آهن آنلاین
قیمت فولاد همپای قیمت دلار و تورم، افزایش می یابد!

قیمت فولاد همپای قیمت دلار و تورم، افزایش می یابد!

شنبه 28 آبان 1401
زمان مطالعه: 3 دقیقه
در این مقاله می خوانید:

براساس نظر یکی از فعالین صنعت فولاد و آهن، قیمت مقاطع در این حوزه به دلیل افزایش تورم حاک بر کشور، دچار افزایش می شود و این امر اجتناب ناپذیر، مرسوم و متعارف است.

محمد عادل در گفتگو با فولادبان با اشاره به وعده وزیر نفت در خصوص زمستان بدون قطعی گاز، بیان کرد: 

با توجه به آمار و پیش‌بینی‌هایی که در حوزه انرژی به ثبت رسیده، می‌توان به عملی شدن این اتفاق امیدوار بود. بر همین اساس می‌توان گفت زمستان فولادسازان بدون قطعی گاز به پایان می‌رسد که در این صورت، بازار فولاد با آرامش به روند خود ادامه خواهد داد.

وی گفت: 

همچنین با توجه به رکودی که در بازار فولاد وجود دارد، اگر وعده وزیر نفت به مرحله اجرا نرسد و در زمستان قطعی گاز اتفاق بیفتد، تولیدکننده و در نهایت بازار از لحاظ زمانی و فشار نرخ آهن آلات، مانند قیمت میلگرد تحت تأثیر قرار می‌گیرند.

دبیر اتحادیه فروشندگان آهن مشهد درباره تحلیل صنعت فولاد گفت: 

با توجه به مشکلات فعلی مانند تحریم‌ها و دامپینگ به نظر می‌رسد این بازار با تأثیرات و نتایج تورم به کار خود ادامه دهد. در واقع، جدا از بحث رکود و ضعف موجود در این حوزه، هنوز طرحی برای مقابله با تورم برنامه‌ریزی نشده است.

 

قیمت میلگرد در بازار به دلیل تورم و رکود، دچار تغییر می شود.
بهای میلگرد به دلیل رکود در بازار، دچار تغییر می شود.

احتمال کاهش قیمت فولاد وجود دارد؟

عادل با بیان اینکه تورم در بخش مواد اولیه و پروسه‌های تولید فولاد تأثیر بسزایی دارد، گفت: 

لازم به ذکر است هم‌راستا شدن میانگین قیمت مقاطع فولادی با تورم، قطعا اتفاق خواهد افتاد؛ اما میزان آن را نمی‌توان به طور قطع عنوان کرد. ضمن اینکه با توجه به وجود تحریم‌ها و سخت شدن ورود ارز و کاهش ذخایر ارزی کشور، عکس‌العمل بانک مرکزی در جهت کنترل جهش‌های ارزی محدودتر شده است.

این فعال صنعت فولاد معتقد است قیمت محصولات فولادی به دلیل شرایط موجود در تورم، افزایش می‌یابد که این رشد قیمتی را متعارف و متداول خواند.

وی در پایان اظهار کرد: 

بازار فولاد دلیلی برای نامتعارف کردن قیمت‌ها ندارد اما با این حال نمی‌توان گفت قیمت آنها کاهش می‌یابد. همچنین طی دو هفته اخیر، بخشی از تقاضا در بورس کالا، به خصوص در بخش مقاطع طویل که مردم عادی امکان خرید آن را دارند، توسط سرمایه‌گذاران خرد صورت گرفته است. به نظر می‌رسد در صورتی که اقدام جدیدی از سوی دولت و بانک مرکزی رخ ندهد و در بازار ارز و طلا دخالت نکنند، روند افزایشی قیمت طلا و دلار ادامه‌دار باشد و این امر بر قیمت آهن کیلویی نیز اثر بگذارد.

اشتراک گذاری:
لینک مطلب
امتیاز دهید

مقالات مرتبط

ارسال دیدگاه

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.