آهن آنلاین
بازار آهن همچنان تحت تاثیر ثبات قیمت ارز

بازار آهن همچنان تحت تاثیر ثبات قیمت ارز

چهارشنبه 17 خرداد 1402
زمان مطالعه: 4 دقیقه

امروز چهارشنبه 17 خرداد، در بازار آهن خبری از افزایش یا کاهش قابل ملاحظه قیمت‌ها نبود. البته نمودارها در برخی از مقاطع فولادی و کارخانه‌ها، از تغییراتی هرچند ناچیز خبر می‌دادند. میلگرد و تیرآهن معمولا بین 1 تا 2 درصد افزایش یا کاهش را در برخی از کارخانه‌ها نشان می‌دهند و برخی از مقاطع دیگر هم همچنان روی خط ثبات قیمت‌ها حرکت می‌کنند. برای بررسی آخرین خبرها از بازار آهن، با وب سایت آهن آنلاین همراه باشید.

میلگرد ذوب آهن گران شد

کارخانه ذوب آهن اصفهان امروز نه تنها میلگرد، بلکه بقیه مقاطع فولادی خود را هم با افزایش قیمت به بازار عرضه کرد. به عنوان نمونه، میلگرد آجدار 16 این شرکت در شاخه 12 متری و گرید A3، هر کیلوگرم 24.863 تومان معامله شد که نسبت به روز گذشته، 1.1 درصد گران‌تر شده است. این افزایش قیمت میلگرد آجدار سایز 18 ذوب آهن اصفهان، روی 0.4 درصد تنظیم شده بود.

میلگرد میانه اما رویکرد کاملا متفاوتی داشت و شاهد کاهش قیمت آن در بازارهای داخلی بودیم. میلگرد 14، 16 و 18 این شرکت در شاخه 12 متری و گرید A3، هر کیلوگرم 23.978 تومان به فروش رسید که حاکی از ارزان شدن 0.8 درصدی آن است.

میلگرد ظفر بناب امروز چهارشنبه هیچ تمایلی به افزایش قیمت از خود نشان نداد و شیب نمودار تغییرات آن، 0 بود؛ به این معنی که دقیقا با همان قیمت روز گذشته به بازار عرضه شد. با این حال، میلگرد 14، 16 و 18 نیشابور هم با کاهش ناچیز 0.4 درصدی قیمت‌ها به مشتریان عرضه شدند.

نوسانات قیمت میلگرد آجدار ظفر بناب 20
نوسانات قیمت میلگرد آجدار ظفر بناب 20

آذرفولاد امین و ابهر هم هیچ تغییر قیمتی نسبت به روز قبل نداشتند. اما امیرکبیر، فایکو، فولاد سیرجان، بافق یزد و ... امروز را نیز ریل کاهش قیمت میلگرد در سایزهای مختلف حرکت کردند.

تیرآهن ذوب آهن افزایشی

بررسی بازار تیرآهن در روز چهارشنبه 17 خرداد به ما می‌گوید که فقط شرکت ذوب آهن محصولات خود را گران کرده است و سایر کارخانه های فولادی، ترجیح دادند فعلا قیمت خود را ثابت نگه دارند. تیرآهن سایز 14، 16 و 18 ذوب آهن به ترتیب امروز 1.1 درصد، 0.9 درصد و 3 درصد گران شدند. این افزایش قیمت در سایز 30 به بالاترین حد خود یعنی 6.6 درصد رسیده است.

فایکو، اهواز، یزد، ترک، روسیه، کره و بناب امروز را بدون هیچ تغییری در قیمت‌ تیرآهن خود سپری کردند. بنابراین می‌توان با فاکتور گرفتن شرکت ذوب آهن، به این نتیجه رسید که بازار تیرآهن امروز آرام بود و خوابی نسبتا عمیق را تجربه کرد.

ثبات مطلق در بازار پروفیل آهن

دیروز سه شنبه در میان انواع مقاطع فولادی، تنها پروفیل بود که شاهد کاهش قیمت‌ها بود. اما امروز، بازار این محصول با رکود قیمت کامل مواجه است و شیب نمودار قیمت پروفیل آهن، 0 است. به عنوان مثال، پروفیل اصفهان در سایز 20*20 با ضخامت 2 و حالت 6 متری، هر کیلوگرم 33.578 تومان معامله شده که همان قیمت روز قبل است. پروفیل ساختمانی تهران و کیان لوله جویبار هم هم راستا با اصفهان، هیج افزایش یا کاهش قیمتی را تجربه نکردند.

انواع دیگر پروفیل از قبیل صنعتی، گالوانیزه، استیل و ... هم روز آرامی را پشت سر گذاشتند. البته به احتمال فراوان این آرامش در ابتدای هفته آینده شکسته شده و شاهد تغییراتی در قیمت انواع پروفیل خواهیم بود.

کاهش نامحسوس قیمت ورق سیاه

به این علت از تحلیل کاهش نامحسوس برای بازار ورق سیاه در روز چهارشنبه استفاده کردیم که فقط چند مدل از این مقطع با کاهش قیمت مواجه شدند. به عبارت دیگر، اکثر کارخانه‌ها هم ترجیح دادند مانند پروفیل، قیمت ورق سیاه آهن را ثابت نگه دارند. می‌توان گفت که ورق 1500 کارخانه فولاد مبارکه در همه ضخامت‌ها با کاهش قیمت به بازار عرضه شد و بقیه ورق‌ها، بدون تغییر نرخ معامله شدند.

 

تغییرات قیمت ورق سیاه ضخامت 3 فولاد مبارکه
تغییرات قیمت ورق سیاه ضخامت 3 فولاد مبارکه

 

ناودانی ناب تبریز گران شد – شکفته ارزان

در بازار ناودانی هم امروز شاهد تغییر قیمت آنچنانی نبودیم و بسیاری از کارخانه‌ها، قیمت دیروز را به مشتریان عرضه کردند. در این میان، تنها نادوانی ناب تبریز بود که کمی گران‌تر از دیروز به فروش رسید. در طرف مقابل هم نادوانی شکفته، شاهد کاهش قیمت بود و این برای مشتریان بازار آهن، خبر خوبی محسوب می‌شود. 

اشتراک گذاری:
لینک مطلب
امتیاز دهید

مقالات مرتبط

ارسال دیدگاه

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.