آهن آنلاین
یکه تازی میلگرد به سمت گرانی

یکه تازی میلگرد به سمت گرانی

دوشنبه 25 اردیبهشت 1402
زمان مطالعه: 4 دقیقه

طی هفته گذشته بازار فولاد در اغلب روزها قرمز بوده و در روز قبل نیز روند کاهشی خود را حفظ کرده است؛ اما در این میان، نمودار قیمت میلگرد ساز مخالف خود را می‌نوازد و مجدداً به سمت گرانی می‌رود. با توجه به سکون و آرامش فعلی بازار دلار، این افزایش قیمت را تنها می‌توان به بازار داغ ساختمان‌سازی مرتبط دانست. قیمت تیرآهن که در روز گذشته جهت‌گیری‌های رو به افزایش پیدا کرده بود، در روز 24 اردیبهشت کمترین تغییرات را به ثبت رساند. نمای کلی بازار فولاد همچنان روند نزولی را نشان می‌دهد و چالش‌هایی برای ذینفعان و صنعتگران بازار فولاد و فرصتی مناسب برای خریداران به وجود آورده است. بنابراین، بسیاری افراد در حال رصد کردن این بازار مهم هستند. در ادامه می‌توانید از عمده تغییرات قیمت آهن و روند کلی بازار فولاد مطلع شوید.

قیمت پروفیل همچنان نزولی!

پروفیل در روزهای گذشته بیشترین کاهش قیمت را نسبت به یک ماه اخیر تجربه کرده است. پروفیل گالوانیزه سایز 2*30*20 درحالی‌که فروردین‌ماه را با قیمت 49,847 تومان به پایان رسانده، در بازار روز گذشته با قیمت 47,156 تومان معامله شد. این قیمت نسبت به روز قبل (23 اردیبهشت) بی‌تغییر مانده است.

بررسی قیمت ورق آهن نشان‌دهنده ادامه روند نزولی برای این محصول است. با توجه به اینکه پروفیل‌ها از نورد ورق فولادی ساخته می‌شوند، قیمت پروفیل همواره تحت تأثیر نوسانات قیمت ورق قرار دارد. این وابستگی در شرایط کنونی بازار، به یکی از مهم‌ترین دلایل کاهش قیمت در بازار روزهای گذشته پروفیل تبدیل شده است.

برخلاف اغلب برندهای تولیدکننده ورق سیاه، کارخانه اکسین اهواز در روز گذشته برای ورق‌های سیاه 35، 60، 70 و 80 افزایش قیمت ثبت کرده است. درواقع بیشترین افزایش قیمت ورق آهن نسبت به روز گذشته، 6.6 درصد برای ورق سیاه 70 و 80 بوده است که اختلاف قیمت 1,881 تومانی ایجاد می‌کند. تصویر، نمودار قیمت ورق سیاه 70 اکسین اهواز طی هفته گذشته را نشان می‌دهد.

 

در این تصویر، تغییرات قیمت ورق سیاه 70 اکسین را مشاهده می کنید.
در این تصویر، تغییرات قیمت ورق سیاه 70 اکسین را مشاهده می کنید.

 

بازار داغ میلگرد

بازار دلار در هفته گذشته روزهای آرامی را پشت سر گذاشته است. قیمت دلار نسبت به روز گذشته بی‌تغییر بود و در پایان روز با صفر درصد تغییر، 51,307 تومان اعلام شد. کاهش نوسانات دلار، از تشنج بازار کاسته و نقش فاکتورهای دیگری مانند میزان عرضه و تقاضای محصولات فولادی را پررنگ‌تر می‌کند. با توجه به افزایش ساخت‌وساز طی در ماه‌های آتی، بازار میلگرد روزبه‌روز داغ‌تر می‌شود. از طرف دیگر، ثبات نرخ دلار و کاهش قیمت آهن و فولاد در هفته گذشته، به بسیاری از خریداران سیگنال خرید می‌دهد. ازاین‌رو، حجم تقاضا برای میلگرد بیشتر می‌شود.

 

بیشتر بخوانید: پیش بینی قیمت میلگرد

 

بررسی قیمت میلگرد در روز گذشته نشان‌دهنده بیشترین افزایش قیمت برای میلگردهای A3 سایز 14-32 کارخانه کاوه تیکمه داش است. میلگرد A3 کاوه سایز 14 طی دو روز روند افزایشی، از 23,060 تومان به 25,168 تومان رسیده و بیش از 2 هزار افزایش قیمت را تنها در 48 ساعت ثبت کرده است. به‌این‌ترتیب، با شیب تند به قیمت قبلی خود در 10 روز گذشته نزدیک می‌شود.

 

تصویر، نمودار قیمت میلگرد A3 کاوه سایز 14 را نشان می‌دهد.

 

در کنار روند افزایشی نمودار قیمت آهن و میلگرد اغلب برندها، همچنان شاهد روند نزولی برای برخی از میلگردها هستیم. کارخانه کاوه تیکمه داش، برای میلگردهای A2 سایز 8 و 10 و همچنین میلگردهای A3 سایز 8-12 کاهش قیمت داشت. از طرف دیگر، میلگرد آجدار نورد گرم A3 سمنان سایز 14 پس از یک خیزش 642 تومانی در روز 23 اردیبهشت، در روز گذشته هیچ تغییری نداشته و با همین قیمت در بازار معامله شده است.

تیرآهن ارزان شد!

تیرآهن یکی از مهم‌ترین و کلیدی‌ترین محصولات فولادی برای اجرای پروژه‌های عمرانی و ساختمان‌سازی است. بنابراین، در روزهای جاری باید میزان تقاضا برای آن افزایش پیدا کند. با توجه به نمودار قیمت تیرآهن در هفته گذشته، به نظر می‌رسد که زور شرایط فعلی بازار فولاد بر عوامل افزاینده قیمت چربیده و نمودار قیمت این محصول را نزولی نگه‌داشته است.

تیرآهن 18 ذوب‌آهن که تا روز گذشته بر روی قیمت 28,900 تومان ثابت مانده بود، در پایان روز 27,982 تومان اعلام شد. به‌این‌ترتیب، با کاهش 3.2 درصدی، طی یک روز به پایین‌ترین قیمت خود در 3 هفته اخیر رسید. تیرآهن 14 ذوب‌آهن نیز در روز گذشته 1.5 درصد کاهش داشت. در کنار روند کاهشی برخی برندها، تیرآهن اغلب برندهای رایج روز قبل را بدون نوسان پشت سر گذاشتند.

دسترسی سریع
اشتراک گذاری:
لینک مطلب
امتیاز دهید

مقالات مرتبط

ارسال دیدگاه

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.