آهن آنلاین
کارخانه‌های تولیدکننده لوله مانیسمان

کارخانه‌های تولیدکننده لوله مانیسمان

شنبه 16 شهریور 1398
زمان مطالعه: 2 دقیقه

کارخانه‌های تولیدکننده لوله مانیسمان در ایران بسیار متعدد نیستند و تعداد محدودی کارخانه توانایی تولید این محصول را دارند. دلیل این موضوع روش تولید خاص این محصول است که بدون وجود ابزارها و دستگاه‌های خاص امکان پذیر نیست. برخی سایزهای لوله مانیسمان ( عموماً مانیسمان‌های سبک) در ایران تولید نمی‌شوند، بنابراین موجودی بازار در این سایزها به صورت وارداتی است. باتوجه به وارداتی بودن این سایزها، مواردی از قبیل تحریم‌ها و افزایش قیمت دلار بر روی قیمت این سایزها تاثیرگذار خواهند بود. از طرفی طبیعی است، تنوع تولید لوله در برخی کارخانه‌های بزرگتر و مجهزتر نسبت به کارخانه‌های کوچک‌تر بسیار بالاتر است. بخش عظیمی از لوله‌های مانیسمان مورد نیاز برای پروژه‌های مختلف که در داخل کشور تولید می‌شوند، از طریق تعداد کمی از کارخانه‌ها در بازار توزیع می‌شوند.

بزرگترین کارخانه‌های تولید کننده لوله مانیسمان در ایران را بشناسید

تولید لوله مانیسمان به دلیل فرایند تولید خاص این محصول توسط تعداد محدود کارخانه انجام می‌شود و البته باید در نظر داشته باشید استانداردها و کیفیت لوله تولیدی توسط این کارخانه‌ها تفاوت چندانی با هم ندارند و مهم‌ترین عامل تعیین کننده قیمت لوله مانیسمان ضخامت و اندازه لوله خواهد بود.

 

بخشی عمده‌ای از لوله مانیسمان به صورت وارداتی است.

 

شرکت لوله‌های دقیق کاوه ایرانیان

در بین شرکت‌های خصوصی شاید بتوان این کارخانه را اولین تولید کننده لوله مانسمان دانست که توسط فناوری کشش سرد شروع به تولید این مقاطع فولادی کرد. تولید این کارخانه با ۷۵ هزار تن در سال آغاز شد و در حال افزایش است. دقیق کاوه ایرانیان توان تولید لوله مانیسمان در اندازه و ضخامت‌های مختلف را دارد و محصولات تولیدی این شرکت استاندارد‌های EN ،API و ASME  استانداردهای روز آمریکا، انگلستان، آلمان و ژاپن را دارا است. لوله‌های مانیسمان دقیق کاوه از سایز ۱/۲ تا ۴ اینچ در بازار موجود است.

کارخانه نورد و لوله اهواز

در ادامه معرفی کارخانه‌های تولید کننده لوله مانیسمان قصد داریم کارخانه لوله اهواز را معرفی کنیم، این شرکت یکی از قدیمی‌ترین تولیدکنندگان دولتی محصولات فولادی و دارای سابقه‌ای از حدود سال ۱۳۵۰ تا کنون است. لوله مانیسمان در این کارخانه توسط تکنولوژی Push Bench تولید و در ضخامت‌های مختلف از ۰٫۵ تا ۷ اینچ در تعداد شاخه‌های مختلف در بازار عرضه می‌شوند. باید اضافه کنیم محصولات این کارخانه تحت استانداردهای ASTM ،DIN ،API و IPS تولید می‌شود. شرکت نورد و لوله اهواز دارای ۲ کارخانه تولید لوله است که کارخانه شماره ۲ مسئولیت تولید لوله‌های بدون درز را بر عهده دارد.

دسترسی سریع
اشتراک گذاری:
لینک مطلب
امتیاز دهید

مقالات مرتبط

ارسال دیدگاه

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.