آهن آنلاین
تولید 55 میلیون تن فولاد غیرعملی است!

تولید 55 میلیون تن فولاد غیرعملی است!

سه‌شنبه 24 آبان 1401
زمان مطالعه: 2 دقیقه

بهادر احرامیان، عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، طی گفتگویی به وضعیت نامتوازن حال حاضر تولید فولاد اشاره کرد و در عین حال تاکید کرد:

 تولید 55 میلیون تن فولاد در زمانی باید مطرح شود که در رونق اقتصادی باشیم.

بهادر احرامیان در گفتگویی درباره الزامات تحقق تولید فولاد ۵۵ میلیون تنی، اظهارداشت: غافل از اینکه تولید ۵۵ میلیون تن فولاد به آب، برق، گاز، سنگ آهن، زیرساخت‌های حمل ونقل و جانمایی مناسب نیاز دارد، در شرایطی برای کشور اقتصادی است که بازار آن تضمین شده باشد.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در صنعت فولاد، گفت: این صنعت در ده سال گذشته شاهد پیشرفت فوق العاده ای در ایجاد ظرفیت‌های جدید و پاسخگویی به نیاز داخلی کشور بوده است.

 

در صنعت فولاد امکان تولید 55 میلیون تن فولاد در حال حاضر وجود ندارد.

 

عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد افزود: 

ایران در دهه گذشته همواره در رده دوم و سوم واردکنندگان خالص فولاد جهان قرار داشته، این در حالی است که پتانسیل‌های داخلی حداقل می‌توانسته آن را در زمره صادرکنندگان منطقه‌ای قرار دهد.

احرامیان با بیان اینکه در حال حاضر برای حدود ۳۰ میلیون تن فولادی که به تولید می‌رسد، تقاضا وجود ندارد. تاکید کرد: جا دارد تا سیاست‌گذاران کشور در طرح جامع فولاد یک بازنگری کنند و با مطالعه جدید بازار فولاد، میزان واقعی سرمایه‌گذاری مورد نیاز را تخمین بزنند.

وی، تامین انرژی طرح جامع فولاد را از دیگر چالش‌های اصلی این طرح عنوان و تصریح کرد: یکی از بزرگترین چالش‌ها در این باره به موضوع تامین انرژی برمی‌گردد به طوری که ما ۳ ماه از سال را درگیر محدودیت‌های تولید هستیم.

عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد مطرح کرد: حتی اگر معضل تامین انرژی نیز حل شود، با کمبود مواد اولیه مواجه می‌شویم. برهمین اساس، تولید ۵۵ میلیون تن فولاد، غیر عملی است.

اشتراک گذاری:
لینک مطلب
امتیاز دهید

مقالات مرتبط

ارسال دیدگاه

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.