آهن آنلاین
تداوم روزهای کم‌فروغ بازار مقاطع فولادی

تداوم روزهای کم‌فروغ بازار مقاطع فولادی

چهارشنبه 03 امرداد 1403
زمان مطالعه: 3 دقیقه

مهم‌ترین اتفاق روز گذشته که شاید بتواند تاثیر اندکی بر قیمت آهن آلات و فولاد بگذارد، ورود قیمت دلار به کانال ۵۸ هزار تومان است. نرخ دلار طی ۲۴ ساعت گذشته قیمت ۵۸۲۰۰ تومان را تجربه کرد. به غیر از این مورد اتفاق خاص دیگری که بتواند سکون قیمت‌ها در این حوزه را از بین ببرد وجود نداشته است. گلایه‌های صنایع فولاد درباره قطع برق کارخانه‌ها ادامه دارد؛ عدم حضور خریداران در بازار همچنان باقی است؛ و دامنه رکود در صنایع فولاد در حال گسترده‌تر شدن است. 

فروش مقاطع فولادی در بورس کالا

بورس کالای ایران گزارش داد که روز گذشته حدود ۹۰۰۰۰ تن آهن اسفنجی، ۳۶۰۰۰ تن ورق گرم،  ۱۴۹۰۰ تن نبشی، ۱۴۰۰۰ تن ورق گالوانیزه، ۲۷۰۰ تن ناودانی، ۳۰۰۰ تن ورق قلع اندود، ۲۰۰۰ تن ورق رنگی، ۹۵۰ تن ورق سرد، در تالار محصولات صنعتی و معدنی روی تابلو رفت که از این میزان ۶۸۷۰۰ تن آهن اسفنجی، ۵۰ تن شمش آلیاژ،۱۰ تن میلگرد کلاف آلیاژ، ۲۴۲۵ تن نبشی و ناودانی، ۱۶۰۰ تن ورق رنگی، ۲۰۰ تن ورق سرد، ۴۰۰ تن ورق قلع‌اندود، ۷۸۰۰ تن ورق گالوانیزه و۱۲۶ تن ورق گرم فروخته شد.

تداوم کاهش قیمت میلگرد

بررسی ‌داده‌های نمودار نوسان قیمت حوزه میلگرد طی روز گذشته نشان از کاهش قیمت محصولات شاخص این گروه در کارخانه‌ها دارد. به طوری که قیمت این محصولات در همه کارخانه‌ها به جز میلگرد شاهرود و میلگرد جهان فولاد سیرجان، سیر منفی در بازه صفر تا ۱.۴- داشتند. محصولات پرمصرف سایز ۱۶، ۱۸ و ۲۰ میلگرد آجدار در کارخانه میلگرد شاهرود با ۱.۹ درصد افزایش قیمت به ۲۶۵۹۰ تومان رسیدند. از سوی دیگر همین محصولات در کارخانه میلگرد میانه با ۱.۴ درصد کاهش قیمت، رقم ۲۵۰۹۰ تومان را تجربه کردند. 

دو روی متفاوت ورق

نمودارهای نوسانات قیمت ورق در گذشته در بیشتر موارد کاهش قیمت محصولات شاخص این حوزه را نشان داد. در این حوزه اگرچه محصول ورق سیاه در مواردی در بنگاه‌ها با افزایش قیمت همراه بود و در مواردی تا ۵.۸ درصد افزایش قیمت نیز پیش رفت، اما این محصول در بیشتر کارخانه‌ها با کاهش قیمت عرضه شد. بیشترین کاهش قیمت در این محصولات مربوط به ورق سیاه ۳ سایز ۱۰۰۰ در کارخانه فولاد مبارکه بود که با ۱.۳ درصد کاهش قیمت، رقم ۳۴۷۳۰ تومان را ثبت کرد. در حوزه ورق قیمت ورق گالوانیزه و ورق رنگی بدون تغییر به عنوان اقلام شاخص دیگر در این حوزه بدون تغییرات محسوس، در ارقام روز گذشته باقی ماندند.

سبز کم‌رنگ برای پروفیل اصفهان

در حوزه پروفیل و محصول شاخص پروفیل ساختمانی، پس از کاهش قیمت محصولات پروفیل تهران طی دو روز گذشته، دیروز محصولات پروفیل اصفهان با ۰.۵ درصد افزایش قیمت مواجه شدند. پروفیل‌های ساختمانی این کارخانه طی شبانه‌روز گذشته قیمت‌های ۳۵۵۵۰ تا ۳۵۹۱۰ تومان را تجربه کردند. محصولات دو کارخانه پروفیل تهران و پروفیل اطلس فولاد مازندران در روز گذشته نوسان قیمتی خاصی را ثبت نکردند. 

کاهش قیمت تیرآهن ۲۰ ذوب

نمودار قیمت تیرآهن در روز گذشته در مورد  اکثر محصولات سایزهای پرمصرف، تغییرات خاصی را ثبت نکرد. به طوری که قیمت سایزهای ۱۴، ۱۶ و ۱۸ تیرآهن ذوب آهن بدون تغییر نسبت به روز قبل از آن با بهای ۲۶۰۹۰ تومان عرضه شدند. با این حال سایز ۲۰ تیرآهن این کارخانه دیروز با کاهش ۱.۶ درصدی قیمت، رقم ۲۷۴۵۰ تومان را به ثبت رساند. این کاهش قیمت در سایزهای بالاتر محصولات ذوب آهن اصفهان نیز مشاهده شد. نوسان قیمت محصول تیرآهن در بنگاه‌ها نیز در بازه ۲.۷- تا ۱.۴+ درصد در مورد سایزهای مختلف مشاهد شد.

اشتراک گذاری:
لینک مطلب
امتیاز دهید

مقالات مرتبط

ارسال دیدگاه

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.