آهن آنلاین
راهنمای خرید ورق سیاه

راهنمای خرید ورق سیاه

سه‌شنبه 04 امرداد 1401
زمان مطالعه: 9 دقیقه

راهنمای خرید ورق سیاه ارائه شده می‌تواند به شما مشتریان عزیز در جهت بالا بردن دانش فنی به منظور خریدی مطمئن کمک نماید. عمده مصرف این محصول فولادی در صنایعی مانند اتومبیل سازی، ساخت کشتی، پل، صنایع سنگین، سازه‌های فلزی است. مطالعه راهنمای خرید ورق، به شما اطلاعات کاملی در رابطه با چگونگی تهیه بهترین برند ورق و همچنین مشخصات آهن آلات باکیفیت می‌دهد. در واقع شما برای خرید انواع ورق، باید با دست پر به بازار یا حتی فروشگاه‌های آنلاین مراجعه کنید. اگر به هر شکل آشنایی کافی با نحوه خرید ورق را نداشته باشید؛ افتادن در دام کلاهبرداران دور از تصور نیست. برای بررسی همین موارد در ادامه با آهن آنلاین همراه باشید.

اهمیت راهنمای خرید ورق فولادی

اهمیت راهنمای ورق از این روی است که ورق‌های فولادی مشخصات فنی و کیفیت نسبتا متفاوتی با یکدیگر دارند. در واقع ممکن است برخی از این محصولات در بازار گزینه مناسبی برای خرید نباشند؛ همین مسئله در مجموع باعث اهمیت در نظری نکات ضمن خرید و پس از خرید خواهد شد. همچنین باید در نظر بگیرید که داشتن اطلاعات کافی درباره انواع ورق، به شما کمک می‌کند که محصول مورد نظر خود را در نهایت با قیمت مناسب تهیه کنید.

نکات مهم پیش از خرید انواع ورق فولادی

پیش از خرید فرآورده‌های فولادی و انواع ورق، بررسی برخی از نکات اهمیت بسیار زیادی دارد. در واقع افرادی که با خرید و فروش انواع ورق سر و کار دارند؛ خودشان نسبت به این مسائل آگاهی دارند ورق سیاه در میان محصولات فولادی از اهمیت بالایی برخوردار است و علت آن کاربرد فراوان این محصول در صنعت به شمار می‌آید. از این رو داشتن دانش کافی در رابطه با آن علاوه بر اینکه دانش عمومی شما را افزایش می‌دهد؛ می‌تواند به شما قبل از امر خرید نیز کمک کند و از قیمت ورق سیاه و روش های تهیه آن اطلاعات کافی به شما بدهد. به همین دلیل توصیه می‌کنیم با ادامه این راهنمای خرید همراه ما باشید.

مشخصات فنی ورق: برای انتخاب ورق مناسب باید مشخصات فنی آن از جمله نوع ورق، شکل ظاهری و همچنین وزن و ابعاد آن را بررسی کنید. در واقع ورق‌ها در انواع مختلف ورق سیاه، گالوانیزه، روغنی، اسیدشویی، رنگی، آجدار، آلیاژی و غیره در بازار موجود هستند. هر کدام از انواع ورق کاربردهای متفاوتی دارند و فرم و صيقل آن‌ها هم با یکدیگر تفاوت دارد.همچنین انواع ورق در ۳ شکل رولی، شیت فابریک و برش خورده و پلاک و تسمه در بازار موجود هستند. در آخر پس از بررسی وزن و ابعاد استاندارد ورق، باید حتما کیفیت آلیاژ آن را هم بررسی کنید.نوع آلیاژ ورق ممکن است مات، خش‌دار و براق باشد‌.

حمل و نقل محصول: حتما در رابطه با نحوه ارسال یا حمل و نقل محصول اطلاعات کافی را جمع آوری کنید. برخی از فروشگاه‌ها ارسال مستقیم دارند و محصول مورد نظر شما را با دریافت هزینه در محل مورد نظرتان تحویل می‌دهند. اما اگر فروشگاهی که از آن خرید می‌کنید ارسال مستقیم ندارد؛ باید خودتان وسیله نقلیه و همچنین هزینه آن را هم در نظر بگیرید.

هزینه ورق: همانطور که در جریان هستید؛ قیمت ورق و سایر فرآورده‌های فولادی تا حد زیادی به نرخ دلار و ارز و همچنین میزان عرضه و تقاضا در بازار بستگی دارد. بنابراین شما باید پیش از هر کاری وضعیت بازار آهن آلات را به صورت کامل رصد کنید. اگر به هر دلیلی قیمت‌ها حالت نجومی به خود گرفته است؛ بهتر است تا ثبات بازار صبر کنید.

فروشگاه‌های معتبر: یکی دیگر از مسائل مهمی که هنگام ثبت سفارش باید حتما در نطر بگیرید؛ معتبر بودن فروشگاهی است که از آن خرید می‌کنید. خوشبختانه سایت فروش آهن آنلاین گواهی‌های اعتباری لازم را دریافت کرده است و در این زمینه مشکلی وجود ندارد.

زمان مناسب: همانطور که توضیح دادیم؛ انتخاب زمان مناسب و خرید در بازه زمانی ثبات بازار، اهمیت بسیار زیادی دارد. در واقع شما باید زمانی خرید خود را انجام بدهید که نرخ ارز و دلار وضعیت مشخصی داشته باشند. همچنین توجه کنید که در برخی از فصول سال، به دلیل کاهش عرضه محصول در بازار قیمت ورق رشد پیدا می‌کند.

نحوه انتخاب و ثبت پیش فاکتور

قیمت تمامی ورق‌های سیاه به طور روزانه در سایت بروز می‌شود. شما می‌توانید از طریق دو راه به ثبت فاکتور خود اقدام نمایید:

  • ورق مورد نظر خود را از سایت انتخاب نمایید، سپس با کارشناس مربوطه تماس حاصل فرمایید، تا در خریدی مطمئن‌تر شما را راهنمایی کنند، سپس پیش فاکتور مربوطه برای شما صادر گردد و بعد از تایید فاکتور از سمت شما، بقیه مراحل خرید طی شود.
  • امروزه با پیشرفت تکنولوژی و همه گیر شدن وسایل ارتباطی نوین تقریبا تمام اقشار جامعه به اینترنت دسترسی داشته و با توجه به حجم ترافیک و بعد مسافت خصوصاً در شهرهای بزرگ خریداران اغلب ترجیح می‌­دهند خرید خود را بصورت آنلاین و با کم‌ترین اتلاف وقت انجام دهند. از طریق سبد خرید موجود در سایت، ورق‌های مورد نظر خود را انتخاب کنید و درخواست خود را ثبت کنید تا از طریق کارشناسان ورق سیاه پیگیری شود.

هنگام انتخاب ورق مورد نظر توجه داشته باشید که ورق‌­های فولاد مبارکه در دو نوع برش خورده از رول و فابریک کارخانه تولید می­‌شوند، که با توجه به کاربرد مورد نظر می­‌توان از بین آن‌ها انتخاب کرد. از ویژگی­‌های ورق‌های فابریک صاف و گونیا بودن و ابعاد دقیق برش را می­‌توان نام برد.

ورق سیاه در کارخانه های تولیدکننده
ورق سیاه در کارخانه های تولیدکننده

 

راهنمای خرید ورق از مراکز معتبر

فروشگاهی یا مرجعی که خرید خود را از آن انجام می‌دهید؛ باید اعتبار بالایی داشته باشد. در واقع هنگام خرید ورق، اصالت و کیفیت محصول اهمیت بسیار زیادی دارد. به همین خاطر هم اگر خرید خود را از یک فروشگاه رسمی یا شرکت تولید کننده رسمی انجام بدهید؛ در این زمینه دیگر نگرانی وجود نخواهد داشت.

کارخانه های تولید کننده داخلی ورق آهن و محدوده جغرافیایی

 برخی از این کارخانه‌ها عبارتند از: شرکت فولاد مبارکه اصفهان، مجتمع فولاد سبا، شرکت فولاد اکسین خوزستان، شرکت فولاد کاویان، مجتمع فولاد گیلان، شرکت نورد و تولید قطعات فولادی و شرکت فولاد هرمزگان.

راهنمای خرید ورق سیاه از آهن آنلاین

برای خرید ورق از آهن آنلاین، کافی است که به سایت ما مراجعه کنید و سپس با بررسی انواع مختلف ورق در وزن و ابعاد متفاوت، نسبت به خرید محصول مورد نظر خود و ثبت سفارش اقدام کنید. نکته اصلی در رابطه با محصولات فولادی موجود در آهن آنلاین، هولوگرام معتبر آن‌ها و همچنین مشخصات فنی استاندارد است. همچنین برای تمام محصولات از جمله ورق، امکان ارسال مستقیم هم وجود دارد.

راهنمای خرید ورق فولادی از کارخانه

امکان خرید مستقیم از کارخانه برای مصرف کنندگان عادی وجود ندارد. تنها به دو طریق خرید با سهم بورس یا مراجعه به شرکت‌های واسطه می‌توان از کارخانه خرید کرد. اما حتی شرکت‌های خاص هم، فقط با دریافت مجوزهای لازم می‌توانند خرید خود از کارخانه اصلی را انجام بدهند.

راهنمای خرید ورق فولادی از بازار

با وجود این که در بازار آزاد امکان تهیه ورق در سایز و اشکال مختلفی وجود دارد؛ اما ممکن است برای خرید این محصول در دام کلاهبرداران و سودجویان بیفتید.به همین خاطر هم پیشنهاد کارشناسان در راهنمای خرید ورق، تهیه محصولات فولادی از فروشگاهی معتبر و رسمی است.

نکات بعد از خرید ورق فولادی

پس از خرید ورق هم نکاتی وجود دارد که باید نسبت به آن‌ها توجه لازم را بپردازید. در واقع ممکن است برخی از فروشگاه‌های نامعتبر اقدام به تخلف در زمینه فروش محصول کنند. بنابراین حتما به موارد زیر توجه کنید.

پرداخت هزینه نهایی

حتما هنگام پرداخت هزینه نهایی با در نظر گرفتن راهنمای خرید ورق، از فروشنده بخواهید بار را بر روی باسکول وزن کند. زیرا همواره بین وزن پیش فاکتور و وزن دقیق بار تفاوت فاحشی وجود دارد. به همین خاطر هم اگر بار در دست شما وزن کمتری داشته باشد؛ فروشنده موظف است که این مبلغ بستانکاری را به خریدار بازگرداند. البته اگر وزن آن بیشتر هم باشد؛ خریدار باید هزینه بدهکاری را پرداخت کند. معمولا در فروشگاه‌های معتبر خودشان این اقدام را انجام می‌دهند؛ اما ممکن است در فروشگاه‌های نامعتبر از این کار چشم پوشی کنند.

بررسی کردن وضعیت ورق

برای اطمینان از کیفیت ورق باید حتما وضعیت فیزیکی آن را بررسی کنید. به همین خاطر در ادامه به مهم‌ترین نکات در این رابطه اشاره کرده‌ایم.

• مشخصات فاکتور ورق را باید با مشخصات برچسب فنی یا همان پلاک ورق اعم از( آنالیز ورق، تاریخ تولید و برند ورق) مقایسه کنید. البته برگه مشخصات فقط بر روی ورق‌‌های رول پیدا است.


• باید بررسی کنید که سطح ورق دارای ناهمواری شامل تاب، پیچش، فرورفتگی و ترک نباشد. برای بررسی بهتر، ورق را با دست لمس کنید.


• هر گونه زنگ زدگی با رنگ قرمز یا نارنجی پررنگ و همچنین سفیدک را به فروشنده اطلاع دهید و از خرید آن امتناع بورزید. همچنین توجه کنید که پودر نارنجی کمرنگ روی ورق طبیعی است.

انبار ورق

برای انبار کردن یا نگهداری از ورق هم باید یکسری از نکات را رعایت کنید. در ادامه به همین نکات پرداخته‌ایم.

• ورق تیز و برنده است؛ بنابراین هنگام حمل و جا به جایی آن دقت کنید.

• به هیچ وجه ورق را در مکان مرطوب نگهداری نکنید و یک دستگاه تهویه در انبار قرار بدهید.

• به هیچ وجه برای بسته بندی ورق از روکش پلاستیکی استفاده نکنید زیرا باعث از بین رفتن کیفیت آن خواهد شد.

شیوه بارگیری به چه صورت است؟

بارگیری می‌تواند از کارخانه، شهر مبدأ و یا بنگاه‌های تهران صورت گیرد که بستگی به نوع ورق و تناژ بارگیری شده دارد. به منظور بارگیری از شهر مبدأ (اصفهان و اهواز)، حداقل تناژ در نظر گرفته شده معادل ظرفیت یک تریلر یعنی ۲۳ تن است.

ورق­‌های فابریک ارسالی از مبادی بصورت بندل بارگیری می­‌شوند که با توجه به ضخامت و وزن هر شیت تعداد شیت‌­های هر بندل در ضخامت‌های مختلف متغییر هستند. در بارهای ارسالی از فولاد مبارکه اصفهان در هر ظرفیت تریلر، تنها یک ضخامت ورق بارگیری می­‌شود اما بارهای ارسالی از اهواز  (اکسین و کاویان) امکان بارگیری ترکیبی ضخامت­‌های مختلف در یک ظرفیت تریلی وجود دارد.

بارگیری رول­‌های فولاد مبارکه به دو صورت خوابیده و ایستاده (تنوری) انجام می­‌گیرد. که در هنگام تخلیه برای بارهایی که بصورت خوابیده بارگیری شده‌­اند، زنجیر از داخل رول رد شده و تخلیه با جرثقیل صورت می­‌گیرد. اگر بارگیری بصورت ایستاده باشد می­‌توان به کمک لیفتراک و چنکگ تخلیه را انجام داد. در نتیجه بارگیری با توجه به امکانات محل تخلیه مشتریان عزیز صورت می­‌گیرد. با راهنمای خرید ورق سیاه تا اینجا اطلاعات تکمیلی در اختیار شما گذاشته‌ایم.

 

ورق سیاه
ورق سیاه

 

ویژگی های ظاهری ورق سیاه پس از تحویل

صحت و سلامت کالاهای خریداری شده توسط شما مشتران عزیز برای ما آهن آنلاینی­‌ها حائز اهمیت است. لذا خواهشمند است در زمان تحویل بار خریدار در آدرس ارائه شده ابعاد، ضخامت، شکل ظاهری و عدم زنگ زدگی کالاها را مورد بررسی قرار داده و در صورت هرگونه مغایرت در وزن و یا تعداد اقلام ارسالی با موارد مندرج در پیش فاکتور از تخلیه کالا خودداری نموده و کارشناس مربوطه را در جریان قرار دهید. ما تا لحظه آخر در کنار مشتریان هستیم.

دسترسی سریع
اشتراک گذاری:
لینک مطلب
امتیاز دهید

سوالات متداول

ورق سیاه ۲ میلی‌متر چه برندهایی برای تولید پروفیل توصیه می‌شود؟

با کیفیت‌ترین ورق­‌های نازک بار موجود در بازار ورق‌های کارخانه فولاد مبارکه اصفهان هستند که به طبع قیمت نسبتاً بالاتری نیز دارند. بعد از آن ورق­‌های کارخانه گیلان در عرض ۱۲۰سانتی‌متر و کارخانه نورد و لوله اهواز در عرض ۶۰ سانتی‌متر را می­‌توان پیشنهاد داد که قیمت نسبتاً مناسب‌تری دارند. مهم‌ترین نکته در خرید ورق­ مناسب پروفیل سازی، قابلیت خم­کاری ورق است، ورق سیاه نباید خشک باشد تا بتوان به راحتی آن را مورد خم کاری قرار داد در نتیجه از ورق‌های MMK روس نمی­‌توان بدین منظور استفاده کرد.

موارد تاثیر گذار بر قیمت در ضخامت­ ها و برندهای مختلف چیست؟

یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت ورق سیاه میزان عرضه و تقاضایی است که دوشنبه هر هفته در بازار بورس ورق و اسلب ارائه می‌شود، که بسته به افزایشی یا کاهشی بودن آن سمت و سوی تغییر قیمت را مشخص می­‌کند. از دیگر عوامل، شرایط اقتصادی و قیمت ارز در بازار داخلی را می­‌توان نام برد. از سوی دیگر قیمت جهانی ورق سیاه و حجم واردات و صادرات قطعاً در قیمت بازار داخل نیز تاثیرگذار است. از طرفی موجودی یک ضخامت یا برند خاص در بازار بر قیمت روزانه انواع ورق­‌ها تاثیر‌گذار هستند.

بیشترین موارد استفاده از ورق سیاه در چه صنایعی است؟

بیش‌ترین مصرف ورق سیاه در ساخت استراکچرهای فلزی و سوله سازی است. همچنین کارخانه­‌های تولید پروفیل و ماشین‌سازی­‌ها نیز به عنوان مواد اولیه از ورق سیاه استفاده فراوان دارند. به علاوه در ساخت قطعات صنعتی و پل سازی نیز از ورق سیاه استفاده می­‌شود.

موارد تاثیر گذار بر قیمت در ضخامت­‌ها و برندهای مختلف چیست؟

یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت ورق سیاه میزان عرضه و تقاضایی است که دوشنبه هر هفته در بازار بورس ورق و اسلب ارائه می‌شود، که بسته به افزایشی یا کاهشی بودن آن سمت و سوی تغییر قیمت را مشخص می­‌کند. از دیگر عوامل، شرایط اقتصادی و قیمت ارز در بازار داخلی را می­‌توان نام برد. از سوی دیگر قیمت جهانی ورق سیاه و حجم واردات و صادرات قطعاً در قیمت بازار داخل نیز تاثیرگذار است. از طرفی موجودی یک ضخامت یا برند خاص در بازار بر قیمت روزانه انواع ورق­‌ها تاثیر‌گذار هستند.

مقالات مرتبط

ارسال دیدگاه

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.