آهن آنلاین
آخرین وضعیت بازار میلگرد صادراتی ایران/کاهش ۵ دلاری قیمت میلگرد

آخرین وضعیت بازار میلگرد صادراتی ایران/کاهش ۵ دلاری قیمت میلگرد

یک‌شنبه 23 بهمن 1401
زمان مطالعه: 2 دقیقه

قیمت میلگرد صادراتی ایران در هفته گذشته به 490 تا 510 دلار (تحویل درب کارخانه) رسید که میانگین این قیمت ها نسبت به هفته منتهی به 14 بهمن ماه 5 دلار در هر تن کاهش داشت. علیرغم ادامه محدودیت های گاز و نوسانات نرخ ارز، صادرکنندگان میلگرد ایرانی ثابت قدم هستند و محصولات خود را با مقادیر کمتر عرضه می کنند. آنها در هفته گذشته با تقاضای بهتری از سوی عراق و آسیای مرکزی مواجه بودند، در حالی که بازار ترکیه به دلیل عواقب زلزله تا حد زیادی غیرقابل دسترس است. در این میان به نظر می رسد تولید جو تحت تاثیر قطع گاز قرار گرفته و در نتیجه قیمت صادراتی جو نسبت به شاخه ارزن افزایش بیشتری را تجربه کرده است.

هفته گذشته، تولیدکنندگان و بازرگانان ایرانی میلگرد را با قیمت‌های بین 490 تا 510 دلار در هر تن در مقایسه با قیمت‌های 490 تا 520 دلار در هر تن در هفته قبل عرضه کردند. کارخانه هایی که فولاد با کیفیت پایین تری تولید می کنند ممکن است مقیاس میلگرد را با قیمت 485 دلار در هر تن ارائه دهند. یکی از فروشندگان میلگرد اظهار داشت: محموله 2000 تنی میلگرد را از استان آذربایجان شرقی به قیمت هر تن 495 دلار به صورت Ex-Work به مشتری عراقی فروخته اند. محموله دیگری نیز با قیمت درب کارخانه 488 دلار در هر تن به بازار عراق صادر شد.

اگرچه تولیدکنندگان و بازرگانان ایرانی تقاضای بهتری در بازار عراق دریافت کرده اند، اما انتظارات آنها برای فروش به ترکیه تحت تأثیر بلایای طبیعی (زلزله) قرار گرفته است. خریداران ایرانی میلگرد در حال حاضر در ترکیه و سوریه فعالیت نمی کنند، بنابراین هفته گذشته هیچ معامله ای در آنجا انجام نشد. همچنین هفته گذشته در مجموع 17 هزار تن میلگرد از ایران به میانمار به قیمت لحظه ای 535 دلار در هر تن فروخته شد.

دسترسی سریع
اشتراک گذاری:
لینک مطلب
امتیاز دهید

مقالات مرتبط

ارسال دیدگاه

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.