آهن آنلاین
فولاد هرمزگان در معادن استان هرمزگان سرمایه گذاری می کند

فولاد هرمزگان در معادن استان هرمزگان سرمایه گذاری می کند

دوشنبه 05 دی 1401
زمان مطالعه: 3 دقیقه

مدیرعامل فولاد هرمزگان، با اشاره به کمبود انرژی، به تلاش کارکنان این شرکت و دستیابی به 4 رکورد تولید پی در پی در اینم شرکت اشاره کرد. معروفخانی افزود: این نشان از وجود تلاش، همدلی و برنامه‌ریزی در شرکت فولاد هرمزگان است. این در حالی است که در تابستان قطعی برق تمامی فولادسازان کشور را با مشکل مواجه کرد. در زمستان نیز شاهد کاهش و قطعی گاز هستیم. در حال حاضر کاهش ۵۰ درصدی مصرف گاز ابلاغ شده است اما با وجود محدودیت‌های موجود در بخش انرژی این شرکت در طول ۸ ماهه گذشته حدود ۹ درصد افزایش تولید نسبت به سال گذشته داشته و ۴ رکورد را ثبت کرده است.

مدیرعامل فولاد هرمزگان درباره برنامه‌ریزی این شرکت در زمینه گذر از چالش‌های ناشی از محدودیت انرژی بیان کرد:

 طی برنامه‌ریزی‌ها، شات دان سالیانه که معمولا در فصل زمستان انجام می‌شد به دلیل گذر از بحران قطعی برق به تابستان انتقال دادیم، با وجود اینکه در هوای گرم بندرعباس این کار بسیار سخت بود اما با تلاش همکاران شرکت شات طی ۴۰ روز انجام شد و توانستیم از این فرصت استفاده کنیم و از تهدید پیش رو استفاده بهینه کرده و آن را به فرصت تبدیل کردیم.

وی ادامه داد: در زمینه محدودیت گاز نیز برای سه ماه برنامه‌ریزی انجام شده است و ذخیره مواد اولیه مناسبی تدارک دیده شده و امیدواریم تا پایان سال هم مشکلی در این زمینه نخواهیم داشت و افزایش تولید را قطعا در این حوزه خواهیم داشت.

 

تولید فولاد در کارخانه فولاد هرمزگان به تصویر کشیده شدهاست.

 

معروفخانی عنوان کرد: فولاد هرمزگان یک شرکت صادرات محور بوده است و در سال گذشته و سال جاری نیز در بخش صادرات عملکرد بسیار خوبی داشتیم. خوشبختانه در سال جاری هم در بازار داخلی و هم بخش صادرات حضور فعال داشتیم.

وی با اشاره به طرح‌های توسعه‌ای شرکت فولاد هرمزگان گفت:

 فولاد هرمزگان شاهد عملیاتی شدن ۵ طرح بزرگ خواهد بود که در حال حاضر در حال انجام است. ظرفیت فولادی این شرکت ۱ میلیون و ۵۰۰ هزارتن است که در حال افزایش ظرفیت به ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تن هستیم و احیای یک میلیون و ۷۲۰ هزار تن را آغاز کردیم. مخازن ۳۰ هزار تنی ذخیره آهن اسفنجی نیز عملیاتی شده است. همچنین واحد گازهای صنعتی ۱۰ هزار نرمال متر مکعب نیز عملیاتی شده است و احیای یک میلیون و ۷۲۰ هزار تنی نیز در ستاره سیمین که فولاد مبارکه سهامدار عمده آن است پس از ۱۷ سال توسط این شرکت افزایش سرمایه داده شد و سهم خود را به ۵۲ درصد رساندیم. انشاالله به زودی نورد گرم نیز در فولاد هرمزگان آغاز خواهیم کرد و حدود ۲ تا ۳ سال آینده از این طرح‌های بزرگ بهره‌برداری خواهیم کرد. با بهره‌برداری از این طرح‌ها فولاد هرمزگان به یکی از قطب‌های بزرگ فولادی کشور تبدیل خواهد شد و استان هرمزگان که امروز سومین استان فولادی کشور است، پس از ۳ سال به اولین استان فولادی کشور تبدیل خواهد شد و البته تعیین قیمت آهن در همه این شرکت ها، با در نظر گرفتن دستورالعمل‌هایی از پیش تعیین شده خواهد بود.

به گفته معروفخانی این شرکت به زودی در معادن استان هرمزگان سرمایه‌گذاری بزرگی را جهت تامین مواد اولیه پایدار انجام خواهد داد و در حوزه انرژی نیز در بحث نیروگاه هنگام، تقریبا در حال امضای تفاهم نامه برای سرمایه‌گذاری است تا مشکلات احتمالی پیش آمده در روزهای آینده برطرف گردند.

اشتراک گذاری:
لینک مطلب
امتیاز دهید

مقالات مرتبط

ارسال دیدگاه

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.