آهن آنلاین
قیمت میلگرد روی شیب صعودی ملایم

قیمت میلگرد روی شیب صعودی ملایم

چهارشنبه 13 تیر 1403
زمان مطالعه: 3 دقیقه

به گزارش آهن آنلاین- نمودارهای نوسان قیمت آهن و فولاد نشان می‌دهد که بازار برخی از آهن آلات نظیر میلگرد در هفته اخیر با روند افزایشی قیمت‌ مواجه بوده است. افزایش قیمت‌هایی که دلیل اصلی آن نوسانات نرخ ارز بوده اگر در هفته‌های آتی با همراهی عوامل القایی افزاینده همراه شود، شاید سایر محصولات آهنی را نیز واجد تحرکات مثبت قیمتی کند و بتواند بازار این محصولات را از رخوت خارج کند. در غیر این‌ صورت در شرایط کنونی پس از بازارهای فروش، صنایع تولیدی به ویژه در بخش خصوصی نیز با چالش‌های اقتصادی مواجه می‌شوند و ظرف مدت کوتاهی، چراغ‌‌های کارخانه‌های کوچک‌تر خاموش خواهد شد. کاهش تقاضا برای محصولات واحدهای کوچک تولیدی و افزایش هزینه‌های جاری تولید، توجیه اقتصادی ادامه فعالیت کارخانه‌های کوچک را از بین می‌برد و آن‌ها را با آسیب‌های متعددی مانند: کاهش تولید، تعدیل نیرو و در نهایت تعطیلی کل خطوط تولید مواجه می‌کند.

کاهش شیب افزایش قیمت میلگرد

بررسی نمودار نوسان قیمت میلگرد نشان می‌دهد که بهای محصولات این گروه همانند روزهای گذشته هفته کنونی البته با شیب کمتر سیر صعودی داشته‌اند. نوسان قیمت تا ۰.۷ درصد در کارخانه‌‌های مختلف ثبت شده و در صورتی که قیمت دلار سیر نزولی پیدا نکند، احتمالا همچنان شاهد رشد قیمت‌ها در این حوزه نیز خواهیم بود. قیمت میلگرد آجدار سایزهای ۱۶، ۱۸ و ۲۰ کارخانه ظفر بناب در شبانه‌روز گذشته با ۰.۲ درصد افزایش قیمت به رقم ۲۵۷۳۰ تومان رسیده است. البته این محصولات در کارخانه میلگرد شاهرود که روز گذشته افزایش قیمت حدود ۱۰۰۰ تومانی را ثبت کرده بود، امروز با ۱.۱ تا ۱.۵ درصد کاهش قیمت مواجه شد. قیمت میلگرد آجدار سایز ۱۸ این کارخانه با ۱.۵ درصد کاهش، امروز به ۲۶۳۶۰ تومان رسیده است.

 

 

نوسانات قیمت میلگرد آجدار سایز 20 شاهرودر
نوسانات قیمت میلگرد آجدار سایز 20 شاهرود

 

قیمت پروفیل تکان نخورد

بررسی‌های آماری قیمت در گروه پروفیل در دو کارخانه پروفیل تهران و پروفیل اطلس فولاد مازندران حاکی از استمرار تثبیت قیمت‌ها در روزهای اخیر است. قیمت پروفیل ساختمانی در کارخانه پروفیل تهران در بازه حدود یک ماهه اخیر بدون تغییر بوده و پروفیل ساختمانی ۴۰*۴۰  در این کارخانه همچنان با قیمت ۳۶۸۲۰ تومان عرضه می‌شود. محصولات این گروه در کارخانه اطلس فولاد مازندران نیز از ابتدای هفته اخیر بدون نوسان قیمت، همچنان رقم ۳۷۲۷۰ را ثبت کرده‌اند. نمودارهای امروز نوسان قیمت نبشی، لوله و ناودانی نیز وضعیتی کم و بیش مشابه پروفیل دارند.

قیمت پر فراز و نشیب تیرآهن

نمودارهای نوسان قیمت تیرآهن، امروز در کارخانه‌ ذوب آهن شرایط ویژه‌ای داشت. به گونه‌ای که در میان محصولات پرمصرف در سایزهای ۱۶ و ۱۸ شاهد کاهش یک درصدی قیمت بودند ولی سایز ۲۰ این محصول آهنی که معمولا نوسانات قیمتی مشابه دو محصول دیگر داشت، با ۰.۶ افزایش قیمت مواجه شد. قیمت محصولات تیرآهن در بنگاه‌ها نیز اگرچه در برخی موارد اندکی صعودی بود، اما شرایطی کم و بیش مانند روزهای گذشته داشت. قیمت تیرآهن سایز ۲۰ ذوب آهن امروز در این کارخانه به ۲۸۸۲۰ تومان (به ازای هر کیلوگرم) رسید. همچنین قیمت تیرآهن سایز ۱۸ فایکو در بنگاه تهران امروز با ۰.۸ درصد افزایش، رقم ۵۷۲۷۲۷۰ تومان (به ازای هر شاخه) را ثبت کرد.

اشتراک گذاری:
لینک مطلب
امتیاز دهید

مقالات مرتبط

ارسال دیدگاه

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.