آهن آنلاین
فرایند تولید لوله داربست

فرایند تولید لوله داربست

یک‌شنبه 14 مهر 1398
زمان مطالعه: 2 دقیقه
در این مقاله می خوانید:

فرایند تولید لوله داربست کاملاً شبیه به انواع دیگر لوله‌های درز مستقیم است. البته باید در نظر داشته باشید این مقاطع فولادی در مرحله آخر تولید اندکی متفاوت هستند که دلیل آن تفاوت کاربرد لوله داربست با لوله‌های دیگر است که البته  که در ادامه در مورد آن صحبت خواهیم کرد.

 

روش تولید لوله داربست فقط در مرحله آخر با دیگر لوله‌ها متفاوت است.

 

فرایند تولید لوله داربست چگونه است؟

لوله داربست یکی از انواع مختلف لوله‌های درز مستقیم به حساب می‌آید. روش تولید این مقاطع فولادی نیز تقریباً یکسان است با این تفاوت که در مرحله آخر آزمایش‌های متفاوتی بر روی آن انجام می‌شود. این نوع از لوله‌ها ارتباط زیادی با جان افراد دارند به همین دلیل نیاز به مقاومت بالایی در برابر فشار دارند و دلیل این موضوع ارتباط این پروفیل‌‌ها با جان افراد است.

روش تولید لوله‌ داربست و همچنین انواع لوله‌های درز مستقیم به این صورت است ورق سیاه با عبور از غلطک‌های متوالی به مرور خم می‌شود تا ۲ لبه آن به یکدیگر برسد. بعد از اتمام عملیات خم‌کاری، ۲ لبه بوسیله جوشکاری به یکدیگر متصل می‌شوند تا لوله از استحکام لازم برخوردار باشد. در نظر داشته باشید که در فرایند خم‌کاری، ضخامت ورق به کار رفته به عنوان ماده اولیه فاکتور بسیار مهمی است و در مورد لوله‌های داربستی باید بدانید استفاده از ورق ۲ تا ۳ میلمتری رایج‌تر است و همین عامل باعث ایجاد اختلاف در قیمت لوله داربست می‌شود.

تفاوت روش تولید لوله داربست با دیگر لوله‌های درزدار بعد از مرحله جوشکاری شروع می‌شود. در این مرحله باید آزمایش‌های لازم جهت بررسی قابلیت اطمینان محصول انجام شود. لوله‌هایی که برای انتقال سیالات و یا گازها استفاده می‌شوند، تحت آزمایش‌های هیدرواستاتیکی قرار می‌گیرند؛ اما لوله داربست به دلیل کاربرد خاص خود، مقاومت بالایی در برابر فشار نیاز دارد، به همین دلیل تحت آزمایش‌های فشار قرار می‌گیرند تا از قابلیت اطمینان آنها در شرایطی که داربست باید بار زیادی را تحمل کند، دچار شکست نشوند.

دسترسی سریع
اشتراک گذاری:
لینک مطلب
امتیاز دهید

مقالات مرتبط

ارسال دیدگاه

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.