آهن آنلاین
گزارش متال اکسپرت در خصوص صادرات میلگرد ایران

گزارش متال اکسپرت در خصوص صادرات میلگرد ایران

دوشنبه 21 فروردین 1402
زمان مطالعه: 2 دقیقه

قیمت محصولات طویل ایران پس از تعطیلات کاهش می یابد عرضه کنندگان محصولات طویل جمهوری اسلامی پس از تعطیلات عید به تدریج به بازارهای جهانی باز می گردند.
اکثر شرکت‌ها اذعان دارند که فضای کسب‌وکار همچنان ضعیف است و امیدوارند که تجارت از هفته آینده رونق بیشتری بگیرد، ضمن اینکه با توجه به ماه مبارک رمضان، فعالیت‌های ساختمانی در مقاصد اصلی ایران و خودش کند می‌شود. در نتیجه قیمت صادرات محصولات طویل کاهش یافته است.
فروشندگان ایرانی قیمت میلگرد را 540 تا 560 دلار به ازای هر تن EXW عرضه کردند، در حالی که در پایان اسفند ماه قبل از جشن نوروز، آن را با قیمت 540 تا 580 دلار در هر تن EXW عرضه کردند. برچسب های قیمت پایین تری نیز موجود بود، در حالی که برخی از تولیدکنندگان همچنان بر قیمت های بالاتر از 560 تا 580 دلار در هر تن EXW اصرار داشتند.

در واقع تعطیلات این هفته به پایان رسید، اما تجارت صادراتی ما همچنان بسته است. یک تولیدکننده فولاد به متال اکسپرت گفت: بعد از تعطیلات هیچ معامله ای وجود ندارد. یک منبع فاش کرد که به دلیل ماه مبارک رمضان، قیمت فولاد داخلی کاهش یافته و ساخت و ساز تقریبا متوقف شده است.
همچنین پیشنهاداتی برای تحویل دریا وجود دارد. میلگرد جمهوری اسلامی با قیمت فوب 580 دلار در هر تن قابل خریداری است. یک تاجر فولاد خاطرنشان کرد: در حال حاضر هیچ رزرو جدیدی نشنیده ایم.
مفتول های فولادی از گریدهای SAE 1006 و 1008 را می توان با قیمت 570 تا 590 دلار در هر تن EXW رزرو کرد، در حالی که حدود یک ماه پیش 600 دلار در هر تن EXW رزرو شده بود. "قیمت ها به درجه و اندازه بستگی دارد."
یکی از تولیدکنندگان فولاد خاطرنشان کرد: «برخی از کارخانه‌ها برای حجم زیاد، هم برای مفتول و هم برای میلگرد، تخفیف می‌دهند.» یکی دیگر از منابع داخلی به متال اکسپرت گفت: تجارت هفته آینده با ثبات تر خواهد بود.

اشتراک گذاری:
لینک مطلب
امتیاز دهید

مقالات مرتبط

ارسال دیدگاه

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.