آهن آنلاین
افتتاح خط تولید مفتول فولاد کاوه اروند

افتتاح خط تولید مفتول فولاد کاوه اروند

چهارشنبه 05 بهمن 1401
زمان مطالعه: 2 دقیقه

روز ۴ بهمن با حضور سید پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و علی اکبر حسینی محراب استاندار خوزستان خط تولید مفتول شرکت فولاد کاوه اروند افتتاح شد. رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در آیین افتتاح این خط تولید ابراز کرد: در زمانی که اولین خط این کارخانه به جهت تولید ۴۰۰ هزار تن میلگرد در سال مشغول کار بود، این تصمیم را گرفتیم که خط دوم را طبق نیاز کشور با سرمایه گذاری که بنیاد مستضعفان انجام می‌دهد به وسیله مهندسان و دانشمندان ایرانی تبدیل به مفتول کنیم. 

فتاح ادامه داد: خط تولید مفتول شرکت فولاد کاوه در فهرست معدود خط‌هایی قرار دارد که تولید میلگرد و مفتول آن در ارتفاع چند متری از زمین انجام خواهد شد. او با بیان اینکه چیزی حدود ۲۰۰ میلیارد تومان به وسیله بنیاد مستضعفان برای این خط مفتول هزینه شده است، اذعان داشت: از خط اول حدود ۴۰۰ هزار تن میلگرد طی سال می‌توان دریافت کرد. خط تولید مفتول هم امسال راه‌اندازی شده و ظرفیتی که این کارخانه دارد ۶۰۰ هزار تن در سال است. فتاح به این موضوع هم اشاره داشت که طی ۳ نوبت کاری ۲۳۰ نفر در این کارخانه کار می‌کنند و ادامه داد: این کارخانه قابلیت گسترش و توسعه را دارد و می‌توان برای جهت‌های مختلف فولادی آن را ارتقا بخشید. 

 

خط تولید سیم مفتول نمایش داده شده است.

 

رئیس بنیاد مستضعفان ادامه داد:

 محصولاتی که این کارخانه تولید می‌کند علاوه بر این که می‌تواند در مصارف داخلی نقش مهمی داشته باشد، می‌توان به لطف خدا آنها را نیز صادر کرد و هیچ مشکلی در این راستا وجود ندارد. از متخصصان و مهندسان ایرانی که طی این شرایط تحریم اقدامات ارزنده‌ای در راستای افتتاح این کارخانه انجام دادند، قدردانی می‌کنیم. میلگرد مصرفی در ساخت مسکن محرومان هم از همین کارخانه تولید فولاد اروند تامین می‌شود. به هر حال امیدواریم با توجه به اینکه این خط تولید راه‌اندازی شده است، قیمت میلگرد و قیمت آهن اندکی در کشور کاسته شود تا بتوان به حد نرمال مصارف جهانی برسیم.

دسترسی سریع
اشتراک گذاری:
لینک مطلب
امتیاز دهید

مقالات مرتبط

ارسال دیدگاه

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.