آهن آنلاین
راهنمای خرید کابل

راهنمای خرید کابل

سه‌شنبه 17 آبان 1401
زمان مطالعه: 5 دقیقه

راهنمای خرید کابل به شما کمک خواهد کرد تا انواع مختلف این محصول را بشناسید و در صورت نیاز یکی از آنها را به عنوان بهترین گزینه انتخاب کنید. این محصولات پرکاربرد به اندازه‌ای متنوع هستند که برای استفاده درست از آنها نیاز به اطلاعات و تجربه بالایی دارید. به همین منظور قصد داریم این متن را در زمینه راهنمای خرید کابل در اختیاز شما بگذاریم تا در هنگام خرید این محصول، با اطلاعات کامل انخاب مناسبی را انجام دهید.

کابل چیست ؟

این محصول ساخته شده از مواد هادی است و به طور معمول جنس آن از مس است. در واقع انتقال جریان الکتریکی نیز از طریق هادی٬ها صورت می‌گیرد. کابل‌ها استفاده مختلف و بسیار زیادی دارند  و در یک سری از صنعت‌ها مانند شبکه سازی کامپیوتری استفاده ازآن‌ها الزامی است. اگر مایل‌اید بیشتر درباره این محصول بدانید می‌توانید به صفحه کابل چیست و انواع آن مراجعه کنید. 

نکاتی که قبل از خرید کابل باید بدانید.

نداشتن دانش کافی در زمینه استفاده از کابل‌ها موجب کاهش کیفیت کار خروجی و در بسیاری از موارد شکست پروژه و اتفاقات ناگوار می‌شود. در نتیجه اگر در فعالیت‌های خود نیاز به این محصولات دارید باید متناسب با گستردگی حوزه کاری خود، اطلاعات مناسبی در زمینه کابل‌ها داشته باشید. همچنین از آنجا که قیمت کابل بیشتر بر اساس جنس آنها تعیین می‌شود آشنایی با این محصولات می‌تواند از متضرر شدن در هنگام خرید کابل جلوگیری کند. 

 

در هنگام خرید کابل نیازه به یک راهنمای کامل خواهید داشت.

 

انواع مختلف کابل‌ ها

در انتقال انرژی الکتریکی بدون شک کابل‌ها یکی از اعضای جدانشدنی خواهند بود. این محصولات را از جنبه‌های مختلف می‌توان دسته‌بندی کرد. کاربرد، نحوه تولید و مقاومت در برابر جریان، دسته‌بندی‌هایی هستند که این محصولات در آنها قرار می‌گیرند. 
تقسیم بندی کابل‌ها در ۳ دسته کابل‌های فشار قوی، متوسط و ضعیف، رایج‌ترین دسته‌بندی این محصولات به حساب می‌آیند. کابل‌های ساختمانی، ضد آتش و ابزار دقیق، دسته‌های دیگری از این محصولات به حساب می‌آیند که باید کاربرد و انواع مختلف آنها را نیز با توجه به حوزه کاری خود بشناسید. کابل افشان از معروف‌ترین مدل‌های کابل است که جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره آن می‌توانید به صفحه قیمت کابل افشان مراجعه کنید. 

ماده سازنده کابل یک عامل مهم در تصمیم‌گیری است

کابل‌ها بر اساس کاربردی که برای آن ساخته می‌شوند، جنس هادی و روکش متفاوتی دارند. آلیاژ سازنده هادی بسیاری از کابل‌ها از ترکیبات مختلف مس و آلومینیوم است و روکش آنها با توجه مقاوت مورد انتظار تنوع بسیاری را تجربه می‌کند. نوعی کاغذ آغشته به روغن، پلاستیک، PVC، پلی اتیلن و مواد شیمیایی خاص در برخی مواد می‌توانند نقش روکش کابل را بازی کنند.

برترین برند کابل موجود در بازار را بشناسید

واحدهای تولیدی بسیاری به تولید این محصول متنوع مشغول هستند که شامل کارگاه‌های کوچک که بخشی از انواع کابل را تولید می‌کنند تا کارخانه‌های بزرگ که تنوع بیشتری در تولید دارند. اما به عنوان چند تولید کننده با محصولات با کیفیت می‌توان از کارخانه صنعتی الکتریک خراسان، کارخانه کابل تک و کارخانه البرز الکتریک نور نام برد.

راهنمای خرید کابل از آهن آنلاین

با توجه به تنوع بسیار بالای کابل‌ها، شناخت تمام آنها برای افراد امکان پذیر نیست. برای استفاده مناسب از این محصولات نیاز به اطلاعات کافی و تجربه بالایی در این زمینه دارید. کارشناسان آهن آنلاین با توجه به تجربه و اطلاعات کافی در زمینه این محصولات می‌توانند مشاور و راهنمای مناسبی برای خرید کابل برای شما باشند. با یک تماس با مشاورین ما می‌توانید از مشاوره متخصصین ما برای یک خرید مطمئن استفاده کنید.

اطلاع از به روزترین قیمت کابل

در سایت آهن انلاین نرخ انواع کابل از جمله: قیمت کابل کواکسیال، تلفن، افشان و … را به سرعت بعد از تغییر قیمت بازار به روز رسانی می‌شود. برای اطلاع از نرخ این محصولات کافی است به صفحه این محصلات مراجعه کنید و قیمت انواع کابل را مشاهده کنید.

خرید کابل از آهن انلاین در چند مرحله ساده امکان پذیر است

بعد از دریافت مشاوره و انتخاب کابل مورد نظرتان، کافی است تا سفارش خود را از طریق سایت و یا تماس با کارشناس مربوطه، پیش فاکتور مورد نظر خود را دریافت و بعد از تایید آن سفارش برای شما ارسال خواهد شد.

 

راهنمای خرید کابل یک ابزار ضروری برای فعالان این حوزه می‌باشد.

 

سوالات متداول

در ادامه به تعدادی از سوالات رایج در زمینه محصولات کابلی پاسخ خواهیم داد. اگر سوال مورد نظرتان را در این قسمت نیافتید با شمار تلفن ۰۲۱۵۴۷۱۲ تماس حاصل فرمایید.

تفاوت سیم با کابل چیست؟

می‌توان گفت، اگه سیم نباشه اصلا کابل هم وجود خارجی ندارد. سیم یک تک رساناست، در حالی که کابل از دو یا چند سیم عایق‌دار درست شده که در یک روکش قرار داده شده‌اند.

تفاوت سیم افشان و مفتولی چیست؟

سیم افشان قابلیت انعطاف پذیری بیشتری است، برای سیم کشی مکانهای متحرک مناسب است و دارای مقاومت الکتریکی بیشتری است در حالیکه سیم مفتولی یا خشک برای نصب در مکان‌های ثابت است و انعطاف کمتری دارد. قیمت سیم افشان نیز به طور معمول براساس جنس آن مشخص می‌شود.

ساختمان سیم‌ها و کابل‌ها به چه صورت است؟

سیم‌ها از دو قسمت هادی و عایق تشکیل شده‌اند،  هادی سیم‌ها عموماً ازجنس مس یا آلومینیوم است. مس به دلیل حجم کم و هدایت بهتر بیشتر مورد استفاده است.

کابل کواکسیال چیست و چه مصرفی دارد؟

یک سیم مسی وسط خود دارد که یک عایق ان را احاطه کرده است روی این عایق یک رشته سیم بافته شده قرار گرفته است، که نهایتاً یک روکش پلاستیکی آن را پوشانده است. از کابل کواکسیال برای سیم‌های آنتن و رابط‌های دستگاه‌های صوتی و تصویری استفاده می‌شود.

اشتراک گذاری:
لینک مطلب
امتیاز دهید

مقالات مرتبط

ارسال دیدگاه

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.