوم روند کاهش قیمت ارز، شاهد ریزش قیمتی در بازارهای این محصولات باشیم. البته در این زمینه باید گفت عدم قابلیت پیش‌بینی قیمت و میزان نوسانات ارزی و همچنین سایر عوامل تاثیرگذار بر قیمت مقاطع فلزی، به نظر می‌رسد روند بازار محصولات فولادی برای بلندمدت قابل پیش‌بینی نیست و نمی‌توان تحلیل دقیقی از این بازار در ماه‌های آینده ارائه داد.

با این حال پیگیری قیمت ‌آهن آلات از منابع معتبر مانند آهن‌ آنلاین و استفاده از امکانات مشاوره‌ای کارشناسان آن، می‌تواند تحلیل منطقی‌تری را برای ورود به این بازار به دست دهد.

اشتراک گذاری:
لینک مطلب
امتیاز دهید

مقالات مرتبط

ارسال دیدگاه

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.