آهن آنلاین
تقاضای فصلی سنگ آهن را نجات میدهد؟

تقاضای فصلی سنگ آهن را نجات میدهد؟

دوشنبه 28 فروردین 1402
زمان مطالعه: 2 دقیقه

با توجه به گزارش "دنیای معدن"، عدم رشد تقاضا برای محصولات فولادی در بازار جهانی، همانطور که انتظار می‌رفت، زمینه فروکش تقاضا در بازار مواد اولیه فولادی را فراهم کرده است. در حالی که تقاضا در بازار محصولات فولادی در چین در سه ماه دوم سال به طور سنتی افزایش می‌یابد، اما عدم رشد تقاضا در سایر بازارهای جهانی، باعث فروکش تقاضا برای سنگ آهن شده است و نرخ این محصول در بازار کاهش یافته است.

در آخرین روزهای هفته، قیمت سنگ آهن نیز کاهش پیدا کرده است. بر اساس گزارش پلتس، قیمت سنگ آهن عیار ۶۲ درصد وارداتی به بنادر شمالی چین به مبلغ ۱۱۸ دلار و ۹۰ سنت برای تحویل در تاریخ ۱۴ آوریل، با کاهش ۵ سنتی نسبت به روز قبل، تعیین شده است.

همچنین، قیمت زغال سنگ متالورژیک استرالیا نیز با کاهش ۵/۶ دلاری برای هر تن، به مبلغ ۲۷۵ دلار برای تحویل در بنادر چین، تعیین شده است. امیدواری به اصلاح بیشتر قیمت در کوتاه مدت، باعث کاهش تمایل به خرید این محصول و کاهش نرخ آن شده است.

با توجه به این نتایج، مشخص نیست که آیا فروکش در تقاضای فصلی سنگ آهن در آینده نزدیک تغییر خواهد کرد یا خیر.

به طور کلی، عدم رشد تقاضا برای محصولات فولادی، همراه با روند کاهشی در بازار مواد اولیه فولادی، اثرات منفی بر صنعت سنگ آهن داشته است. در حال حاضر، نرخ سنگ آهن به کمتر از ۱۲۰ دلار برای هر تن رسیده است و این کاهش نرخ به دلیل فروکش تقاضا در بازار محصولات فولادی رخ داده است.

اگرچه خبرهایی دربارهٔ بازگشت تقاضا در میان مدت در بازار محصولات فولادی وجود دارد، اما این خبرها همچنان با محدودیت‌هایی همراه هستند. در این شرایط، بازار سنگ آهن و سایر مواد اولیه فولادی باید با چالش‌های جدیدی روبرو شوند و راهکارهایی برای افزایش تقاضا و رشد صنعت باید ارائه شود.

با توجه به اینکه محصولات فولادی یکی از عوامل اساسی در ساخت و ساز، خودرو، صنایع دریایی و فضایی، نفت و گاز، ماشین آلات و دستگاه‌های صنعتی و... است، صنعت سنگ آهن و سایر مواد اولیه فولادی بسیار حائز اهمیت است و لازم است که برای حفظ و توسعه آن تلاش بیشتری صورت گیرد.

قیمت سنگ آهن به عنوان یکی از اصلی‌ترین مواد اولیه در تولید فولاد، تاثیر مستقیمی بر قیمت نهایی محصولات فولادی و قیمت آهن دارد.

دسترسی سریع
اشتراک گذاری:
لینک مطلب
امتیاز دهید

مقالات مرتبط

ارسال دیدگاه

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.