آهن آنلاین
کیفیت میلگرد کدام کارخانه بیشتر است؟ آناهیتا، شاهرود، ابهر؟

کیفیت میلگرد کدام کارخانه بیشتر است؟ آناهیتا، شاهرود، ابهر؟

چهارشنبه 05 امرداد 1401
زمان مطالعه: 5 دقیقه

یکی از پرکاربردترین محصولات فولادی، میلگرد است که در صنعت ساختمان‌سازی اهمیت ویژه‌ای دارد. کیفیت این مقطع، در تمام پروژه‌های ساخت‌وساز بسیار مهم و حیاتی است؛ ازاین‌جهت، آشنایی با برترین تولیدکننده‌های آن به شما برای انتخاب بهتر کمک خواهدکرد. در این مقاله شما را با سه کارخانه برتر در این زمینه آشنا خواهیم‌کرد؛ همچنین بررسی می‌کنیم که تولیدات کدام‌یک کیفیت بیشتری دارد؟ آناهیتا، شاهرود یا ابهر؟

3 تولیدکننده برتر میلگرد!

در میان تولیدکننده‌های مختلف، با درنظرگرفتن میزان فروش، کیفیت محصول و موقعیت قرارگیری کارخانه، نام سه مجتمع فولادی آناهیتا، شاهرود و ابهر را در رده‌های بالا مشاهده خواهیدکرد.

کارخانه آناهیتا

فولاد آناهیتا در گیلان، از بهترین تولیدکننده‌های مقاطع فولادی است؛ میلگرد این کارخانه که از اصلی‌ترین محصولات آن است، جایگاه ویژه‌ای درمیان خریداران آن بخصوص در شهرهای شمالی دارد.

مجتمع آناهیتا، گرید A2 را در سایزهای 8 تا 10 و همچنین گرید A3 را در سایزهای 12 تا 32 به‌صورت ساده و آجدار تولید می‌کند. میزان ظرفیت تولید آن 320 هزار تن در سال است که بخشی از آن برای صادرات به دیگر کشورها اختصاص دارد؛ این محصولات با استاندارد GOST 5781 روسیه تولید می‌شوند.

 

انواع میلگرد در کارخانه های مختلف فولادی تولید و در بازار عرضه می شود.

 

کارخانه شاهرود

کارخانه فولاد شاهرود، در زمینه ساخت و توليد انواع مقاطع فولادی فعالیت دارد؛ یکی از محصولات اصلی آن، میلگردهای ساده و آجدار گرید A2 و A3 است که در سایزهای 10 تا 32 تولید می‌شود. ظرفیت خط تولید مجتمع شاهرود ۲۰۰ هزار تن در سال است.

در میان خریداران این مقطع فولادی، قیمت میلگرد شاهرود، به‌عنوان یکی از محصولات با قیمت نسبتا پایین شناخته می‌شود. البته درکنار آن از کیفیت مناسبی نیز برخوردار است و طبق استاندارهای شناخته‌شده تولید می‌شود.

کارخانه ابهر

شرکت فولاد سیادن ابهر، از تولیدکننده‌های برتر این محصول، بخصوص در زنجان است. مجتمع فولادی ابهر با ظرفیت تولید 288 هزار تن در سال فعالیت دارد؛ همچنین مقاطع آن از نوع آجدار در گریدهای A2 و A3 با سایزهای 10 تا 22 هستند.

چطور می توان در بین این کارخانه ها، میلگرد مناسب را انتخاب کرد؟

برای مناسب‌ترین انتخاب، ابتدا باید نوع مقطع موردنیاز خود را مشخص کنید؛ کاربردی که برای آن در نظر دارید مشخص خواهدکرد که کدام‌یک برای شما مناسب هستند. باتوجه به گرید و سایز میلگرد موردنیاز می‌توانید از بین سه مجتمع آناهیتا، شاهرود و ابهر برای خرید اقدام کنید.

 

انتخاب میلگرد مناسب از بین تولیدات کارخانه های ابهر، شهرود و آناهیتا نیاز به دقت دارد.

 

کیفیت و استاندارد، مورد دیگری است که برای شما تعیین‌کننده خواهدبود؛ تولیدکننده‌های برتر این محصول فولادی، از نظر مرغوبیت کالا در سطح خوبی هستند. درکنار کیفیت، فاصله شما با هر کدام از کارخانه‌ها یا نمایندگی فروش آن‌ها، هزینه‌ها و قیمت تمام‌شده‌ای که برای شما خواهند داشت و… را نیز لازم‌است درنظر بگیرید.  

معیارهای تشخیص کیفیت میلگرد چیست؟

برای اینکه پروژه‌های ساخت‌وساز شما کیفیت لازم را داشته‌باشند، لازم است از معیارهای تشخیص کیفیت میلگردهای موجود در بازار آگاه باشید. درکنار این‌مورد، می‌توانید با انتخاب برندهای برتر، که در میان خریداران خوشنام هستند خرید بی‌دغدغه و مطمئنی داشته‌باشید.

انواع آجدار این محصول با علائم اختصاری که روی شاخه‌های آن‌ها حک شده‌است، نشانه‌گذاری می‌شوند؛ این نشانه‌ها، اطلاعات دقیق و مناسبی به شما می‌دهند. باتوجه به اینکه ممکن است این علائم مورد سوءاستفاده نیز قرار بگیرند، راه مطمئن‌تر، کسب اطلاعات از فروشنده‌های معتبر است. درواقع باتوجه به اختلاف قیمت میلگرد در برندهای مختلف، شناسایی درست محصول هر کارخانه، اهمیت ویژه‌ای برای فروشندگان و نیز خریداران در بازار آهن دارد.

طبق نظر کارشناسان آهن آنلاین:

"انتخاب میلگرد بین تولیدات سه کارخانه ابهر، شاهرود و آناهیتا گیلان، به‌عنوان مجتمع‌های فولادی برتر تولید این محصول، کار سخت و دشواری است؛ این مقاطع که در گریدهای متنوع A2، A3, A4 و تحت استانداردهای ملی و بین‌المللی Gost تولید و در بازار عرضه می‌شوند، هرکدام ویژگی‌ها و مشخصات فنی مخصوصی دارند و از میلگردهای باکیفیت بازار به‌شمار می‌آیند. این محصولات، انتخابی مناسب برای پروژه‌های عمرانی و ساختمان‌سازی هستند."

چگونه میلگرد هر کارخانه را تشخیص دهیم؟

کارخانه‌های مختلف، برای نشانه‌گذاری محصولات خود از علائم خاصی استفاده می‌کنند؛ در این قسمت علائم مخصوص سه تولیدکننده برتر را برای شما ذکر خواهیم‌کرد:

  • سیادن ابهر برای نوع A2 و A3 خود از علامت اختصاصی KFA TC استفاده می‌کند.
  • مجتمع شاهرود، علامت  SHS را برای نشانه‌گذاری انتخاب کرده‌است.
  • فولاد آناهیتا برای استانداردهای مختلف از این علائم استفاده می‌کند: گرید A2 با A.G.J.U، گرید A3 با A.G.C.T و گرید A4 با علائم اختصاری A.G.S.T.

کدام کارخانه تقاضای بیشتری برای میلگرد دارد؟

هرکدام از سه مجتمع فولادی گفته شده در قسمت‌های قبلی، مشتریان خاص خود را دارند؛ اما موردی که باید به آن توجه‌کرد وزن هر نوع از این محصول است. به‌عنوان مثال، درمورد تولیدات ابهر، هرچه اندازه و سایز آن بیشتر باشد، قیمت میلگرد ابهر نیز بیشتر خواهدشد. با درنظرگرفتن وضعیت صنعت ساخت‌وساز و قیمت‌ها، تقاضا برای میلگرد هرکدام از تولیدکننده‌ها در بازه‌های زمانی مختلف می‌تواند متفاوت باشد.

 

از میلگرد کارخانه ابهر، برای ساخت و ساز استفاده می شود.

 

بررسی خصوصیات میلگرد هر کارخانه؟

مقاطع فولادی هرکدام از این سه تولیدکننده، خصوصیات خاص خود را دارند که آن‌ها را برای مشتریانشان تبدیل به یک گزینه مناسب می‌کند. وزن، جناغی‌بودن، استاندارد اجرایی و ترکیبات استفاده‌شده می‌توانند خصوصیاتی که شما به دنبال آن هستید را شامل شوند.

وزن محصولات ابهر و شاهرود، به جدول اشتال میلگرد که اطلاعات استاندارد وزنی را در مورد این محصول ذکر می‌کند، بسیار نزدیک است.

قیمت میلگرد کدام کارخانه به صرفه‌ تر است؟

همانطورکه در قسمت‌های قبلی گفته شد، یکی از موارد تاثیرگذار بر قیمت، وزن تولیدات است. باتوجه به سبک‌تر بودن و البته با حفظ کیفیت، قیمت میلگرد آناهیتا نسبت به دیگر تولیدکننده‌ها، به‌صرفه‌تر است.

سخن پایانی

براساس آنچه که در این مقاله مطالعه کردید، برای اینکه بفهمیم کیفیت میلگرد کدام کارخانه بیشتر است؛ به اطلاعات خیلی زیادی در مورد مشخصات انواع مختلف این محصول نیاز داریم. ممکن است برای شما به‌عنوان خریداری که درگیر پروژه‌های کوچک یا بزرگ ساخت‌وساز هستید، دانستن همه این موارد کار آسانی نباشد؛ ما به شما پیشنهاد می‌کنیم در گام اول با درنظرگرفتن تولیدکننده های برتر و بعد از آن با یافتن فروشنده‌های آگاه در این زمینه مانند آهن آنلاین، خرید مطمئن‌تری داشته باشید.

اشتراک گذاری:
لینک مطلب
امتیاز دهید

مقالات مرتبط

ارسال دیدگاه

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.