آهن آنلاین
واگذاری تجدیدنظر استاندارد ملی "پوشش‌های گالوانیزه" به خوزستان

واگذاری تجدیدنظر استاندارد ملی "پوشش‌های گالوانیزه" به خوزستان

سه‌شنبه 29 شهریور 1401
زمان مطالعه: 2 دقیقه

تجدیدنظر استاندارد ملی تحت عنوان "پوشش‌های گالوانیزه غوطه‌وری گرم بر روی قطعات آهنی و فولادی- ویژگی‌ها و روش‌های آزمون"۱۶۳۵، در کمیته برنامه‌ریزی فلزشناسی به خوزستان واگذار شد.

علی داودی مدیرکل استاندارد خوزستان اظهار کرد: 

در کمیته برنامه‌ریزی فلزشناسی ۱۶ موضوع مورد بررسی قرار گرفت که تجدید نظر استاندارد ملی ۱۶۳۵۳، با توجه به انتشار نسخه جدید بین المللی به خوزستان واگذار شد.

 

گالوانیزه کردن ورق در تصویر نمایش داده شده است.

 

داودی افزود:

 گالوانیزاسیون به روش غوطه‌وری گرم، فرایندی برای ایجاد پوشش روی بر سطح آهن یا فولاد با فرو بردن آن در حمامی حاوی روی مذاب، می‌باشد. سادگی فرآیند گالوانیزه، یکی از مزایای بارز این روش نسبت به سایر روش‌های محافظت در برابر خوردگی است.

وی گفت: گالوانیزاسیون با روش غوطه‌وری گرم یا محافظت مرزی، بیش از هر روش دیگری فولاد را در برابر خوردگی محافظت می‌کند و یکی از قدیمی‌ترین و پر استفاده‌ترین روش‌ها در محافظت از خوردگی می‌باشد.

به جهت محافظت از خوردگی فلزات، گالوانیزه کردن همواره با استقبال مواجه بوده و اطلاع از قیمت ورق گالوانیزه و سایر مقاطع با این پوشش از اهمیت خاصی برخوردار است.

داودی بیان کرد: همچنین، گالوانیزه کردن برای محافظت آهن و فولاد بدلیل هزینه کم، راحتی کاربرد، راحتی تعمیرات و نگهداری، روش بسیار مطلوبی است؛ بنابراین نظر به اهمیت موضوع در صنایع، تجدیدنظر این استاندارد مطابق با ویرایش سال ۲۰۲۲، در دستور کار اداره کل استاندارد خوزستان قرار گرفت.

اشتراک گذاری:
لینک مطلب
امتیاز دهید

مقالات مرتبط

ارسال دیدگاه

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.