آهن آنلاین
هدف گذاری مجتمع فولاد سبا برای تولید ۲ میلیون تن کلاف گرم

هدف گذاری مجتمع فولاد سبا برای تولید ۲ میلیون تن کلاف گرم

شنبه 26 فروردین 1402
زمان مطالعه: 3 دقیقه

به گزارش دنیای معدن، مدیرعامل مجتمع فولاد سبا با بیان اینکه افزایش بهره وری و ظرفیت از جنبه های کلیدی توسعه پایدار و هدفمند گروه فولاد مبارکه است، اظهار داشت: در این راستا افزایش بهره وری و ظرفیت به عنوان محور اصلی توسعه پایدار و هدفمند گروه فولاد مبارکه است. برنامه مجتمع فولاد سبا افزایش ظرفیت تولید به 2 میلیون تن در فاز اول و 2.5 میلیون تن در فاز بعدی است.

محمود محمدی فشارکی، مدیرعامل مجتمع فولاد سبا با اشاره به رکوردشکنی‌های تولیدی از نظر ایمنی، کمیت، کیفیت و محصولات جدید در سال 2022 (1401) گفت. وی گفت: مجتمع فولاد سبا در یک سال گذشته پنج رکورد ماهانه در تولید آهن اسفنجی، دو رکورد ماهانه در تولید کلاف گرم و چندین رکورد روزانه در تولید آهن اسفنجی، ذوب، تختال و نورد گرم کسب کرده است. وی افزود: وضعیت F.R (ضریب تکرار حوادث) و S.R (ضریب شدت حوادث) خوشبختانه منطقه در وضعیت خوبی قرار دارد. هفت محصول جدید نیز در سال 1401 در مجتمع فولاد سبا تولید شد.

وی در ادامه راهبرد گروه فولاد مبارکه اصفهان برای این بخش در سال 1402 را استفاده حداکثری از ظرفیت نصب شده برای تولید، تولید محصولات با ارزش افزوده بالا، ارتقای کیفیت محصولات تولیدی، دستیابی به تولید اقتصادی به منظور کاهش هزینه های تولید، اعلام کرد. جذب پرسنل ماهر و آگاه برای بهبود نمودارهای سازمانی و ارتقای دانش از طریق دوره های آموزشی.

مدیرعامل مجتمع فولاد سبا، افزایش بهره وری و ظرفیت را از محورهای توسعه پایدار و هدفمند گروه فولاد مبارکه عنوان کرد. برنامه مجتمع فولاد سبا افزایش ظرفیت تولید به 2 میلیون تن در فاز اول و 2.5 میلیون تن در فاز بعدی است. همچنین در برخی از کارگاه‌های تولیدی پروژه‌های بهسازی برای تسهیل دستیابی به ظرفیت ذوب 2.5 میلیون تنی سبا تعریف شده است.

با حمایت مدیرعامل، معاونین و همکاران گروه فولاد مبارکه، دستیابی به ظرفیت فنی تولید 2.5 میلیون تن امکان پذیر است و هیچ مانعی در این زمینه وجود ندارد. برای تکمیل زنجیره تولید در مجتمع فولاد سبا، فاز مطالعاتی پروژه تولید سرد در حال انجام است که در صورت تصویب، امکان تولید و عرضه ورق های فولادی ضد زنگ، فولاد الکتریکی و سایر محصولات در مجتمع فولاد سبا فراهم می شود. 

مدیرعامل مجتمع فولاد سبا خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه ریزی انجام شده توسط مدیریت ارشد گروه فولاد مبارکه، در سال 1402، استراتژی تمرکز بر تولید انبوه و تجاری محصولات خاص فولادی مانند ورق های فولادی ضد زنگ، فولاد الکتریکی، فولاد دوفازی و فولاد کورتن در مجتمع فولاد سبا. وی با قدردانی از زحمات همکاران تاکید کرد: با حمایت مدیریت ارشد گروه فولاد مبارکه، با انگیزه بیشتری در راستای تحقق شعار "کنترل تورم و افزایش تولید" و اهداف کلی گروه فولاد مبارکه گام برداریم. همچنین می توانید برای مشاهده قیمت ورق فولاد مبارکه اصفهان می توانید به سایت مراجعه کنید.
 

اشتراک گذاری:
لینک مطلب
امتیاز دهید

مقالات مرتبط

ارسال دیدگاه

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.