آهن آنلاین
تولید فولاد در ۹ ماهه ابتدایی امسال ۱۲ درصد بیشتر شد

تولید فولاد در ۹ ماهه ابتدایی امسال ۱۲ درصد بیشتر شد

دوشنبه 03 بهمن 1401
زمان مطالعه: 2 دقیقه
در این مقاله می خوانید:

انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، آمار تولید مقاطع فولادی مختلف در سال ۱۴۰۱ را منتشر کرده است. این آمار نشان می‌دهد میزان تولید محصولات مختلف کارخانه‌ها نسبت به مدت مشابه در سال ۱۴۰۰،  بین ۱۱ تا ۱۳ درصد رشد داشته است. البته رییس انجمن تولیدکنندگان فولاد پیش از این گفته بود که ایران هنوز از تمام ظرفیتی که برای تولید فولاد دارد، استفاده نمی‌کند.

در ادامه این گزارش میزان تولید مقاطع فولادی مختلف را بررسی می‌کنیم.

میزان تولید مقاطع فولادی مختلف

میزان تولید کلی محصولات فولادی از فروردین تا آذر ۱۴۰۱، ۱۶ میلیون و ۵۸۶ هزار تن بوده است و نسبت به مدت مشابه در سال قبل، ۱۲ درصد بیشتر شده. آهن اسفنجی نیز در ۹ ماهه ابتدایی ۱۴۰۱ نرخ رشد ۱۱ درصدی در تولید را تجربه کرده و حجم تولید آن به ۲۶ میلیون و ۳۷۰ هزار تن رسیده است.

حجم تولید مقاطع طول فولادی در ۹ ماهه ابتدایی امسال ۹ میلیون و ۷۳۶ هزار تن بود. این در حالی است که بسیاری از کارخانه‌ها بخاطر نوسانات و کاهش‌های متوالی قیمت میلگرد، استراتژی کاهش تولید در پیش گرفتند. با این حال میزان تولید مقاطع طویل در ۱۴۰۱، حدود ۱۵ درصد بیشتر از سال قبل بوده است.

 

 

حجم تولید مقاطع تخت کارخانه‌های فولاد ایران، بیشتر از انواع طویل آن بود و به ۹ میلیون ۸۵۰ هزار تن رسید. البته میزان رشد تولید این مقاطع نسبت  به سال قبل ۹ درصد بوده و کم‌تر از رشد تولید مقاطع طویل است. از میان مقاطع تخت فولادی، حجم تولید ورق گرم به ۶ میلیون و ۶۲۶ هزار تن رسیده و رشد ۷ درصدی را تجربه کرده. اما در میان این افزایش‌ها، حجم تولید بعضی از محصولات نسبت به سال قبل کم‌تر شده. به‌عنوان‌مثال میزان تولید ورق سرد فولادی ۱.۵ درصد و ورق پوشش‌دار ۴ درصد کم‌تر از مدت مشابه در سال قبل بوده است.

دسترسی سریع
اشتراک گذاری:
لینک مطلب
امتیاز دهید

مقالات مرتبط

ارسال دیدگاه

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.