آهن آنلاین
بهنام کیامرزی در مصاحبه با MBA News، عدم شفافیت را در رتبه اول مشکلات بازار آهن دانست.

بهنام کیامرزی در مصاحبه با MBA News، عدم شفافیت را در رتبه اول مشکلات بازار آهن دانست.

شنبه 11 آبان 1398
زمان مطالعه: 3 دقیقه

بهنام کیامرزی، رئیس هیئت مدیره آهن آنلاین در مصاحبه خود با ام‌بی‌ای نیوز، انگیزه اولیه خود برای ورود به تجارت آهن را نیاز صنایع مختلف به سبدی از مصنوعات فولادی دانست.

بهنام کیامرزی بدون مقدمه به سراغ عدم شفافیت بازار سنتی آهن رفت و یکی از مهم‌ترین اهداف تیم آهن آنلاین را برداشتن این مانع بزرگ از راه صنایع مختلف دانست. شفافیتی که از نظر رئیس هیئت مدیره آهن آنلاین، رسیدن به آن در کوچه پس کوچه‌های بازار سنتی آرزویی دست‌نیافتنی بود و برای نجات صنعت کشورمان نیاز به یک تحول بزرگ در روند کاری بازار استراتژیک آهن وجود داشت.

در ادامه گفتگو به وضعیت بازار آنلاین آهن رسید که کیامرزی در مورد این موضوع گفت: هر چند در ۱۰ سال گذشته کمتر کسی گمان می‌کرد بازار کاملا سنتی آهن که به شدت از تکنولوژی عقب مانده بود، بتواند در دنیای تجارت الکترونیک پا بگذارد؛ اما پیشرفت تکنولوژی در حوزه‌های دیگر منجر به افزایش اهمیت قانونی و شفاف بودن قیمت‌ها شد و بازار آهن را مجبور به تحول کرد. از نشانه‌های رشد تجارت آنلاین آهن می‌توان به روند صعودی میزان فاکتورهای رسمی صادر شده توسط آهن آنلاین از پنج درصد به ۸۰ درصد اشاره کرد که فاکتور مهم و قابل توجهی از جهت به رسمیت شناختن این مدل کسب وکار در بین صنایع مصرف‌کننده فولاد است.

مهمان این گفتگو در پاسخ به سوال گزارشگر ام‌بی‌ای نیوز در مورد عوامل موفقیت آهن آنلاین در این مسیر پر پیچ و خم پاسخ داد:

  1. مشتریان راضی بزرگترین کانال تبلیغاتی شما خواهند بود: با افزایش روز افزون سرعت انتقال اطلاعات، نظرات مشتریان شما نیز به سرعت در محیط‌های مختلف شنیده خواهد شد. همین موضوع توجه دوچندان به رضایت مشتریان را می‌طلبد. ثبت نظرات مشتریان توسط سیستم «هپی کال» گام بسیار بزرگی در زمینه دریافت نظرات مشتریان و روشن‌تر شدن مسیر آهن آنلاین برای ادامه مسیر بود.
  2. کارکنان شما کسب و کار را پیش می‌برند پس در جهت رشد آن‌ها کم‌کاری نکنید: با توجه به ضعف سیستم آموزشی کشور در پرورش نیروی کارآمد و با دانش کافی، برای رشد نیروی انسانی مجموعه خود مجبور به صرف هزینه و زمان زیادی خواهید بود.
  3. خیلی باید مراقب برندینگ خود باشید: مشکلات تقلب و کپی‌برداری از برندینگ شرکت‌های معروف، در کوچه پس کوچه‌های فضای مجازی و همچنین سوءاستفاده از نام شرکت‌های مطرح، موضوعی است که برای آهن آنلاین نیز اتفاق افتاده و تعداد زیادی شکایت از شرکت‌های سوءاستفاده کننده نیز در دست پیگیری است.

نکته‌ای که بهنام کیامرزی در صحبت‌های خود بر آن تاکید داشت، توجه بسیار زیاد این شرکت به محیط کار مناسب و شاد برای کارکنان بود که آن را یکی از مهم‌ترین دلایل موفقیت آهن آنلاین می‌دانست. وی در این باره می‌گوید:

ایجاد یک فضای شاد و رضایت‌بخش در آهن آنلاین از جمله اهدافیست که همواره مدنظر قرار گرفته و با تاثیرپذیری از آن و همچنین در نظر گرفتن توسعه کسب و کار خود، رشد نیروی انسانی این شرکت از ۲۵۰ نفر به بالای ۵۰۰ نفر تا دوسال آینده، از جمله اهداف کارآفرینی این شرکت در نظر گرفته شده است.

از طرفی یکی از اهداف مهم این مجموعه، توسعه بیش از پیشِ تنوع محصولات ارائه شده در کنار ارائه گواهی کیفیت محصول از سوی آهن آنلاین به مصرف کنندگان است که در این راستا ضعف بازار و نیاز مشتریان به گواهی معتبر کالا در نظر گرفته شده است.

 

اشتراک گذاری:
لینک مطلب
امتیاز دهید

مقالات مرتبط

ارسال دیدگاه

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.