آهن آنلاین
امید بازار آهن به آزاد شدن خرید شمش آهن در بازار بورس

امید بازار آهن به آزاد شدن خرید شمش آهن در بازار بورس

پنج‌شنبه 05 امرداد 1402
زمان مطالعه: 4 دقیقه

به نظر می‌رسد بعد از چند ماه رکود و سیر نزولی قیمت مقاطع فولادی، بازار آهن در روزهای آینده و با آزاد شدن خرید شمش آهن در بازار بورس کالا و غیر بهین‌یابی شدن این محصول، با تحول و افزایش قیمت مواجه شود. البته این حدس تنها در صورتی تحقق پیدا می‌کند که بعد از ایام عزاداری امام حسین (ع)، مردم به سمت حوزه ساخت و ساز متمایل شوند و مسکن جانی دوباره بگیرد. اتفاقی که در صورت وقوع می‌تواند کارخانه‌های تولید فولاد را از چند ماه بلاتکلیفی پشت سر هم راحت نماید.

بررسی آخرین نوسانات قیمت در بازار آهن

بررسی بازار میلگرد در ساعات پایانی روز سه شنبه 03 مرداد، به خوبی نشان می‌دهد که آزاد شدن خرید شمش فولادی در بازار بورس، منجر به افزایش قیمت این مقطع فولادی در بسیاری از مبادی فروش شده است. از میلگرد میانه که دیروز قیمت آن ثابت اعلام شد که بگذریم، کارخانه‌هایی مانند ذوب آهن، ظفربناب و ... روز گذشته و بعد از مدت‌ها، توانستند قیمت میلگرد را ولو به صورت نامحسوس، اما به‌هرحال کمی افزایش دهند. به عنوان مثال، میلگرد ذوب آهن عصر دیروز به صورت میانگین، 200 تومان گران و وارد کانال 22 هزار و 100 تومان شد.

 

در این تصویر نوسانات قیمت میلگرد آجدار ذوب آهن اصفهان 16 A3 در تاریخ 4 مرداد 1402 را مشاهده می‌کنید.
در این تصویر نوسانات قیمت میلگرد آجدار ذوب آهن اصفهان 16 A3 در تاریخ 4 مرداد 1402 را مشاهده می‌کنید.

 

میلگرد ظفربناب هم با 100 تومان افزایش قیمت، روز گذشته را در کانال 22 هزار و 600 تومان به پایان رساند. این در حالیست که میلگرد راد همدان هم روز گذشته به صورت میانگین، 250 تومان گران شد. این میلگرد صبح امروز را در کانال 23 هزار و 100 تومان آغاز خواهد کرد. سایر مبادی فروش میلگرد ترجیح دادند سه شنبه قیمت این مقطع فولادی را ثابت اعلام کنند.

روز گذشته را می‌توان روز افزایش قیمت تیرآهن در فروش شاخه‌ای دانست. قیمت این مقطع فولادی اگرچه در فروش کیلویی و در اکثر سایزها همان نرخ روز دوشنبه اعلام شد؛ اما در عرضه شاخه‌ای آن، شاهد بالا رفتن قابل توجه قیمت‌ها بودیم. به عنوان نمونه، هر شاخه 12 متری از تیرآهن سایز 14 ذوب آهن، عصر دیروز با افزایش قیمت 110 هزار تومانی به مشتریان عرضه شد که در نوع خود، کاملا بی‌سابقه بود. تیرآهن یزد هم بعد از مدت‌ها از خواب بیدار شده و روز قبل را با افزایش نرخ به پایان رساند.

 

قیمت تیرآهن یزد در تاریخ 4 مرداد 1402

انواع تیرآهن

قیمت

تیرآهن 14 یزد

31651380

تیرآهن 16 یزد 

38990830

تیرآهن 18 یزد

49082570

تیرآهن 20 یزد

57339450

تیرآهن 22 یزد

71100920

 

پروفیل ساختمانی اصفهان بعد از چند روز کاهش قیمت، سه شنبه را در آرامش سپری کرده و با نرخ ثابت 29 هزار و 700 تومان معامله شد. در همین حال، پروفیل تهران دیروز را هم مانند چند هفته اخیر، در کانال 32 هزار و 100 تومان تمام کرد. پروفیل گالوانیزه هم تحت تاثیر اخبار مثبت دیروز قرار نگرفت و همچنان ثبات قیمت خود را در سایزها و ضخامت‌های مختلف ادامه داد. پروفیل سبک نیز که از 17 تیر وارد کانال 43 هزار و 100 تومان شده است، همچنان با شیب 0 نمودار تغییرات قیمت، به کار خود در بازار ادامه می‌دهد. پروفیل صنعتی، استیل و Z هم همچنان روزهای آرام و بدون تنشی را پشت سر می‌گذارند.

بررسی بازار ورق سیاه نشان می‌دهد که افزایش قیمت این محصول در روز گذشته، بیش از کاهش نرخ آن قابل مشاهده بود. به عبارتی دیگر، بیشتر سایزها و ضخامت‌های این ورق در ساعات پایانی روز سه شنبه، به شکل نامحسوسی گران شدند. این در حالیست که ورق روغنی فولاد مبارکه همچنان بدون افزایش یا کاهش نرخ، در کانال 38 هزار تومان به فروش می‌رسد. اوضاع در ورق رنگی فولاد مبارکه هم کاملا آرام است و این مقطع فولادی با قیمت میانگین 49 هزار تومان (مانند روزهای گذشته) معامله می‌شود. عصر دیروز ورق گالوانیزه هم به پیروی از سایر انواع ورق، تمایلی به تغییر نرخ از خود نشان نداد.

 

بیشتر بخوانید: ورود میلگرد به کانال 21 هزار تومان همزمان با کاهش نرخ دلار

 

دیروز اوضاع بازار نبشی کاملا آرام بود و همه مبادی فروش از جمله شکفته، آریان فولاد، صنایع فولاد ایرانیان و ... ترجیح دادند هیچ تغییری روی قیمت این مقطع فولادی اعمال نکنند. اتفاقی که به صورت کاملا مشابه، در ناودانی هم رخ داد و تولید کننده‌های مختلف از قبیل ناب تبریز و شکفته، این محصول را بدون افزایش نرخ، روانه بازار کردند. انواع لوله از قبیل داربست، مانیسمان، جدار چاه، اسپیرال و ... نیز فارغ از هیاهوی بازار آهن، همچنان با قیمت مقطوع و بدون کوچکترین نوسان معامله می‌شوند. اتفاقی که به خوبی در بازار انواع گریتینگ هم قابل مشاهده است. 

اشتراک گذاری:
لینک مطلب
امتیاز دهید

مقالات مرتبط

ارسال دیدگاه

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.