آهن آنلاین
بهای مس و آلومینیوم در بازار جهانی صعودی شد!

بهای مس و آلومینیوم در بازار جهانی صعودی شد!

دوشنبه 28 شهریور 1401
زمان مطالعه: 3 دقیقه
در این مقاله می خوانید:

قیمت مس روز سه‌‌‌شنبه ۲۲ شهریورماه در معاملات بورس فلزات لندن نسبت به ‌روز دوشنبه ۲۱ شهریورماه، 2/5 درصد معادل ۲۰۴ دلار نسبت به‌ روز معاملاتی قبل از آن افزایش یافت و نسبت به هفته پیشین، 6/8 درصد رشد را تجربه کرد و به ۸‌هزار و ۲۳۰دلار رسید. ارزش مس روز دوشنبه ۲۱ شهریورماه، ۸‌ هزار و ۲۶ دلار بود.

قیمت سه‌ماهه مس در معاملات سه‌‌‌شنبه ۲۲ شهریورماه، نسبت به‌ روز معاملاتی قبل 1/9 درصد معادل ۱۵۰ دلار و نسبت به هفته پیشین، 5/8 درصد رشد داشت. موجودی مس در انبارهای بورس فلزات لندن طی روز سه‌‌‌شنبه ۲۲ شهریورماه، با کاهش یک‌هزار و ۷۷۵ تنی، از ۱۰۵‌ هزار و ۴۲۵ تن به ۱۰۳‌هزار و ۶۵۰تن رسید. روز سه‌‌‌شنبه ۲۲شهریورماه در بورس فلزات لندن، بهای مس در شرایط بکواردیشن به سر می‌‌‌برد. اختلاف قیمت سه‌ماهه و نقدی در این روز، برابر با منفی ۱۳۵ دلار بر تن گزارش شد که نسبت به دوشنبه ۲۱ شهریورماه، با کاهش ۵۴ دلار بر تن همراه بود.

بازار لندن تحت تاثیر تعطیلی ها به مناسبت درگذشت ملکه انگلیس، فعالیت زیادی ندارد و این عامل می تواند خود دلیلی بر رشد قیمت مس و آلومینیوم و بالتبع تغییرات در بازار جهانی فولاد و آهن باشد.

 

قیمت مس در هفته های اخیر نوسانات زیادی را تجربه کرده است.

 

نرخ آلومینیوم صعودی شد

قیمت آلومینیوم در بورس فلزات لندن طی روز سه‌‌‌شنبه ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۱، با ۲۱ دلار افزایش نسبت به ‌روز معاملاتی قبل از آن، به ۲هزار و ۳۰۹ دلار و ۵۰ سنت رسید. به گزارش رسانه ها و طبق اخبار منتشر شده در بولتن های جهانی، قیمت آلومینیوم در بورس فلزات لندن، روز سه‌‌‌شنبه ۲۲شهریورماه، نسبت به معاملات انجام‌شده در روز دوشنبه، ۲۱شهریورماه، رشد 0/9 درصدی معادل ۲۱دلار را تجربه کرد، به گونه‌‌‌ای که روز دوشنبه ۲۱شهریورماه، آلومینیوم ۲‌ هزار و ۲۸۸ دلار و ۵۰سنت به ازای هر تن قیمت‌گذاری شد و قیمت آن روز سه‌شنبه به ۲‌ هزار و ۳۰۹ دلار و ۵۰سنت به ازای هر تن رسید. 

همچنین روز سه‌‌‌شنبه ۲۲شهریورماه ۱۴۰۱، بهای آلومینیوم در بورس فلزات لندن نسبت به هفته قبل، با افزایش 2/2 درصدی معادل ۴۹دلار و ۵۰ سنت، از ۲‌ هزار و ۲۶۰ دلار به ازای هر تن به ۲‌ هزار و ۳۰۹ دلار و ۵۰ سنت به ازای هر تن رسیده است. موجودی آلومینیوم در انبارهای بورس فلزات لندن طی روز سه‌‌‌شنبه ۲۲شهریورماه، با کاهش یک‌هزار و ۴۷۵ تنی، از ۳۳۴‌ هزار و ۳۷۵ تن به ۳۳۲‌هزار و ۹۰۰ تن رسید. این آمار نشان می دهد باوجود افزایش قیمت، خرید نیز افزایش یافته و این می تواند نشانگر افزایش نرخ آلومینیوم و مس در روزها و هفته های پیش رو باشد.

اشتراک گذاری:
لینک مطلب
امتیاز دهید

مقالات مرتبط

ارسال دیدگاه

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.