آهن آنلاین
معرفی ورق اکسین خوزستان

معرفی ورق اکسین خوزستان

پنج‌شنبه 10 آبان 1397
زمان مطالعه: 4 دقیقه

عموما برای خرید ورق سیاه و سایر ورق‌های فولادی بررسی کارخانه تولیدی از نکات مهم برای خریداران به شمار می‌رود؛ علت این امر در کیفیت و خدماتی است که کارخانه مدنظر، تامین‌ می‌کند؛ به‌خاطر همین در ابتدا به معرفی کارخانه ورق اکسین اهواز می‌پردازیم، در گام بعدی نگاهی به تفاوت این کارخانه با کارخانه‌های دیگر، خط تولید ورق اکسین و محصولات کاربردی این کارخانه خواهیم پرداخت.

ورق اکسین در کارخانه فولاد اکسین اهواز در عرض‌های ۲ تا ۴/۵ با ضخامت‌های بالا و طول مطابق با سلیقه مشتری تولید می‌شود. البته از دیگر مزیت‌های برتر تولید ورق اکسین، نورد دوطرفه آن و سفارش بدون محدودیت ابعاد است.

ورق اکسین در کارخانه فولاد اکسین اهواز

تاریخچه شرکت فولاد اکسین خوزستان

مجتمع فولادی اکسین خوزستان برای تکمیل زنجیره تامین صنایع نیازمند به ورق‌های فولادی ST37 و ST52، مانند صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، ماشین‌سازی و صنایع دریایی همچنین به منظور رفع نیاز محصولات استراتژیک در سال ۱۳۸۴ به ثبت رسید. بعد از ثبت کارخانه ورق اکسین خوزستان، مسئول‌های این مجموعه شروع به ساخت کارخانه‌های مجموعه نمودند. این پروسه سه سال به طول انجامید، تا اینکه در سال ۱۳۸۷ این مرحله نیز به پایان رسید و در سال ۱۳۸۸ راه‌اندازی این مجموعه فولادی کشورمان آغاز گردید. تولید انبوه ورق کارخانه اکسین از سال ۱۳۸۹ آغاز گردید. ورق اکسین اهواز در سال ۱۳۹۰ تولیدی بالغ بر ۳۰۰ هزار تن را دارا بود. در سال ۱۳۹۱ تولید مجموعه فولادی اکسین اهواز از مرز ۶۰۰ هزار تن نیز گذشت.
در سال ۱۳۹۲ مجموعه فولادی اکسین اهواز با راه‌اندازی کوره‌های حرارتی و تولید محصولات خاص، میزان تولید خود را به مرز ۶۵۰ هزار تن در سال رساند. روند پیشرفت این مجموعه سبب شد تا فروش ورق اکسین به میزان قابل توجهی افزایش یابد و بر قیمت ورق سیاه تاثیر داشته باشد. به گونه‌ای که در سال ۱۳۹۳ ظرفیت تولیدی مجموعه به ۸۳ هزار تن در ماه دست یافت و در همین سال نیز به عنوان شرکت برتر فولادی کشور معرفی گردید.
در این قسمت موشن گرافیکی از تاریخچه شرکت فولاد اکسین اهواز را خواهیم دید تا در نمایی جالب به معرفی مجموعه بپردازیم.

ه‌زن: با توجه به نتایج حاصله از دستگاه تست آلتراسونیک لبه‌های ورق به اندازه مورد نظر برش داده می‌شود تا عرض ورق‌ها به اندازه مورد نیاز برسد.
  • برش طولی: وظیفه این تجهیز برش ورق در طول است، برای مثال ورقی با عرض ۴ متر را به دو ورق با عرض‌های ۲ متر تبدیل می‌نماید.
  • قیچی تقسیم‌کننده: در این قسمت ضمن بریده شدن سر و ته ورق مادر، ورق به طول‌های مدنظر مشتری برش داده می‌شود.
  • پایلر: در قسمت انتهایی خط تولید ۲ دستگاه پایلر به منظور انتقال ورق از روی میز غلطکی قرار گرفته است.
  • دستگاه دسته‌بندی و برچسب‌زنی: بر روی میز خروجی، ورق‌ها با ابعاد یکسان توسط دستگاه پایلر به تعداد مشخصی روی هم قرار می‌گیرند و به سمت ماشین بسته‌بندی و برچسب‌زنی حرکت می‌نمایند.
  • محصولات ورق اکسین فولاد اهواز

    کارخانه اکسین فولاد به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان ورق برای صنایع مختلف لوله‌سازی، ساختمانی، خودروسازی، کشتی‌سازی، مخازن تحت فشار و نیاز به استحکام بالا است که برای هر کدام در حال حاضر استانداردهای زیر را ارائه می‌کند:

    • ورق سیاه با استاندارد A517_Grade B، A283_Grade C، ASTM A36، ASTM A285، S235، S185، S355 و S275 برای ساختمان‌سازی
    • ورق سیاه با استاندارد AP15L_X60، AP15L_X65 و AP15L_X70 برای لوله‌سازی
    • ورق سیاه با استاندارد 34CrMo4 برای خودروسازی
    • ورق سیاه Grade A برای کشتی‌سازی
    • ورق برای مخازن تحت فشار با استانداردهای A516_Grade 70، A573_Grade 70، ASTM A285، P355 NL2 و P460 NL1
    • ورق برای مصارف استحکام بالا با استانداردهای A517_Grade B و 34CrMo4

     

    جمع‌بندی

    ورق اکسین به علت کیفیت بالای تولید و نداشتن محدودیت ابعادی برای سفارش‌دهنده از مزایای محصول کارخانه فولاد اکسین اهواز است. همان‌طور که اشاره شد، این کارخانه به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان محصولات فولادی ایران به شمار می‎رود که بخش عظیمی از ورق سیاه صنایع ساختمانی، فشار بالا، خودروسازی، کشتی‌سازی و... را تامین می‌کند. شما اگر تجریه موفق یا ناموفقی از ورق اکسین داشته‌اید با ما از طریق کامنت به اشتراک بگذارید.

    دسترسی سریع
    اشتراک گذاری:
    لینک مطلب
    امتیاز دهید

    مقالات مرتبط

    ارسال دیدگاه

    شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

    دیدگاه ها

    user
    میلاد
    10 مهر 1398
    پاسخ دهید
    واقعا مطلب بسیار مفیدی بود.
    user
    no_name
    01 آذر 1399
    پاسخ دهید
    عالی