آهن آنلاین
نوسانات قیمت مقاطع فولادی در هفته اول بهمن ۱۴۰۱

نوسانات قیمت مقاطع فولادی در هفته اول بهمن ۱۴۰۱

دوشنبه 03 بهمن 1401
زمان مطالعه: 3 دقیقه

بازار فولاد روزهای ابتدایی بهمن را با روند صعودی سپری کرده است. نرخ اکثر مقاطع تخت و طویل و پروفیل‌های فولادی در ۳ روز ابتدایی بهمن ماه افزایش پیدا کرد. این روند صعودی برای بعضی از محصولات از هفته آخر دی ماه آغاز شده بود،‌ اما اکثر محصولات در هفته آخر دی ماه روند ثابت یا نزولی را تجربه می‌کردند و با شروع بهمن، افزایش قیمت داشتند. در ادامه نوسانات قیمتی تولیدات فولاد میانی را بررسی می‌کنیم.

نوسان قیمت میلگرد در ابتدای بهمن ۱۴۰۱

سایزهای مختلف میلگرد در روزهای ابتدایی بهمن ماه ۱۴۰۱، حدود ۷۰۰ تومان افزایش قیمت را تجربه کرده‌اند. البته بعضی از محصولات مثل میلگرد ۱۴ ذوب آهن، افزایش قیمت هزار تومانی هم داشتند. بیشترین جهش قیمت میلگرد در ۱ بهمن ماه بود، بعد از آن قیمت‌ها با شیب ملایم‌تری به روند صعودی خود ادامه دادند.

در سومین روز از بهمن ماه نرخ هر کیلوگرم از میلگردها بین ۱۹ تا ۲۱ هزار تومان است و میلگردهای کلاف هم با قیمتی بین ۲۵ تا ۲۷ هزار تومان به ازای هر کیلوگرم خرید و فروش می‌شوند.

 

در این تصویر، نوسان قیمت میلگرد را در هفته اول بهمن مشاهده می کنید.

 

تغییرات قیمت تیرآهن در ابتدای بهمن ۱۴۰۱

قیمت تیرآهن بسیاری از برندها در هفته‌های آخر دی ماه ثابت باقی مانده بود و نوسانات کمی را تجربه می‌کرد. اما نرخ این محصولات نیز با شروع بهمن‌ ماه، جهش داشت. جهش قیمتی این مقاطع نیز مانند میلگرد در ابتدای بهمن اتفاق افتاد و محصولات مختلف افزایش بین ۸۰ تا ۳۰۰ هزار تومان را تجربه کردند.

تولیدات فایکو و بعضی از تولیدات ذوب آهن اصفهان و فولاد یزد، بیشترین نوسان قیمت در این بازه را تجربه کردند. به عنوان مثال تیرآهن ۱۴ فایکو در روز اول بهمن با قیمت ۲ میلیون و ۸۴۴ هزار تومان به فروش می‌رسید اما در ۳ بهمن با قیمت ۳ میلیون و ۱۳۷ هزار تومان خرید و فروش شد.

 

در این تصویر، نمایی از تغییرات قیمت تیرآهن را در هفته اول بهمن مشاهده می کنید.

 

تغییرات قیمت ورق فولادی در ابتدای بهمن ۱۴۰۱

بعضی از سایزها و برندهای ورق سیاه، مانند سایر محصولات در ابتدای بهمن روند افزایشی داشتند؛ اما محصولاتی با تقاضای کم‌تر در بازار با همان نوسان‌های محدود باقی ماندند و تغییر چشم‌گیری نداشتند. میزان افزایش قیمت ورق‌ سیاه، بین هزار تا دو هزارتومان به ازای هر کیلوگرم بوده است. بعضی از این محصولات در روز اول بهمن جهش قیمت ناگهانی را تجربه کردند، اما بعضی از آن‌ها با روند افزایشی سه روزه به نرخ جدید رسیدند.

 

در این تصویر، نمایی از نوسانات قیمت ورق فولادی را در هفته اول بهمن مشاهده می کنید.

 

نوسانات قیمت پروفیل در ابتدای بهمن ۱۴۰۱

روند صعود قیمت پروفیل برندهای مختلف از هفته‌های ابتدایی دی ماه آغاز شد و تا بهمن هم ادامه داشت. به همین دلیل رشد قیمت این محصولات در روزهای اول بهمن، تعجب‌ برانگیز نبود.

رشد قیمت پروفیل‌های مختلف از روزهای آخر دی ماه تا روزهای ابتدایی بهمن ماه بین ۳۰۰ تا هزار تومان بود. پروفیل‌هایی که تقاضای بیشتری در بازار داشتند، رشد قیمت بالاتری را تجربه کردند. روند نمودار محصولات برندهای مختلف از جمله اصفهان، تهران و کیان لوله جویبار تقریبا مشابه است بوده است.

 

در این تصویر، نمایی از تغییرات قیمت پروفیل را در هفته اول بهمن مشاهده می کنید.

 

اشتراک گذاری:
لینک مطلب
امتیاز دهید

مقالات مرتبط

ارسال دیدگاه

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.