آهن آنلاین
سیر ثبات قیمت آهن آلات

سیر ثبات قیمت آهن آلات

شنبه 13 خرداد 1402
زمان مطالعه: 4 دقیقه

امروز شنبه 13 خرداد، بسیاری از کارخانه‌های فولاد از قبیل شاهین بناب، آناهیتا گیلان، فولاد جدید سیرجان، فولاد آذر امین و ... قیمت مقاطع فولادی خود از قبیل میلگرد، تیرآهن، ورق، پروفیل، نبشی و ناودانی را ثابت اعلام کردند. بنابراین به نظر می‌رسد خبری از افزایش قیمت در بازار آهن نباشد. با ما در تحلیل آخرین قیمت آهن از وب سایت آهن آنلاین همراه باشید.

میلگرد میانه رو به افزایش، سایر کارخانه‌ها ثابت

در میان کارخانه‌های مختلف تولید کننده میلگرد، تنها میانه قیمت محصولات خود را کمی افزایش داده است. میلگرد آجدار سایز 14، 16 و 18 میانه در شاخه 12 متری و استاندارد A3 هر کیلوگرم 24.253 تومان اعلام شده که نسبت به هفته قبل، 0.4 درصد افزایش داشته است. سایر میلگردهای این شرکت هم با همین افزایش قیمت، معامله شده‌اند.

 

نوسانات قیمت میلگرد آجدار میانه 14 شاخه 12 متری کارخانه
نوسانات قیمت میلگرد آجدار میانه 14 شاخه 12 متری کارخانه

 

سایر کارخانه‌های تولید کننده میلگرد هم تحت تاثیر ثبات مقطعی بازار قرار گرفته و در ابتدای هفته جدید هم، تمایلی به افزایش قیمت از خود نشان نداده‌اند. کارخانه ظفر بناب، ذوب آهن اصفهان، نیشابور، آذر فولاد امین، ابهر، امیرکبیر و ... میلگردهای آجدار و ساده خود را با همان قیمت روز چهارشنبه هفته قبل، به مشتریان عرضه کرده‌اند.

اصرار به ثابت ماندن قیمت تیرآهن توسط کارخانه‌ها

ثابت ماندن نرخ ارز در هفته‌های اخیر، سبب شده تا بسیاری از کارخانه‌ها فعلا تمایلی به افزایش قیمت تیرآهن نداشته باشند. به عنوان نمونه، تیرآهن 12 متری سایز 14 شرکت ذوب آهن، همچنان با قیمت هر کیلوگرم 29.817 تومان معامله می‌شود که این قیمت از ابتدای هفته قبل، تقریبا ثابت و بدون تغییر مانده است. سایر تیرآهن‌های شرکت ذوب آهن هم با شیب 0 درصد نمودار افزایش و کاهش قیمت مواجه هستند.

تیرآهن اهواز سایز 14 در شاخه 12 متری، هر شاخه  3 میلیون و 486 هزار و 229 تومان به فروش رسیده است. مطابق انتظار، این کارخانه هم قیمت تیرآهن سایز 14 و 16 و 18 خود را ثابت اعلام کرده است.

سایر کارخانه‌ها از قبیل فایکو، فولاد یزد و ... هم تیرآهن‌های خود را بدون افزایش یا کاهش قیمت نسبت به هفته گذشته، به مشتریان عرضه کرده‌اند.

ثبات قیمت پروفیل تحت تاثیر آرامش بازار ارز

انواع پروفیل آهن در کارخانه‌های مختلف امروز شنبه 13 خرداد بدون کوچکترین تغییر نسبت به هفته قبل، داد و ستد می‌شود. پروفیل ساختمانی اصفهان در سایز 20*20 با ضخامت 2 و حالت 6 متری، هر کیلوگرم 34.129 هزار تومان قیمت‌گذاری شده است. سایز 30*30 همین کارخانه با همان ضخامت و حالت 6 متری، 33.945 تومان عرضه می‌شود. نکته جالب توجه این‌که قیمت تمام سایزهای دیگر پروفیل ساختمانی اصفهان هم به همین شکل، ثابت و بدون تغییر باقی مانده است.

سایر انواع پروفیل آهن هم همچنان روی خط ثبات قیمت‌ها حرکت می‌کنند و این موضوع، همان‌طور که گفته شد تا حد زیادی متاثر از ثابت ماندن قیمت ارز و به طبع آن، تغییر نکردن قیمت محصولات اولیه است. انتظار داریم بعد از تعطیلات، شاهد تغییراتی در قیمت این مصحولات باشیم.

خواب قیمت ورق سیاه به کام خریداران

خریدارن انواع ورق آهن از جمله ورق سیاه، همچنان در روزهای خوبی به سر می‌برند. ثبات قیمت‌ها در هفته قبل، به امروز شنبه هم سرایت کرده و آن‌ها همچنان می‌توانند انواع ورق آهن مورد نیاز خود را بدون گران شدن، خریداری نمایند.

ورق سیاه ضخامت 2 در سایز 1000 از برند فولاد مبارکه در حالت رول، امروز 34.496 تومان معامله شده است. این در حالیست که همین ورق در سایز 1250 با قیمت 33.854 تومان به مشتریان عرضه می‌شود. پس می‌توان گفت که فولاد مبارکه، قیمت ورق آهن خود را در همه ضخامت‌ها، ثابت نگه داشته است.

 

نوسانات قیمت ورق سیاه 2 فولاد مبارکه 1000 رول اس تی 37 کارخانه
نوسانات قیمت ورق سیاه 2 فولاد مبارکه 1000 رول اس تی 37 کارخانه

 

برندهای قطعات، گیلان، اکسین اهواز و ... هم به طبع از فولاد مبارکه، ترجیح دادند انواع ورق سیاه خود را با همان قیمت هفته گذشته، به فروش برسانند.

نبشی و ناودانی هم روی ریل ثبات قیمت حرکت می کنند

بررسی‌های ما در وب سایت آهن آنلاین نشان می‌دهند که تثبیت مقطعی بازار، روی قیمت نبشی  و ناودانی هم اثرگذار بوده است. به طوری که امروز شنبه 13 خرداد، انواع نبشی و ناودانی از برندهای مختلف از قبیل آریان فولاد، شکفته، ناب تبریز، صنایع فولاد کوهپایه، ظهوریان و ... بدون هیچ تغییر قیمت نسبت به هفته اخیر و با همان وضعیت قبل، به مشتریان عرضه شده‌اند.

اشتراک گذاری:
لینک مطلب
امتیاز دهید

مقالات مرتبط

ارسال دیدگاه

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.