آهن آنلاین
رکود بازار آهن در آغاز دومین ماه تابستان

رکود بازار آهن در آغاز دومین ماه تابستان

یک‌شنبه 01 امرداد 1402
زمان مطالعه: 4 دقیقه
در این مقاله می خوانید:

بازار آهن در آغاز ماه مرداد هم هیچ نشانی از رونق ندارد و همچنان روی ریل رکود و عدم تمایل مشتریان به سرمایه‌گذاری قدم برمی‌دارد. قیمت انواع مقاطع فولادی ثابت مانده و حتی در حال کاهش است؛ با این‌حال خریداران آهن باز هم در ورود به این بازار تردید دارند و منتظر ارزان‌تر شدن این محصولات هستند. از طرفی دیگر، بازار مسکن در بدترین وضعیت سال‌های اخیر خود قرار دارد و دولت هم کماکان به سیاست‌های فشار روی تولید کننده‌های فولاد ادامه می‌دهد. همه این عوامل دست به دست هم داده‌ و اوضاع نابه‌سامان فعلی را رقم زده‌اند.

بررسی آخرین تحولات قیمت در بازار آهن

روز شنبه 31 تیر ماه، اکثر مبادی فروش میلگرد، قیمت این مقطع فولادی را کاهش دادند و دیگر تولید کننده‌ها هم نرخ میلگرد را ثابت اعلام کردند. میلگرد میانه در آخرین روز از ماه تیر، روی 21.950 تومان باقی ماند و اکثر سایزهای میلگرد این کارخانه، با همین قیمت به فروش رسیدند. میلگرد ذوب آهن در سایز 14، 16 و 18 نیز هر کدام با 100 تومان ارزان شدن، به بازار عرضه شدند. به عنوان مثال، هر کیلوگرم تیرآهن سایز 16 این شرکت، عصر دیروز با قیمت 21.920 تومان معامله شد.

 

قیمت میلگرد اصفهان (1 مرداد ماه 1402)

انواع میلگرد

قیمت

میلگرد  14، A3 

219270

میلگرد 16، A3 

219270

میلگرد 18، A3 

215600

میلگرد 20، A3 

215690

میلگرد 22، A3

220920

میلگرد 25، A3 

221060

میلگرد  28، A3 

220920

 

میلگرد ظفربناب هم با 170 تومان کاهش قیمت، دیروز را در کانال 22 هزار و 500 تومان به پایان رساند. این در حالی بود که تولید کننده‌هایی از قبیل آذرفولاد امین، جهان فولاد سیرجان، آناهیتا گیلان، کاشان و ... نرخ این مقطع فولادی را در آخرین روز از اولین ماه تابستان، ثابت اعلام کردند. بیشترین کاهش قیمت میلگرد در ساعت‌های پایانی دیروز، مربوط به میلگرد سایز 14 نیشابور بود که بیش از 400 تومان ارزان شد.

تیرآهن ذوب آهن دیگر محصول فولادی بود که روز گذشته را با کاهش قیمت به پایان رساند. این کارخانه باز هم ناچار شد نرخ تیرآهن خود را در فروش کیلویی و شاخه‌ای پایین بیاورد؛ اما همچنان خبری از ورود تقاضا نبود! به عنوان مثال تیرآهن سایز 14 ذوب آهن در پایان روز شنبه 31 تیر ماه، هر کیلوگرم 22.936 تومان به فروش رسید که حکایت از ارزان شدن 400 تومانی نسبت به اواخر هفته گذشته دارد. سایر مبادی فروش تیرآهن هم کماکان و مانند یکی دو ماه اخیر، هیچ تغییری روی قیمت این مقطع فولادی اعمال نکردند.

 

بیشتر بخوانید: بازار آهن با رکود به استقبال مرداد می‌رود

 

بعد از کاهش قیمت 400 تومانی در ساعات پایانی دیروز، پروفیل اصفهان امروز اول مرداد را با نرخ ثابت 30 هزار تومان شروع کرد. این در حالیست که پروفیل تهران بدون تغییر نسبت به روزهای قبل، در کانال 32 هزار و 100 تومان به بازار عرضه شد. پروفیل گالوانیزه در ضخامت 2 میلی‌متری مانند روزهای قبل و بدون تغییر قیمت، با نرخ ثابت 44 هزار و 400 تومان معامله شد. این ثبات قیمت در سایر ضخامت‌های پروفیل گالوانیزه هم به خوبی قابل مشاهده بود.

 

در این تصویر نوسانات قیمت پروفیل گالوانیزه  ۲۰*۳۰  با ضخامت ۲  را مشاهده می‌کنید.
در این تصویر نوسانات قیمت پروفیل گالوانیزه  ۲۰*۳۰  با ضخامت ۲  را مشاهده می‌کنید.

 

بعد از یک روز استراحت، ورق سیاه روز شنبه 31 تیر ماه دوباره به روند نزولی قیمت خود بازگشت. عصر دیروز نرخ این محصول در اکثر مبادی فروش از جمله فولاد مبارکه اصفهان، بین 60 تا 280 تومان (در ضخامت‌های مختلف) کاهش پیدا کرد. در بخش لیست قیمت ورق سیاه به عنوان مثال هر کیلوگرم ورق سیاه فولاد مبارکه در ضخامت 2 و سایز 1000، با نرخ 30 هزار تومان به فروش رسید که نسبت به روزهای پایانی هفته گذشته، 270 تومان کاهش قیمت را نشان می‌دهد. در عین حال، دیگر انواع ورق از جمله ورق رنگی، گالوانیزه، روغنی و ... آخرین روز تیر ماه را در آرامش نسبی و بدون تغییر قیمت سپری کردند.

 

در این تصویر می‌توانید نوسانات قیمت ورق سیاه 2 فولاد مبارکه 1000 را مشاهده کنید.
در این تصویر می‌توانید نوسانات قیمت ورق سیاه 2 فولاد مبارکه 1000 را مشاهده کنید.

 

نبشی شکفته ساعات پایانی روز شنبه را با کاهش قیمت قابل توجه در بسیاری از ضخامت‌ها شروع کرد. بیشترین ریزش قیمت این کارخانه مربوط به نبشی سایز 60*60 و ضخامت 6 میلی‌متر بود که در میان تعجب، بیش از 800 تومان ارزان شد. البته کاهش نرخ نبشی در سایر مبادی فروش از قبیل ظهوریان، آونگان و ... نیز وضعیت غالب بازار بود. در همین حال، به جز ناودانی شکفته که دیروز ارزان شد، سایر تولید کننده‌ها تصمیم گرفتند قیمت ناودانی را در ساعت‌های واپسین روز شنبه و شروع امروز یکشنبه اول مرداد، ثابت اعلام کنند. در پایان باید به ثبات ادامه‌دار قیمت انواع لوله از قبیل داربستی، جدار چاه، اسپیرال، مانیسمان و ... هم اشاره کنیم. این مقطع فولادی مانند چند ماه گذشته، اولین روز مرداد را هم بدون هیچ شگفتی در بازار خود آغاز کرد. 

اشتراک گذاری:
لینک مطلب
امتیاز دهید

مقالات مرتبط

ارسال دیدگاه

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.