آهن آنلاین
بازار آهن همچنان بر مدار کاهش قیمت

بازار آهن همچنان بر مدار کاهش قیمت

دوشنبه 08 خرداد 1402
زمان مطالعه: 4 دقیقه

امروز دوشنبه 08 خرداد، بازار آهن وضعیت نسبتا آرام و پایداری را تجربه می‌کند. لیست قیمت محصولات متنوع از قبیل میلگرد، پروفیل، ورق و تیرآهن نشان می‌دهد که شیب بازار، مانند روزهای گذشته، نزولی و رو به پایین است. برای بررسی آخرین تحولات بازار آهن، با ما در آهن آنلاین همراه باشید.

شیب نمودار میلگرد همچنان نزولی است

با نگاهی به بازار میلگرد، متوجه می‎‌شویم که تنها میلگرد ابهر است که نسبت به روز قبل، افزایش قیمت داشته است. میلگر آجدار سایز 14، 16 و 18 ابهر شاخه 12 متری استاندارد A3، امروز با قیمت هر کیلوگرم 24.170 تومان به فروش رسید. این قیمت نشان از افزایش 0.8 درصدی آن می‌دهد.

اما سایر برندهای میلگرد، روز آرامی را پشت سر می‌گذارند. تمامی سایزهای میلگرد میانه با کاهش 0.4 درصدی قیمت مواجه شده‌اند. این در حالیست که میلگرد ذوب آهن، با 0.7 درصد کاهش قیمت معامله می‌شود. به عنوان مثال، میلگرد سایز 14 ذوب آهن در شاخه 12 متری و استاندارد A3 هر کیلوگرم 26.180 تومان به فروش می‌رسد.

 

نوسانات قیمت میلگرد آجدار میانه 14 شاخه 12 متری کارخانه
نوسانات قیمت میلگرد آجدار میانه 14 شاخه 12 متری کارخانه

 

میلگرد سایز 14، 16 و 18 نیشابور در شاخه 12 متری و استاندارد A3 با کاهش 1.1 درصد مواجه شده‌اند. البته لازم به ذکر است که میلگرد ظفر بناب، آذرفولاد امین، فایکو و ... نسبت به روز شنبه، هیچ افزایش یا کاهش قیمتی را تجربه نکرده‌اند.

تیرآهن روی ریل کاهش قیمت گام بر می‌دارد

دیگر محصول پرفروش یعنی تیرآهن هم وضعیتی شبیه به میلگرد دارد و مانند دو روز اخیر، امروز هم شاهد کاهش نامحسوس قیمت‌ها بوده است. تیرآهن اصفهان سایز 14، 12 متری 29.358 تومان قیمت‌گذاری شده است که نسبت به روز قبل، 3 درصد کاهش را نشان می‌دهد. البته سایز 16 و 18 این شرکت هم به ترتیب 1.6 و 2.9 درصد افت قیمت داشته‌اند.

تیرآهن سایز 14 و 16 فایکو هم سنت‌شکنی نکرده‌اند و مانند روز قبل، شاهد کاهش قیمت آن‌ها هستیم. این محصولات به ترتیب 3.7 و 2.9 درصد نسبت به روز یکشنبه ارزان شده‌اند. البته هر شاخه تیرآهن 14 یزد در حالت 12 متری با قیمت 3 میلیون و 623 هزار و 850 تومان معامله می‌شود که بر خلاف انتظار، افزایش قیمت 1.3 درصدی را نشان می‌دهد. تیرآهن ترک، روسیه و کره نیز بدون تغییر قیمت، همچنان بر مدار ثبات کامل حرکت می‌کنند.

ثبات کامل در بازار پروفیل

به روز رسانی وب سایت آهن آنلاین نشان از ثبات قیمت پروفیل آهن خبر می‌دهد. به عنوان مثال، پروفیل صنعتی اصفهان در سایز 80*80 با ضخامت 5، هر کیلوگرم 35.964 تومان معامله می‌شود که در تمام هفته اخیر، ثابت مانده است. این ثبات قیمت در سایر محصولات پروفیل صنعتی اصفهان هم دیده می‌شود.

پروفیل صنعتی تهران هم روز آرامی را سپری می‌کند. هر کیلوگرم از این محصول در سایز 80*80 با ضخامت 4، 35.780 تومان به فروش می‌رسد که همان قیمتی است که در دو روز اخیر شاهد آن بوده‌ایم. پروفیل صنعتی کالوپ هم بدون افزایش یا کاهش قیمت به مشتریان عرضه می‌شود. وضعیت بازار پروفیل ساختمانی هم مانند پروفیل صنعتی امروز دوشنبه کاملا آرام بود. پروفیل اصفهان سایز 20*20 در ضخامت 2 امروز 34.312 تومان معامله می‌شود که مطابق انتظار، همان قیمت دو روز گذشته است. سایر برندهای پروفیل ساختمانی از قبیل تهران، کیان لوله جویبار و ... هم بدون کاهش یا افزایش قیمت به فروش می‌رسند. سایر انواع پروفیل از قبیل، سبک، استیل، Z و ... هم بسیار بعید است که امروز دوشنبه با افزایش یا کاهش قیمت خاصی مواجه شوند.

 

نوسانات قیمت پروفیل 20*20 ضخامت 2
نوسانات قیمت پروفیل 20*20 ضخامت 2

 

تثبیت بازار نبشی و شیب ثابت قیمت

وضعیت بازار نبشی هم مانند روزهای گذشته، ثابت و پایدار به نظر می‌رسد. به عنوان نمونه، نبشی آریان فولاد با سایز 40*40 ضخامت 4 ، از قرار هر کیلوگرم 25.950 تومان معامله می‌شود که دقیقا همان قیمت دو روز اخیر است. تمام نبشی‌های تولید این شرکت نیز شامل این تثبیت نرخ می‌شوند. نبشی صنایع فولاد کوهپایه اما با کاهش نه چندان قابل توجه‌ای به مشتریان عرضه می‌شود. امروز دوشنبه انواع سایزهای نبشی این شرکت، 0.4 درصد افت قیمت داشته‌اند. این در حالیست که نبشی ظهوریان و ناب تبریز، قیمت روزهای اخیر خود را حفظ کرده‌اند.

اشتراک گذاری:
لینک مطلب
امتیاز دهید

مقالات مرتبط

ارسال دیدگاه

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.