آهن آنلاین
پیش بینی‌ها درباره افزایش قیمت آهن در هفته جاری

پیش بینی‌ها درباره افزایش قیمت آهن در هفته جاری

شنبه 07 امرداد 1402
زمان مطالعه: 4 دقیقه
در این مقاله می خوانید:

با پایان یافتن ایام عزاداری امام حسین (ع) و همچنین ادامه آزاد شدن خرید شمش آهن در بازار بورس، پیش‌بینی می‌شود که قیمت مقاطع فولادی در هفته پیش رو، به شکل قابل ملاحظه‌ای افزایش پیدا کند. اتفاقی که البته استارت آن در آخرین ساعات روز چهارشنبه هفته قبل زده شد و با بالا رفتن نسبی قیمت ارز، مقدمات آن فراهم شد. البته همچنان تقاضا در بازار فولاد پایین است و مشتریان رغبتی به ساخت و ساز و فعالیت در بازار مسکن از خود نشان نمی‌دهند. باید منتظر ماند و دید که با نزدیک شدن به اواسط فصل تابستان، اوضاع نابه‌سامان فولاد، سر و سامانی خواهد گرفت یا خیر.

بررسی آخرین تحولات قیمت در بازار آهن

در آخرین روز کاری هفته گذشته، یعنی چهارشنبه 04 مرداد، شاهد افزایش تدریجی قیمت میلگرد در اکثر مبادی فروش بودیم. میلگرد میانه بعد از مدت‌ها که روی خط نزولی قیمت حرکت می‌کرد، چهارشنبه را با بالا رفتن 100 تومانی نرخ این محصول به پایان رساند. این تولید کننده هفته جاری را با میلگرد 21 هزار و 700 تومانی در همه سایزها آغاز می‌کند. تغییر قیمت در میلگرد ذوب آهن مشهودتر بود و این مقطع فولادی بعد از هفته‌ها، دوباره به کانال 22 هزار تومان برگشت. هر کیلو میلگرد این کارخانه روز چهارشنبه به صورت میانگین، 200 تومان گران شد.

قیمت میلگرد میانه در تاریخ 7 مرداد 1402

انواع میلگرد

قیمت

میلگرد آجدار میانه 10 

217760

میلگرد آجدار میانه 12

221890

میلگرد آجدار میانه 14

217760

میلگرد آجدار میانه 16

217760

میلگرد آجدار میانه 18 

217760

میلگرد آجدار میانه 20 

217760

میلگرد آجدار میانه 22 

217760

 

در حالی که ظفربناب ترجیح داد هفته قبل را با ثبات قیمت میلگرد به پایان برساند، آذرفولاد امین دیگر تولید کننده‌ای بود که قیمت میلگرد خود را در بازار افزایش داد. به عنوان مثال هر کیلوگرم میلگرد سایز 16 این کارخانه، روز چهارشنبه با نرخ 22.418 تومان معامله شد که حکایت از گران شدن 180 تومانی آن داشت. فایکو، صبا فولاد زاگرس، راد همدان و ... دیگر مبادی فروش میلگرد بودند که هفته کاری گذشته را با افزایش قیمت این مقطع فولادی تمام کردند.

بازار تیرآهن نسبت به میلگرد، با شدت بیشتری تحت تاثیر افزایش قیمت قرار گرفت و اکثر مبادی فروش، قیمت این محصول را به شکل قابل ملاحظه‌ای گران کردند. ذوب آهن چه در فروش کیلویی و چه در عرضه شاخه‌ای، تیرآهن‌های خود را با افزایش نرخ به بازار عرضه کرد. به عنوان نمونه هر کیلوگرم قیمت تیرآهن اصفهان سایز 14 این کارخانه، روز چهارشنبه با نرخ 25.230 تومان معامله شد که خبر از گران شدن 1800 تومانی می‌دهد. جالب است بدانید که تیرآهن فایکو در فروش شاخه‌ای هم متاثر از فضای سیاسی و اقتصادی ایران در روز چهارشنبه، بیش از 150 هزار تومان در هر شاخه، افزایش قیمت داشت.

 

 

برخلاف تیرآهن و میلگرد، پروفیل آخر هفته قبل را در آرامش مطلق به پایان رساند و هیچ خبری از افزایش قیمت در آن دیده نشد. پروفیل اصفهان مانند چند روز اخیر، امروز شنبه 07 مرداد را هم در همان کانال 29 هزار و 700 تومان آغاز کرد. پروفیل تهران هم که بیش از یک ماه است که روی 32 هزار و 100 تومان ثابت مانده است. پروفیل صنعتی اصفهان نیز از اول مرداد با نرخ مقطوع 32 هزار و 500 تومان در هر کیلوگرم به فروش می‌رسد. در همین حال، پروفیل گالوانیزه و سبک هم هیچ تمایلی به افزایش یا کاهش قیمت از خود نشان نداد.

در آخرین ساعات روز چهارشنبه، ورق سیاه فولاد مبارکه و سایر مبادی فروش، در ضخامت‌های پایین با کاهش قیمت مواجه شد. این در حالیست که ضخامت‌های بالای این محصول، با نرخ ثابت و بدون تغییر به فروش رسیدند. ورق گالوانیزه شهرکرد، کاشان، هفت الماس و ... هم آخرین ساعات هفته گذشته را با قیمت ثابت و بدون تغییر به پایان رساندند. در مجموع، اوضاع در بازار ورق آهن، فعلا آرام گزارش می‌شود.

 

بیشتر بخوانید: امید بازار آهن به آزاد شدن خرید شمش آهن در بازار بورس

 

نبشی آریان فولاد که هفته قبل را با ثبات قیمت به پایان رسانده بود، در همان ساعات اولیه امروز 200 تومان گران شد تا خبر از یک شروع طوفانی برای هفته جدید در بازار نبشی داشته باشد. در عین حال همه مبادی فروش ناودانی از جمله ناب تبریز، شکفته و ... روز چهارشنبه را بدون هیچ تغییری در قیمت این مقطع فولادی به پایان رساندند. اتفاقی که مانند همیشه در بازار انواع لوله از قبیل جدار چاه، مانیسمان، اسپیرال، داربست و همچنین انواع گریتینگ شاهد آن بودیم. در نهایت باید ببینیم که تحولات اخیر می‌توانند تکانی به این مقاطع فولادی بدهند یا همچنان باید شاهد خواب ادامه‌دار آنها باشیم. 

اشتراک گذاری:
لینک مطلب
امتیاز دهید

مقالات مرتبط

ارسال دیدگاه

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.