آهن آنلاین
کاربرد ورق استیل

کاربرد ورق استیل

پنج‌شنبه 10 امرداد 1398
زمان مطالعه: 2 دقیقه

کاربرد ورق استیل به دلیل مقاوت بالا در برابر خوردگی (Corrosion) و همچنین سطح صاف و صیقلی آن، روز به روز در بین صنایع مختلف در حال گسترش است. این ورق در ضخامت و ابعاد متنوع، برای پاسخ به نیاز فعالان حوزه فولاد در بازار عرضه می‌شود.
ورق‌های استیل از ترکیب آهن، کربن و دیگر عناصر آلیاژی ساخته می‌شوند که به دلیل وجود همین عناصر، خاصیت ضد زنگ را به همراه خود دارند. ترکیب آلیاژی متنوع یکی از عوامل تاثیر گذار بر قیمت ورق استیل است.
از جمله مصارف ورق‌های استیل می‌توان به کاربرد آن‌ها در تولید سازه و مخازن صنعتی، سیستم‌های انتقال مواد دارویی، غذایی، ظروف نگهداری شیر، دکور و امور تزییناتی، سیستم‌های لوله کشی و شیرآلات، پمپ‌های تماس با آب، پوشش بدنه، سقف و درب آسانسور، تولید پمپ، دریچه و تجهیزات شیمیایی اشاره کرد.

 

یک کاربرد ورق استیل در صنعت استفاده از آن در تولید محصولات دیگر است.

 

کاربرد انواع ورق استیل در صنایع مختلف

کاربرد ورق استیل با توجه به نوع آن که می‌تواند یکی از انواع ورق‌های طرح دار، بگیر، نگیر، ضد اسید، ضدخش، ضد سایش و ضخیم باشد، بسیار متنوع است که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد.
ورق‌های استیل طرحدار به صورت گسترده کاربرد تزیینی دارند و معمولا در نمای داخلی ساختمان‌ها و آسانسورها مورد استفاده قرار می‌گیرد.
کاربرد ورق استیل ۲۰۱ در ساخت قطعات دکوراتیو بیشتر مشاهده می‌شود؛ همچنین از آن برای ساخت حروف برجسته نیز استفاده می‌کنند.

ورق استیل ۳۱۶ کاربرد صنعتی دارند و علاوه بر آن در محیط‌هایی که نمک زیادی دارد مانند مناطق ساحلی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
ورق استیل ضد خش از مقاومت بالایی در برابر ضربه‌های فیزیکی و خوردگی برخوردار هستند؛ برای مثال ورق‌های هاردلوکس و دیلیدور از این نوع ورق‌ها به شمار می‌آیند. دلیل سختی این ورق‌ها وجود آلیاژهایی مانند تیتانیوم و منگنز در آن‌ها است و کاربرد آن‌ها به طور گسترده در مخزن سازی و صنعت است.
ورق استیل ضد سایش نیز مانند ورق‌های استیل ضد خش به طور عمده در صنعت و تولید مخزن به کار برده می‌شوند و به دلیل وجود عناصری مانند مولبیدن در آن، در برابر محیط های خورنده غیر اکسیدی مقاومت نشان می‌دهند.
ورق‌های استیل ضخیم نیز، ضخامت بالای ۲۰ میلی‌متر دارند و در موارد صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

دسترسی سریع
اشتراک گذاری:
لینک مطلب
امتیاز دهید

مقالات مرتبط

ارسال دیدگاه

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.