آهن آنلاین
تثبیت قیمت آهن‌آلات در بازار بدون خریدار

تثبیت قیمت آهن‌آلات در بازار بدون خریدار

یک‌شنبه 25 شهریور 1403
زمان مطالعه: 3 دقیقه
در این مقاله می خوانید:

به گزارش آهن آنلاین- بازار آهن و فولاد همچنان تحت تاثیر عواملی مانند نوسانات نرخ ارز، سیاست‌های داخلی و تحولات جهانی قیمت‌ آهن و فولاد قرار دارد و برخی مولفه‌ها ازجمله کاهش تقاضا بر رکود بازار آهن تاثیرگذار هستند. بازار آهن کشور در حال حاضر همسو با بازار جهانی فولاد روند ثابت و تا حدودی کاهشی دارد اما تغییرات در کابینه دولت و مشخص نبودن سیاست‌های کلان عمرانی، باعث عدم ورود خریداران به این بازارها می‌شود. ضمن اینکه مشکلات اقتصادی موجود در کشور و کاهش نقدینگی یکی از دلایل عمده رکود در صنایع هدف بازار آهن‌آلات بوده است. از طرفی مباحث مطرح شده درباره قیمت بنزین و حامل‌های انرژی در هفته‌های اخیر، احتمال تغییر قیمت در این حوزه را افزایش می‌دهد که قیمت مقاطع فولادی را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد.

البته فراموش نکنیم که انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و مشخص نبودن سیاست‌های دولت آینده در این کشور، با توجه به مطرح بودن مسائلی مانند تحریم‌ها و روابط دیپلماتیک و تجاری، باعث ایجاد سردرگمی برای پیش‌بینی قیمت دلار و متعاقب آن محصولات فولادی طی ماه‌های آینده است. در حال حاضر قیمت دلار در کانال ۵۹ هزار تومان قرار دارد و طبق آخرین گزارش‌ها تا صبح امروز از بازار مبادلاتی ارز دلار آمریکا رقم ۵۹۳۹۰ تومان را ثبت کرد.

قیمت تیرآهن در بنگاه‌ها بالا کشید

روند کلی نمودار قیمت آهن آلات مانند روزهای گذشته حاکی از قیمت‌های تثبیت‌ شده و تا حدودی کاهشی است اما این قاعده در برخی مبادی فروش متفاوت بوده است. نمودار نوسان قیمت میلگرد تا صبح امروز حکایت از تثبیت قیمت بسیاری از محصولات کارخانه‌ها دارد. طی شبانه‌روز گذشته قیمت میلگرد آجدار در همه کارخانه‌ها به جز میلگرد ذوب آهن اصفهان، میلگرد ابهر و میلگرد آریان فولاد که با کاهش ۰.۳ تا یک درصدی مواجه بودند، ثابت بود. در این مدت قیمت سایزهای ۱۶، ۱۸ و ۲۰ میلگرد راد همدان بدون تغییر نسبت به روز پیش از آن رقم ۲۷۵۸۰ تومان را تجربه کردند. همچنین سایزهای پرمصرف میلگرد آجدار ابهر با ۰.۷ درصد کاهش قیمت، با قیمت ۲۵۶۴۰ تومان عرضه شدند.

در نمودارقیمت پروفیل، محصولات پروفیل ساختمانی و پروفیل صنعتی در کارخانه پروفیل اصفهان با ۰.۸ تا ۱.۹ درصد کاهش قیمت همراه بودند. به‌طوری‌که  پروفیل ساختمانی ۶ متری ۴۰*۴۰ در این کارخانه با قیمت ۳۳۱۸۰ تومان به ازای هر کیلوگرم عرضه شد. قیمت محصولات پروفیل در سایر کارخانه‌ها تغییر محسوسی نداشت. محصولات ورق سیاه در ۲۴ ساعت گذشته اگرچه در بسیاری موارد بدون تغییر قیمت عرضه شدند اما برخی محصولات کارخانه اکسین اهواز، ۰.۳ درصد کاهش قیمت داشتند. بر این اساس ورق سیاه ۸ سایز ۶۰۰۰*۲۰۰۰ فابریک اکسین اهواز در این کارخانه با قیمت ۲۶۱۸۰ تومان عرضه شد.

قیمت ورق رنگی، ورق گالوانیزه و ورق روغنی به‌عنوان دیگر محصولات شاخص این حوزه، طی این مدت تغییرات خاصی را تجربه نکرد و با قیمت روز پیش از آن عرضه شد.قیمت سایزهای پرمصرف تیرآهن نیز طی روز گذشته در کارخانه‌های تولیدکننده بدون تغییر باقی ماند و سایزهای ۱۶ و ۱۸ تیرآهن ذوب آهن قیمت ۲۷۴۵۰ تومان را ثبت کردند. البته در همین مدت قیمت تیرآهن در بنگاه‌ها ۰.۳ تا ۱.۲ درصد افزایش داشت.

اشتراک گذاری:
لینک مطلب
امتیاز دهید

مقالات مرتبط

ارسال دیدگاه

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.