آهن آنلاین
ورق آهن گران شد!

ورق آهن گران شد!

شنبه 30 اردیبهشت 1402
زمان مطالعه: 4 دقیقه

طبق بررسی آهن آنلاین، بازار فولاد هفته آرامی را پشت سر گذاشته و در نزدیک‌ترین حالت به کف قیمت جدید قرار دارد. طی هفته گذشته درحالی‌که قیمت پروفیل، تیرآهن و ورق آهن بیشتر جهت‌گیری نزولی را داشت، قیمت میلگرد همچنان رو به افزایش بود. بااین‌حال، تداوم روند کاهشی نرخ دلار و قیمت آهن و فولاد با تأثیر بر میزان تقاضای بازار، از افزایش قیمت میلگرد جلوگیری کرد. دیروز درحالی‌که بازار فولاد کمترین نوسان قیمت را به ثبت رسانده بود، قیمت ورق آهن روند صعودی پیدا کرد. به‌این‌ترتیب، ورق سیاه اغلب برندها در بازار امروز با قیمت بالاتری نسبت به روز گذشته به فروش می‌رسند. در ادامه می‌توانید با جزئیات بیشتری در جریان روند کلی بازار فولاد و نوسانات قیمت محصولات فولادی قرار بگیرید.

پروفیل از این ارزان‌تر نمی‌شود!

پس از افت ناگهانی قیمت پروفیل گالوانیزه 2mm تا قیمت 47,065 تومان در روز 23 اردیبهشت، نرخ تغییرات قیمت این محصول به صفر رسید و تا به امروز هیچ نوسانی در آن مشاهده نشده است. پروفیل گالوانیزه در ضخامت‌های دیگر نیز رفتار مشابه داشته‌اند و تغییری در روند قیمت آن‌ها دیده نمی‌شود. پروفیل صنعتی طی یک ماه اخیر عمدتاً روند نزولی داشته و با شیب ملایم به کف قیمت خود نزدیک شده است؛ اما پروفیل صنعتی 6*120 ضخامت 6 نیز دیروز مانند 6 روز گذشته با 35 هزار و 780 تومان به فروش رسید و نرخ تغییر قیمت آن نسبت به روز قبل صفر درصد بوده است.

قیمت پروفیل اصفهان سایز 4 در روز گذشته برای هر کیلو 32,569 تومان اعلام شد. این محصول از روز 13 اردیبهشت روند نزولی پیدا کرده و با شیب ملایم رو به ارزانی رفته است. پروفیل با استفاده از ورق آهن تولید می‌شود و قیمت آن به‌واسطه تأثیر بر هزینه‌های تولید، اهمیت بالایی دارد. با توجه به افزایش قیمت ورق آهن در روز گذشته، انتظار می‌رود که روند کاهشی قیمت این کالای فولادی متوقف شود. در غیر این صورت، بسیاری از ذینفعان و صنعتگران متضرر شده و با چالش روبه‌رو می‌شوند.

نوسانات قیمت ورق سیاه

ورق سیاه یکی از محصولات فولادی مهم و مواد اولیه سایر محصولات ازجمله لوله و پروفیل است. ازاین‌رو، قیمت آن می‌تواند بر بازارهای دیگر و هزینه تولید بسیاری از محصولات موجود در بازار اثر بگذارد. در روز گذشته شاهد خیزش نمودار قیمت ورق سیاه بودیم. بیشترین افزایش برای ورق سیاه 15 کاویان بود که نسبت به روز گذشته 2.5 درصد بالا رفت. به‌این‌ترتیب، با اخلاف 917 تومانی به قیمت 32,156 تومان رسید.

 

تصویر، نمودار قیمت ورق سیاه 15 کاویان طی هفته اخیر را نشان می‌دهد.
تصویر، نمودار قیمت ورق سیاه 15 کاویان طی هفته اخیر را نشان می‌دهد.

 

روند نمودار قیمت میلگرد

رفتار نمودار قیمت تیرآهن و میلگرد طی هفته گذشته با فرازوفرودهایی همراه بوده است. میلگرد تا اواسط هفته قبل روند صعودی داشت و ناگهان در روز 26-27 اردیبهشت با کاهش قیمت همراه شد. برای مثال، قیمت میلگرد آجدار A2 راد همدان سایز 8 از 27 هزار و 647 تومان به 27,005 تومان رسید و تا به امروز بی‌تغییر مانده است. میلگردهای 14، 16 و 18 که پر تقاضاترین سایزهای این محصول فولادی محسوب می‌شوند نیز از این قائله مستثنا نبوده‌اند و در روزهای گذشته شاهد افت قیمت آن‌ها بودیم. میلگرد A3 سایز 16 ذوب‌آهن اصفهان در روز 27 اردیبهشت 825 تومان کاهش داشت و به قیمت امروز آن، یعنی 24,432 تومان رسید. به‌این‌ترتیب، طی دو روز گذشته هیچ نوسان قیمتی برای این محصول ثبت نشده است.

قیمت تیرآهن نزولی می‌شود

طبق تحلیل کارشناسان آهن آنلاین، روند نزولی قیمت تیرآهن ادامه‌دار خواهد شد. قیمت تیرآهن طی یک ماه اخیر افت‌وخیزهای متعددی را تجربه کرده است و به نظر می‌رسد که در روزهای آتی تکانه‌هایی به سمت نزولی شدن خواهد داشت. تیرآهن 18 ذوب‌آهن در روزهای گذشته با قیمت 27 هزار و 982 تومان به فروش رسیده است. در این میان، محصولاتی مانند تیرآهن 12 متری سایز 18 کارخانه اهواز نیز در بازار به چشم می‌خورند که نوسانات قیمت برای هر شاخه از آن، صفر درصد اعلام شده است. قیمت روز تیرآهن 18 اهواز پس از یک جهش و افزایش قیمت یک‌میلیون تومانی در فاصله 29 تا 30 فروردین، تا امروز بی‌تغییر مانده است.

قیمت تیرآهن کوثر اهواز در 30 اردیبهشت 1402

سایز 

قیمت

تیرآهن 14 کوثر اهواز

34862390

تیرآهن 16 کوثر اهواز

44954130

تیرآهن 18 کوثر اهواز

66972480

یکی از تغییرات چشمگیر بازار تیرآهن در روز 30 اردیبهشت، افت ناگهانی قیمت تیرآهن 16 ماهان است که از 5,321,101 تومان به 4,403,670 سقوط کرد. به‌این‌ترتیب، این محصول با افت 17.2 درصدی، بیشترین میزان کاهش قیمت امروز در بازار فولاد را به ثبت رسانده است.

اشتراک گذاری:
لینک مطلب
امتیاز دهید

مقالات مرتبط

ارسال دیدگاه

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.