آهن آنلاین
افزایش تولید شمش آنتیموان سیستان و بلوچستان

افزایش تولید شمش آنتیموان سیستان و بلوچستان

چهارشنبه 05 بهمن 1401
زمان مطالعه: 2 دقیقه

بر اساس گفته‌های مدیر مجتمع طرح‌های اکتشافی و معدنی سیستان و بلوچستان امسال افزایش قابل توجهی در تولید شمش و کنسانتره معادن  آنتیموان به نسبت ۹ ماهه سال ۱۴۰۰ به چشم می‌خورد. محمد مصطفوی مولوی در ارتباط با این موضوع ادامه داد: در تولید شمش آنتیموان طی مدت ۹ ماهه امسال به نسبت مدت مشابه سال ۱۴۰۰ توانسته‌ایم ۳۴۴ درصد افزایش داشته باشیم و میزان تولید را به ۷ هزار و ۱۷۴ کیلوگرم ارتقا دهیم.

او بیان کرد: در تولید کنسانتره نسبت به نه ماهه گذشته با پیشرفت چشمگیری روبرو بوده‌ایم به شکلی که از اول سال تا پایان آذر ماه تولید را به ۱۲ هزار و ۷۳۶ کیلوگرم رسانده‌ایم و این عدد معادل ۳۲۵ درصد رشد است. او ادامه داد: در طی این مدت افزایش حجم عملیات معدنی بسیار خوب بوده است، حتی استخراج کانسنگ هم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با افزایش ۲۴۶ درصدی روبرو بوده است که قیمت میلگرد، تیرآهن و سایر محصولات فولادی را تحت تاثیر قرار داده است.

 مولوی در ارتباط با اقدامات انجام شده در راستای قراردادهای راهبری و سرمایه‌گذاری اینگونه گفت: قرارداد سرمایه‌گذاری اکتشاف تکمیلی، تجهیز و آماده سازی و بهره برداری معدن جانجا و تاسیس کارخانه تولید ۱۳۰ هزار تنی بر اساس برنامه‌ای که بوده در حال حاضر انجام می‌شود. البته برنامه‌های اجرای سرمایه‌گذار در ارتباط با قرارداد سرمایه‌گذاری معدن طلای سر کهنو و همچنین احداث کارخانه تولید شمش طلا در مدت ۱۰ سال با تولید سالانه ۱۰۰ کیلوگرم شمش طلا طبق برنامه بوده و هیچگونه عقب افتادگی در این بازه وجود نداشته است.

 

استخراج از معادن سیستان و بلوچستان نمایش داده شده است.

 

 مولوی مدیر مجتمع طرح های اکتشافی و معدنی سیستان و بلوچستان در ارتباط با اکتشاف استان سیستان بلوچستان که بیشتر از ۱۸۰ هزار کیلومتر مربع وسعت دارد، عنوان کرد: 

پهنه‌هایی که در اختیار این مجتمع طی این مدت بوده با جذب مشاور انجام خدمات اکتشافی مشغول پیگیری شناسایی و عملیات اکتشافی در ۱۱ پروانه اکتشافی البته با اولویت سه محدوده طلا دار بزمان شروع شده است.

 مولوی در پایان صحبت‌هایش به این موضوع اشاره داشت: این محدوده طبق اطلاعاتی که در حال حاضر به دست آمده نشانگر پتانسیل مناسب کانی‌زایی طلا بوده و تا اواسط سال آینده ضمن کشف استعداد منطقه بزمان مراتب اخذ گواهی کشف و جذب سرمایه‌گذار توانمند برای احداث کارخانه شمش طلا صورت خواهد گرفت. تعیین تکلیف پهنه‌های چهارگانه یعنی سیستان، دلگان، ایرانشهر و اکسل آباد و همچنین معرفی ۱۴ محدوده امیدبخش پلی متال و طلا از اقدامات مجتمع طی نه ماه امسال است.

دسترسی سریع
اشتراک گذاری:
لینک مطلب
امتیاز دهید

مقالات مرتبط

ارسال دیدگاه

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.