آهن آنلاین
تداوم داد و ستد زغال سنگ حرارتی روسیه در آسیا

تداوم داد و ستد زغال سنگ حرارتی روسیه در آسیا

یک‌شنبه 10 مهر 1401
زمان مطالعه: 2 دقیقه

داد و ستد زغال سنگ حرارتی از روسیه به سایر کشورهای خاورمیانه هنوز ادامه دار است. به نظر می‌رسد که تنش‌های ژئوپلیتیکی بین روسیه و اوکراین، که باعث افزایش شدید قیمت‌های جهانی زغال‌سنگ حرارتی در سال جاری شد، تأثیری جزئی بر حجم تجارت آن در آسیا داشته است. این به این دلیل است که زغال سنگ هنوز برای تولید برق در این منطقه کاملا ضروری است.

در طول ژانویه تا آگوست 2022 مجموع واردات زغال سنگ حرارتی به کشورهای اصلی آسیا، از جمله چین، هند، پاکستان، ژاپن و کره جنوبی، تنها با 2 درصد کاهش نسبت به سال گذشته به 301 میلیون تن رسید. حتی داد و ستد زغال سنگ روسیه در هند افزایش یافت و  کره جنوبی علیرغم اینکه روابط تجاری با مسکو را تعلیق نمود واردات زغال سنگ داشت.

 

داد و ستد زغال سنگ از روسیه به کشورهای دیگر آسیا ادامه دارد.

 

به گزارش فولاد ایران، هند با 115 میلیون تن در ژانویه تا آگوست 2022 بزرگترین واردکننده زغال سنگ حرارتی در آسیا باقی ماند و واردات این کشور در مقایسه با سال قبل 12 درصد افزایش یافت. واردات زغال سنگ روسیه به کره جنوبی 13 میلیون تن بوده که نسبت به سال قبل 18 درصد افزایش داشته است. این در حالی رخ داد که قیمت‌های بالاتر گاز برخی از نیروگاه های برق این کشور را مجبور کرد تا علی‌رغم تصمیم دولت برای محدود کردن اتکا به واردات روسیه زغال سنگ ارزان‌تر روسیه را خریداری کنند. زیرا این مسئله امکان ایجاد تنش در بازار آهن و قیمت میلگرد و سایر مقاطع فولادی را فراهم می‌نماید.

اشتراک گذاری:
لینک مطلب
امتیاز دهید

مقالات مرتبط

ارسال دیدگاه

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.