آهن آنلاین
مقایسه میزان کیفیت تیرآهن های ارزان و تیرآهن های گران قیمت بازار آهن

مقایسه میزان کیفیت تیرآهن های ارزان و تیرآهن های گران قیمت بازار آهن

یک‌شنبه 13 شهریور 1401
زمان مطالعه: 5 دقیقه

قیمت تیرآهن، یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی است که خریداران هنگام انتخاب برند این محصول، مورد توجه قرار می‌دهند؛ درواقع آن‌ها ترجیح می‌دهند از برندهایی خرید کنند که مقاطع را، با نرخ مناسب‌تری عرضه می‌کند، اما تردیدی که درباره کیفیت محصولات ارزان قیمت وجود دارد، مانع آن‌ها می‌شود. در این مقاله بررسی می‌کنیم که توجه به قیمت تیرآهن‌های بازار اهمیت بیشتری دارد یا کیفیت آن‌ها و چطور می‌توانید بین این دو فاکتور، تعادل برقرار کنید.

کیفیت تیرآهن بر چه اساسی سنجیده می شود؟

همه تولیدکنندگان باید محصولاتشان را مطابق با استاندارد تولید کنند، که این استانداردها، معیارهایی برای همه قسمت‌های فرایند تولید تعیین می‌کنند. مثلا مشخص می‌کنند که فرایند نورد سرد یا نورد گرم باید چقدر باشد. سایز مقاطع تولیدی هم باید مطابق با معیارهای استاندارد باشد؛ این سایزها وزن، طول شاخه و ضخامت بال و جان تیرآهن را مشخص می‌کنند. در‌صورتی‌که کارخانه‌های تولیدکننده همه معیارهای استاندارد را رعایت کنند، خروجی نهاییشان محصولی مرغوب و باکیفیت خواهد بود و می‌تواند رضایت مشتریان را جلب کند.

 

تیرآهن های با کیفیت و تولید شده مطابق با استاندارد به تصویر کشیده شده است.

 

بررسی کیفیت تیرآهن برندهای ارزان بازار

بسیاری از افراد تصور می‌کنند مقاطع فولادی ارزان قیمت، کیفیت بالایی ندارند، اما در ایران کارخانه‌هایی فعالیت می‌‌کنند که تولیداتشان کیفیت مناسبی دارد و قیمتشان هم تاحدی نسبت به سایر برندها مناسب‌تر است. به یاد داشته باشید که نرخ خیلی پایین‌تر از میانگین بازار، باید باعث تردید در کیفیت شود.

  • فایکو

شرکت فولاد البرز ایرانیان، که با نام فایکو شناخته می‌‌شود، در استان مازندران قرار دارد. این کارخانه مقاطع فولادی مختلف را تولید می‌کند و ظرفیت تولید ۱۵۰ هزار تن تیرآهن را در یک سال دارد. محصولات این برند در استانداردهای IPE و IPN تولید می‌شود و کیفیت مناسبی دارد. ظرفیت بالای خطوط تولید و تأمین مواد اولیه از داخل کشور، از جمله علت‌های ارزان بودن قیمت تیرآهن فایکو محسوب می‌شود.

  • اهواز

زمانی که صحبت از محصولات ارزان و باکیفیت می‌شود، اکثر افراد باتجربه در بازار، به کارخانه فولاد اهواز هم اشاره می‌کنند؛ در واقع تولیدات این مجموعه برای پروژه‌هایی که در غرب و جنوب غرب قرار دارند، مقرون‌به‌صرفه است. تجربه نشان می‌دهد درصد رضایت پیمانکاران هم، از کیفیت این تولیدکننده بالا بوده و بسیاری از آن‌ها با توجه به کیفیت مناسب در کنار بصرفه بودن قیمت تیرآهن اهواز، برای ثبت سفارش دوباره هم اقدام کرده‌اند.

  • یزد

فولاد یزد، هم جزو گروه‌هایی است که قیمت تیرآهن‌هایش نسبت به میانگین بازار، کمی مناسب‌تر است. قیمت تیرآهن یزد، از جمله مناسب‌ترین نرخ های موجود در بازار است؛ این مجتمع امکان تولید این مقاطع در سایزهای مختلف را دارد که سابقه طولانی فعالیت فولاد یزد(بیش از ۴۰ سال) نشان از کیفیت بالای محصولات تولیدی‌ آن دارد.

  • ناب

کارخانه ناب تبریز، هم از جمله مجموعه‌هایی است که محصولاتش را با قیمت مناسب‌تر ارائه می‌دهد؛ در واقع کیفیت و بهای مطلوب تولیدات این مجموعه باعث شده بسیاری از پیمانکارانی که به دنبال خرید مقاطع مرغوب با نرخ مناسب هستند، به قیمت تیرآهن ناب تبریز جذب شوند.

و اما کیفیت تیرآهن های گران قیمت

قیمت محصولات بعضی از برندها نسبت به میانگین بازار، بیشتر است؛هرچند علت قیمت بالاتر، لزوما کیفیت بیشتر نیست، اما این کارخانه‌ها معتبرترین تولیدکننده‌های کشور هستند و به‌همین‌دلیل خریداران با انتخاب آن‌ها، از مرغوبیت آنچه که تحویل می‌گیرند، اطمینان خواهند داشت.

 

تیرآهن های تولیدی در کارخانه به صورت بندیلی نشان داده شده است.

 

  • اصفهان

تیرآهن‌های کارخانه فولاد اصفهان، تقاضای بالایی دارد و تقریبا تمام تولید روزانه آن به فروش می‌رود. این موضوع باعث شده که قیمت تیرآهن اصفهان، نسبت به سایر تولیدکننده‌ها، کمی بالاتر باشد. البته در‌صورتی‌که از عرضه‌کننده‌های مستقیم خرید کنید، هزینه واسطه نمی‌پردازید و قیمت نهایی برایتان مناسب‌تر خواهد بود.

  • بناب

کارخانه بناب، نزدیک به ۲۰ سال است که فعالیت می‌کند و یکی از معتبرترین تولیدکننده‌های تیرآهن در ایران محسوب می‌شود. محصولات این مجموعه کیفیت بالایی دارند، اما قیمت تیرآهن بناب، با‌توجه به شرایط تولیدش، همیشه مقداری نسبت به میانگین بازار بیشتر است.

  • کرمانشاه

اگر از پیمانکاران فعال در غرب کشور، درباره بهترین تولیدکننده تیرآهن سوال بپرسید، در اولین اولویت، کارخانه فولاد کرمانشاه را به شما معرفی می‌کنند. مجتمع جهان فولاد کرمانشاه، این محصول را در سایزهای متنوعی تولید می‌کند و می‌تواند نیاز پروژه‌های مختلف را پاسخ بدهد. کیفیت بالای این مقاطع فولادی، قیمت تیرآهن کرمانشاه را، در لیست محصولات گران‌ قیمت‌تر قرار می‌دهد.

طبق نظر کارشناسان آهن آنلاین:

"با‌توجه به تنوع بالای تیرآهن‌های موجود در بازار فولاد، شناخت برندهای مختلف و آشنایی هر چه بیشتر با کیفیت و قیمت تیرآهن تولیدی هر برند، کمک شایانی به سازندگان در جهت انتخاب مناسب‌ترین گزینه می‌نماید. درواقع آگاهی از دلایل واقعی ارزان یا گران بودن برندها، باتوجه به وجود واسطه‌ها و سایر عوامل در بازار، امری ضروری محسوب می‌شود."  

آیا قیمت تیرآهن می تواند نشان دهنده کیفیت بالا یا پایین این محصول باشد؟

بعضی از کارخانه‌ها که عموما ناشناس هستند و جزء برندهای معتبر بازار محسوب نمی‌شوند، برای جلب توجه مشتریان، محصولاتشان را با قیمت خیلی پایین‌تر از سطح بازار عرضه می‌کنند. آن‌ها برای جلوگیری از ضرر مجبور می‌شوند از مواد اولیه نامرغوب و غیراستاندارد برای تولید تیرآهن، استفاده کنند که باعث کیفیت پایین مقاطع خواهد شد. پس اگر نرخ تولیدات یک مجموعه تفاوت فاحشی با میانگین بازار داشته باشد، احتمالا بی‌کیفیت است.

اگر در فروشگاهی دیدید قیمت تیرآهنی خیلی بیشتر از متوسط بازار است و فروشنده می‌گوید این مقاطع کیفیت بالاتری نسبت به سایر محصولات بازار دارند، باید شک کنید. گاهی اوقات، بهای مقاطع فولادی فقط بخاطر وجود چند واسطه بین کارخانه و خریدار نهایی بالا می‌رود و در‌واقع قیمت تیرآهن زیاد، لزوما به معنی کیفیت بالای محصول نیست.

سخن پایانی

در این مقاله، کیفیت تیرآهن‌های ارزان و گران قیمت بازار را بررسی کردیم و همچنین گفتیم که قیمت بالا لزوما نشان‌دهنده کیفیت نیست. شما هنگام خرید باید به ویژگی‌های مختلف مقاطع فولادی توجه داشته باشید و بهترین روش برای اطمینان از خرید با کیفیت و نرخ مناسب، انتخاب یک عرضه‌کننده معتبر است. مجموعه آهن‌ آنلاین عرضه کننده مستقیم تیرآهن از بهترین کارخانه‌های ایرانی است. مشتریان مجموعه اطمینان دارند که با خرید از آهن آنلاین، محصولی با اصالت و مرغوب تحویل می‌گیرند.

اشتراک گذاری:
لینک مطلب
امتیاز دهید

مقالات مرتبط

ارسال دیدگاه

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.