آهن آنلاین
تحلیل هفتگی بازار فولاد - از ۲۹ تیر تا ۳ مرداد

تحلیل هفتگی بازار فولاد - از ۲۹ تیر تا ۳ مرداد

یک‌شنبه 06 امرداد 1398
زمان مطالعه: 2 دقیقه

اگر تغییرات قیمت دلار در هفته گذشته را بررسی کنیم می‌بینیم که از حدود ۱۱۷۰۰ تومان در ابتدای هفته به ۱۲۳۰۰ تومان در روز دوشنبه رسید و بعد با نوسان در حدود ۱۲هزار تومان تا پایان هفته بارها بالا و پایین رفت.

اما همانطور که می‌دانیم تولیدکنندگان میلگرد و نوردکاران برای افزایش قیمت‌ها در بازار در حال تلاش بودند و از التهاب به وجود آمده در بازار ارز استفاده کردند که این تلاش آن‌ها به ثمر نشست و با برگزاری جلسه با کارگروه تنظیم بازار فرمول قیمت میلگرد را تغییر دادند تا از این طریق شوکی را به بازار وارد کرده باشند.
اما به نظر میرسد این اقدام پایدار نباشد و احتمالا باید منتظر بازبینی و برگزاری جلسات دیگری دراین خصوص باشیم. چرا که تقاضای واقعی مردم به مانند قبل پشت درها مانده است.

پیش بینی هفته آینده

در نهایت با توجه به قرارگیری نرخ دلار در مرز ۱۲ هزار تومانی و رفت و آمد آن بین دو کانال ۱۱ و ۱۲ تومانی انتظار نوسان در حوزه دلار پیش بینی می‌شود که متعاقباً می‌تواند منجر به نوسان در بازار آهن آلات گردد. از سوی دیگر با توجه به اختلاف نظر بوجود آمده با نوردکاران و فولادسازان بالادستی در محدودیت خرید شمش از بورس کالا احتمالا تا جلسه بعدی در کارگروه تنطیم بازار عرضه‌های شمش در بورس لغو شود و یا با حداقل حجم در بورس عرضه خواهد گردید.

 

اشتراک گذاری:
لینک مطلب
امتیاز دهید

مقالات مرتبط

ارسال دیدگاه

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.