آهن آنلاین
راهنمای خرید لوله

راهنمای خرید لوله

شنبه 08 امرداد 1401
زمان مطالعه: 7 دقیقه

خرید لوله به دلیل حجم بالای مصرف لوله در صنایع صنعتی و ساختمانی و نقش مهم آن در انتقال سیالات از اهمیت ویژه‌ای در میان خریداران لوله برخوردار است. خرید هر محصولی در دنیای امروز به دو صورت سنتی و آنلاین صورت می‌پذیرد. از سویی خرید آنلاین، یکی از به صرفه‌ترین روش‌های معاملات با توجه به ترافیک‌های عظیم شهری در این روزهای جامعه ماست و از سوی دیگر، اگر هزینه‌های رفت و آمد را در نظر بگیریم، امکان خرید اینترنتی کار را برای بسیاری از متقاضیان محصولات فولادی که در نقاط دور دستی نسبت به تهران قرار دارند، آسان کرده است. بدین منظور کارشناسان مجرب مجموعه آهن آنلاین به منظور کمک به شما در امر خرید، راهنمای خرید لوله را برای شما آماده کرده‌اند.

نکاتی که قبل از خرید لوله باید بدانید!

پیش از خرید لوله نیاز است اطلاعات کلی از لوله‌ها داشته باشیم تا بدانیم لوله مناسب‌تر برای کار مورد نظر ما باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد تا هم بهترین نتیجه را داشته باشد و هم از لحاظ اقتصادی کاملاً به صرفه باشد. لوله‌ها در انواع مختلفی وجود دارند اما به طور کلی در دو دسته بدون درز و درزدار قرار می‌گیرند.

لوله‌های مانیسمان (مانسمان)، سبک و سنگین (گوشتدار) از لوله‌های بدون درز و لوله‌های درز مستقیم و درز مارپیچ (اسپیرال) از لوله‌های درزدار (درزجوش) به شمار می‌آیند. راهنمای خرید لوله داربست نیز می تواند برای خرید این محصول به شما کمک کند.

بیش‌ترین کاربرد لوله‌های بدون درز در انتقال سیالات پرفشار مانند نفت و گاز است، به عبارتی حساسیتی که در انتقال این نوع از سیالات وجود دارد سبب شده به منظور انتقال آن‌ها سراغ این لوله‌ها بروند و لوله‌های درزدار به منظور تست آب و گاز به کار برده می‌شوند.

 

لوله ها در دو دسته کلی درزدار و بدون درز موجود هستند

 

چه مشخصاتی از لوله به هنگام خرید اهمیت دارد؟

باید مشخصات انواع لوله را قبل از خرید بدانیم . با توجه به کاربرد و حساسیت لوله مورد نظر، پارامترهایی را مد نظر قرار دهیم که برخی از آن‌ها عبارتند از:

  • سایز لوله
  • ضخامت یا رده
  • آلیاژ و گرید مورد نظر
  • تست های پاس شده یا شرایط کاری لوله
  • مقدار مورد نیاز (متراژ، تناژ یا تعداد)
  • محل تخلیه

راهنمای خرید لوله از آهن آنلاین

آهن آنلاین، توانایی عرضه تقاضای انواع لوله را به اقصی نقاط کشور در سریع‌ترین زمان ممکن دارد. در این بین کارشناسان آهن آنلاین  با مشاوره به مشتریان آن‌ها را در این مهم یاری خواهند کرد. در ادامه راهنمای خرید ارائه شده قصد داریم اطلاعاتی از جمله محل بارگیری، تخلیه، پیش فاکتور و اطلاع از قیمت لوله را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

پس از اینکه درخواست خریداران به دست کارشناسان آهن آنلاین می‌رسد، پس از مشاوره صحیح بهترین انتخاب لوله از لحاظ مشخصات کاربردی آن، کارشناسان فروش آهن آنلاین قیمت و مشخصات محصول، شرایط پرداخت، زمان بارگیری، تحویل محصول و سایر جزئیات سفارش را در قالب پیش فاکتور به اطلاع می‌رسانند.

هنگام دریافت پیش فاکتور عنوان کالا، مقدار و توضیحات مندرج در پیش فاکتور باید به دقت توسط خریداران مطالعه شده و در صورتی که ابهام یا مغایرتی با درخواست ارائه شده وجود دارد، از کارشناسان آهن آنلاین کسب اطلاع نمایند.

 پس از تایید پرداخت وجه پیش فاکتور، واحد ترابری و لجستیک آهن آنلاین اقدام به بارگیری و ارسال بار می‌کنند. لازم به ذکر است که پیش از ارسال ماشین، کرایه  حمل با خریداران چک شده و پس از تایید قیمت کرایه طبق زمان‌بندی اعلام شده، نسبت به تحویل بار به آدرس و مشخصات دریافتی از مشتری، اقدام می‌کنند.

قیمت روز لوله و نوسانات آن‌ها در سایت آهن آنلاین آورده شده است، علاوه بر این مشتریان می­‌توانند از طریق کانال تلگرام به قیمت­‌ انواع لوله دسترسی پیدا کنند.

علاوه بر موارد فوق، دانشنامه‌ها و مقالات با کیفیت مناسبی در این حوزه منتشر شده است که  راهنمای خوبی برای خریداران لوله هستند. شما می توانید راهنمای خرید لوله گالوانیزه را به عنوان یکی از مقاطع پرفروش مطالعه کنید.

 

به منظور تأمین لوله مورد نیاز توصیه می‌شود ابتدا راهنمای خرید لوله را مورد بررسی قرار دهید.

 

امکان تحویل لوله در چه شهرهایی وجود دارد؟

باتوجه به اینکه کارخانه‌­های تولیدکننده انواع لوله در شهر­های مختلف از جمله اهواز، آذربایجان، اصفهان و قم مستقر هستند، مشتریان می­‌توانند با اعلام محل تخلیه نهایی خود، از نزدیک‌ترین محل به مقصد خریداری کرده و در هزینه و زمان صرفه جویی کنند.

سوالات متداول

تا این قسمت، راهنمای خرید لوله مطرح گردید حال قصد داریم متداول‌ترین سوالات مطرح شده در زمینه خرید لوله که شما مشتریان عزیز در پی جواب آن هستید را ارائه کنیم.

۱- بنگاه داری چیست، هزینه آن چقدر است و شیوه محاسبه آن به چه صورتی است؟

بنگاه داری مبلغی است که بنگاه‌ها بابت نگهداری ، بارگیری و باسکول از خریدار دریافت می‌کنند. طبق تعرفه‌ مصوب در اتحادیه آهن فروشان، این مبلغ بین ۳۵۰ ریال الی ۴۵۰ ریال به ازای هر کیلو دریافت می‌شود.

یعنی مبلغ بنگاه داری یک تن آهن بین ۳۵۰٫۰۰۰ ریال الی ۴۵۰٫۰۰۰ ریال است.

نکته‌ حائز اهمیت این است که مبلغ بنگاه داری بارهای زیر یک تن نیز معادل یک تن در نظر گرفته خواهد شد. یعنی به طور مثال چنانچه وزن بار ۳۰۰ کیلوگرم باشد، مبلغ بنگاه داری همان ۳۵۰٫۰۰۰ ریال الی ۴۵۰٫۰۰۰ ریال خواهد بود.

۲- چرا برخی لوله‌ها درز دار هستند؟

باتوجه به اینکه لوله‌های درزدار از ورق تولید می‌شوند، بنابراین درز دارند.

۳- کارخانه‌های تولید کننده لوله بدون درز در کشور کدام‌ها هستند؟

لوله‌های بدون درز کارخانه اهواز و لوله‌های بدون درز دقیق کاوه واقع در شهر ساوه

۴- نحوه محاسبه وزن لوله به چه صورت است؟

بدیهی است وزن لوله فولادی از فرمول چگالی آهن قابل محاسبه است. ولیکن چنانچه بخواهیم از فرمول سریع‌تری به جواب برسیم می‌توان از راه زیر وزن را محاسبه کرد؛ یا از جدول وزن لوله کمک گرفت.

فرمول محاسبه وزن لوله

 

۵- تعداد شاخه‌های موجود در هر بندیل به چه صورت است؟

هر بندل یا هر بسته لوله، معادل وزن ۱۰۰۰ کیلوگرم الی ۱۱۰۰ کیلوگرم است. که با توجه به وزن هر شاخه لوله تعداد تقریبی شاخه موجود در هر بندل قابل محاسبه است. بنابراین بسته به سفارش مشتری این میزان متغیر است و می‌توانید تعداد دقیق شاخه‌ها در هر بندیل را از کارشناسان آهن آنلاین جویا شوید.

۶- واحد اعلام قیمت لوله به چه صورت است؟

قیمت لوله همواره به صورت ریال به ازای هرکیلوگرم یا به ازای هر شاخه یا به ازای هر متر اعلام می‌شود.

۷- مفهوم لوله صنعتی، تست آب ، تست گاز چیست؟

لوله‌های درزجوش با توجه به کاربردی که دارند حین پروسه تولید تست‌ها و آزمایشاتی را طی می‌کنند. بر این منوال لوله‌هایی که برای مصارف معمولی اعم از سازه‌ها، آب رو ها و غلاف مورد استفاده قرار می‌گیرند عمدتاً فاقد تست بوده و در بازار اصطلاحاً به آن‌ها لوله‌های صنعتی یا غیر تست گفته می‌شود.

لوله‌های که جهت مصارف آبی نیازمند تحمل فشار بالاتری هستند، لوله‌های تست آب و لوله‌هایی که جهت مصارف گازی کاربرد دارند، لوله‌های تست گاز گفته می‌شوند.

۸- لوله مانیسمان چیست؟

لوله‌های بدون درز یا seamless در بازار اصطلاحا با نام مانیسمان یا مانسمان رواج یافته‌اند که در واقع کلمه مانیسمان، نام یک برند تولید کننده این لوله‌ها بوده که از گذشته تا کنون این نام در بازار رواج یافته و لوله‌های بدون درز را با نام این برند یعنی مانیسمان می‌خوانند. شما می توانید برای تهیه این محصول، مقاله راهنمای خرید لوله مانیسمان را مطالعه کنید.

۹-  معیار تسویه نهایی چه وزنی است؟

وزنی که در پیش فاکتور لحاظ می‌گردد وزنی تقریبی است، لذا تسویه نهایی بر اساس وزن باسکول مبدا خواهد بود.

۱۰- لوله‌های اسپیرال تا چه سایزی تولید می شوند؟

تولید لوله‌های اسپیرال از سایز ۱۶ اینچ تا ۱۲۰ اینچ امکان پذیر است.

۱۱- مشبک کاری چیست؟

 پیش از توضیح مشبک کاری خالی از لطف نیست که اشاره‌ای به لوله‌های جدار چاه کنیم. لوله‌هایی که با نام جدار چاه شناخته می‌شوند عمدتاً از سایزهای ۱۰ اینچ الی ۱۶ اینچ هستند  که این نوع لوله‌ها در جداره  چاه جهت جلوگیری از ریزش دیواره  چاه به درون آن استفاده می‌شوند.

 مشبک یا شیار دار کردن لوله‌های جدار چاه جهت این است که همزمان که با کار گذاشتن این لوله‌ها در جداره  چاه از ریزش دیواره جلوگیری شود، امکان نفوذ آب از دیواره‌ها به درون چاه از طریق این شیارها برقرار باشد. مشبک کاری عمدتاً به صورت ۸ ، ۱۰ و ۱۲ ردیفه صورت می‌پذیرد. جهت اطلاع بیشتر می‌توانید به صفحه  لوله‌های جدارچاه در سایت آهن آنلاین مراجعه کنید.

دسترسی سریع
اشتراک گذاری:
لینک مطلب
امتیاز دهید

سوالات متداول

چرا برخی لوله‌ها درزدار هستند؟

باتوجه به اینکه لوله‌های درزدار از ورق تولید می‌شوند، بنابراین درز دارند.

تعداد شاخه‌های موجود در هر بندیل به چه صورت است؟

هر بندل یا هر بسته لوله، معادل وزن ۱۰۰۰ کیلوگرم  الی ۱۱۰۰ کیلوگرم است. که با توجه به وزن هر شاخه لوله تعداد تقریبی شاخه موجود در هر بندل قابل محاسبه است. بنابراین بسته به سفارش مشتری این میزان متغیر است و می‌توانید تعداد دقیق شاخه‌ها در هر بندیل را از کارشناسان آهن آنلاین جویا شوید.

مقالات مرتبط

ارسال دیدگاه

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.