آهن آنلاین
زمان کلنگ زنی طرح فولاداکسین

زمان کلنگ زنی طرح فولاداکسین

یک‌شنبه 27 فروردین 1402
زمان مطالعه: 2 دقیقه

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان اعلام کرد که پس از ماه مبارک رمضان، طرح فولادسازی در این شرکت آغاز خواهد شد. این فعالیت بسیار اساسی برای کشور استراتژیک است و اجرای طرح فولادسازی در این شرکت بسیار مهم و اولویت بالایی دارد. طرح احداث کارخانه تولید ورق‌‌های عریض فولادی به صورت یک مجموعه کامل شامل واحد فولادسازی و نورد ورق عریض بود. در ابتدا فقط خط نورد ورق راه‌‌اندازی شد و به دلیل اینکه طرح فولادسازی اجرایی نشد، سال‌ها مواد اولیه این شرکت در بحث نورد اسلب‌‌های خاص توسط شرکت‌های فولادسازی داخلی تامین شدند. این باعث شد که این مجموعه با نصف ظرفیت خود فعالیت داشته باشد و همچنین هزینه‌‌های بسیاری به دلیل نبود واحد فولادسازی پرداخت شود. با این حال، با حمایت‌های همه‌جانبه سهامداران و اقدامات خوب انجام‌‌شده در هفته‌‌های گذشته، اجرای طرح فولادسازی در این شرکت به زودی محقق خواهد شد.

این طرح کارخانه اکسین اهواز از طرف دولت و نهادهای مرتبط با صنعت فولاد پشتیبانی شد. براساس این طرح، احداث کارخانه‌ی تولید ورق‌های عریض فولادی با استحکام بالا به صورت یک مجموعه کامل شامل واحد فولادسازی و نورد ورق عریض پیش‌بینی شده است. این طرح باعث افزایش ظرفیت تولید، ایجاد شغل و کاهش وابستگی به واردات فولاد در کشور خواهد شد.

به گفته مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان، با اجرای این طرح فولادسازی، این شرکت توانایی تولید اسلب ۲۳ تنی را خواهد داشت که این امر به شرکت‌های فولادسازی داخلی این امکان را خواهد داد که از مواد اولیه‌ی تولیدی این شرکت استفاده کنند. این امر به دلیل عدم امکان ریخته‌گری اسلب ۲۳ تنی در داخل کشور، از اهمیت بسیاری برخوردار است.

طرح فولادسازی اکسین خوزستان با هماهنگی بین دولت، نهادهای مرتبط با صنعت فولاد و شرکت فولاد اکسین خوزستان به اجرا در خواهد آمد. این اقدام به عنوان یک قدم مهم در راستای توسعه‌ی صنعت فولاد کشور و تعیین قیمت ورق سیاه اکسین اهواز، از اهمیت بسیاری برخوردار است و امیدواریم که با اجرای موفق طرح فولادسازی، صنعت فولاد کشور رونق بیشتری پیدا کند.

اشتراک گذاری:
لینک مطلب
امتیاز دهید

مقالات مرتبط

ارسال دیدگاه

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.