آهن آنلاین
ریزش دلار و کاهش نسبی قیمت ها در بازار آهن

ریزش دلار و کاهش نسبی قیمت ها در بازار آهن

شنبه 20 خرداد 1402
زمان مطالعه: 4 دقیقه

امروز شنبه 20 خرداد بازار آهن شاهد کاهش قیمت‌ها در بعضی از مقاطع فولادی بود. اصلی‌ترین دلیل این اتفاق را می‌توان به ریزش دلار به زیر 50 هزار تومان دانست. البته ناگفته نماند که بسیاری از کارخانه‌ها ترجیح دادند قیمت‌های خود را ثابت اعلام کنند. با این حال چیزی که مشخص بود، این است که افزایش قیمت اندکی در بازار آهن مشاهده شد.

با وب سایت آهن آنلاین همراه باشید تا با هم نگاهی داشته باشیم به تحولات قیمت در انواع مقاطع فولادی از قبیل تیرآهن، میلگرد، ورق، پروفیل، نبشی، ناودانی و ...

تمامی کارخانه ها قیمت میلگرد را ثابت اعلام کردند

شاید جالب‌ترین نکته بازار آهن در روز شنبه 20 خرداد، این باشد که تمام کارخانه‌ های فولادی، میلگرد ساده و آجدار خود را با ثبات کامل قیمت نسبت به هفته قبل، به مشتریان عرضه کردند. میلگرد سایز 14، 16 و 18 میانه در شاخه 12 متری و استاندارد A3، امروز هر کیلوگرم 24.712 تومان معامله شد که دقیقا همان قیمت روز چهارشنبه هفته گذشته است.

میلگرد 14، 16 و 18 نیشابور هم در شاخه 12 متری و استاندارد A3، هر کیلوگرم 24.347 تومان به فروش رسید. ثبات قیمت میلگرد در برندهای ابهر، جهان فولاد سیرجان، شاهین بناب، راد همدان، آناهیتا گیلان و ... هم قابل مشاهده است.

روند نزولی قیمت تیرآهن در پی ارزان شدن دلار

تحولات قیمت تیرآهن در روز شنبه نشان می‌دهد که ثابت یا کاهش قیمت، دو وضعیت غالب آن بوده‌اند. به طوری که بسیاری از کارخانه‌ها یا تیرآهن خود را با همان قیمت هفته قبل عرضه کرده‌اند یا کاهش نامحسوسی را در قیمت این مقطع فولادی اعمال نموده‌اند. به عنوان مثال، شرکت ذوب آهن، تیرآهن 14 خود را در فروش شاخه‌ای 1 درصد ارزان کرده و در فروش کیلویی، قیمت را ثابت اعلام کرده است. فروش شاخه‌ای تیرآهن 16 این برند با 1.7 درصد و سایز 18 آن با 2.2 درصد کاهش قیمت همراه بوده است.

تیرآهن ترک، روسیه و کره در همه سایزها و فروش شاخه‌ای و کیلویی با کاهش قیمت همراه است. این در حالیست که فایکو، اهواز، یزد، ماهان و ... هم هیچ تغییر قیمتی را نسبت به اواخر هفته گذشته، تجربه نکرده‌اند.

پروفیل آهن قصد گران شدن ندارد

خبری که می‌تواند باعث خوشحالی خریداران مقاطع فولادی شود، این است که پروفیل ساختمانی همچنان و مانند یک ماه اخیر، قصدی برای گران شدن از خود نشان نمی‌دهد. امروز شنبه پروفیل اصفهان در سایز 20*20 با ضخامت 2 و حالت 6 متری، هر کیلوگرم 33.587 تومان به فروش رسید که شیب نمودار قیمت 0 درصد را نسبت به هفته قبل نشان می‌دهد. البته ضخامت‌های 2.5، 3 و 4 متری پروفیل ساختمانی اصفهان در سایزهای مختلف، حتی ارزان‌تر هم شده‌اند!

پروفیل تهران هم همچنان در خواب ثبات قیمت قرار دارد و به نظر می‌رسد با روند کاهشی نرخ دلار، حتی در روزهای آتی ارزان‌تر هم بشود. این ثبات قیمت در پروفیل ساختمانی کیان لوله جویبار هم دیده می‌شود.

البته اوضاع در پروفیل صنعتی اصفهان برای خریداران، بهتر از پروفیل ساختمانی هم است. چون تمام ضخامت‌ها و تمام سایزهای پروفیل این کارخانه، امروز شاهد کاهش قیمت بوده‌اند. به عنوان مثال، پروفیل صنعتی اصفهان در سایز 80*80 با ضخامت 5 و حالت 6 متری، هر کیلوگرم 34.863 تومان معامله می‌شود که نسبت به اواخر هفته گذشته، 1.3 درصد کاهش قیمت را تجربه می‌کند. 

پروفیل صنعتی تهران و کالوپ هم مطابق انتظار، بدون افزایش یا کاهش قیمت به فروش می‎رسند. این ثبات و حتی کاهش قیمت در انواع دیگر پروفیل از قبیل استیل، سبک، گالوانیزه و ... هم صدق می‌کند.

ورق سیاه هم سر سازش دارد و گران نمی‌شود

اتفاق معمول بازار ورق سیاه در یک ماه اخیر، امروز هم تکرار شد و آن، ثبات و کاهش قیمت بود. ورق سیاه با ضخامت 2 در سایز 1000 و حالت رول از برند فولاد مبارکه، امروز هر کیلوگرم 33.762 تومان معامله شد که نسبت به روز پنجشنبه، کاهش قیمت 2.6 درصدی را نشان می‌دهد. می‌توان گفت اوضاع در ورق آهن کاملا آرام است و هیچ کارخانه‌ای فعلا قصد ندارد ورق تولیدی خود را گران کند. 

اشتراک گذاری:
لینک مطلب
امتیاز دهید

مقالات مرتبط

ارسال دیدگاه

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.