آهن آنلاین
پیش‌ بینی قیمت آهن‌ و میلگرد در سال ۹۹

پیش‌ بینی قیمت آهن‌ و میلگرد در سال ۹۹

سه‌شنبه 08 بهمن 1398
زمان مطالعه: 14 دقیقه

پیش‌بینی قیمت آهن امری مهم و پرتقاضا برای فعالان حوزه فولاد و کسب‌وکارهایی است که به طور مستقیم با خرید آهن‌آلات در ارتباط هستند. به دلیل استراتژیک بودن این کالا، پیش‌بینی‌ قیمت آهن‌آلات عموما با پارامترهای زیادی دخیل است؛ از طرفی به علت تنوع کالاهای فولادی و شرایط متفاوت عرضه و تقاضا برای هر محصول، روش صحیح‌تر پیش‌بینی قیمت‌ها این است که هر محصولی به طور مجزا بررسی و تحلیل گردد. با این‌حال عوامل تاثیرگذار بر قیمت محصولات فولادی و غیر فولادی تفاوت‌های بسیاری دارند و بهتر است تحلیل بازار برای هرکدام به صورت جداگانه انجام شود.

در مورد محصولات فولادی، با بررسی قیمت میلگرد، پروفیل، ورق و تیرآهن بخش عمده‌ای از این عوامل مورد بررسی قرار می‌گیرند و در مورد محصولات غیر فولادی نیز شناخت بازار آلومینیوم و مس که بیش‌ترین مصرف را در بین فلزات غیرفولادی دارند، تحلیل مناسبی از آینده بازار دیگر محصولات به دست خواهد آمد. در این مطلب قصد داریم به بررسی عوامل تاثیرگذار بر بازار آهن‌آلات، بپردازیم. سپس با توجه به مطالب گفته شده به سراغ پیش‌بینی قیمت‌ها رفته و با پیش‌بینی قیمت میلگرد در سال ۹۹ شروع می‌کنیم.

پیش از اینکه به تحلیل بازار آهن‌آلات بپردازیم، ابتدا در ویدئوی زیر به بررسی دو روش تکنیکال و بنیادی در پیش‌بینی قیمت آهن‌آلات در روزهای آینده پرداخته، سپس پارامترهای مشترک تاثیرگذار بر بازار آهن‌آلات از دید بنیادی یا فاندامنتال را تک به تک توضیح می‌دهیم.

 

تکنیک‌های پیش‌ بینی قیمت آهن‌ آلات

لازم به ذکر است که ارائه یک پیش‌بینی قیمت مناسب، وابسته به استفاده همزمان از دو روش تحلیلی می‌باشد. این دو روش، تکنیکال و ‌بنیادی نام دارند. به بیانی ساده در تحلیل بنیادی، تحلیل‌گر بر اساس اخبار و عوامل تاثیرگذار بر قیمت‌ها، روند بازار را در بلندمدت پیش‌بینی می‌کند و در تحلیل تکنیکال یا فنی، تحلیل‌گر بر مبنای الگوهای قیمتی روند بازار را علاوه بر کوتاه‌مدت، در میان‌مدت و بلند‌مدت نیز پیش‌بینی می‌نماید.

بنابراین به نظر می‌رسد که استفاده از ابزار تکنیکال، از جذابیت نسبتا بیشتری برخوردار باشد؛ اما با توجه به اینکه در تحلیل تکنیکال، تاثیرات فضای خبری نقش کمتری بر روی پیش بینی‌ها دارند و از طرفی در بسیاری از اوقات، قیمت‌گذاری در ایران به صورت دستوری و کنترل شده صورت می‌گیرد، بسیاری از تحلیلگران بازار نسبت به کاربردی بودن این نوع تحلیل در ایران دچار تردید هستند. اما توصیه ما به کسانی که به دنبال پیش‌بینی‌های قیمت آهن آلات هستند، این است که می‌توانند درصد اعتماد به اعداد به‌دست آمده به روش تکنیکال را کمتر در نظر بگیرند، اما به طورکامل استفاده از آن را کنار نگذارند؛ همچنین بعد از هر اتفاق سیاسی و اقتصادی پیش‌بینی‌های قبلی خود را به‌روزرسانی کنند.

لازم به ذکر است چندین پارامتر وجود دارد که بر روی قیمت تمامی آهن‌آلات در سال جدید موثر می‌باشند، به عبارتی این پارامترها وابستگی چندانی به نوع مقطع فولادی در تقسیم‌بندی‌های رایج ندارند. از جمله این فاکتورها، می‌توان به بحث بودجه تخصیص‌یافته به بخش عمرانی در لایحه بودجه ۹۹، روند دلار آزاد و دلار نیمایی در سال ۹۹، تورم، عوارض وضع‌شده بر روی مواد اولیه تولید محصولات فولادی و در نهایت روند کلی قابل پیش‌بینی برای قیمت‌های جهانی اشاره کرد.

 

البته فاکتور دیگری نیز بر پارامترهای تاثیرگذار بر بازار آهن‌آلات وجود دارد: مصوبات وزارت صمت و سیاست های بورس کالا

تصمیمات و مصوبات وزارت در خصوص فرمول تعیین قیمت پایه‌ای محصولات فولادی عرضه شده در بورس و همچنین چگونگی عرضه مقاطع فولادی در بورس کالا تاثیر به‌سزایی در قیمت این کالاها در بازار بورس و به طبع آن در بازار آزاد دارد. همچنین مصوبات صمت در خصوص چگونگی و سهمیه صادرات هر شرکت و الزامات مبنی بر عرضه مقاطع در بورس کالا در کوتاه‌مدت حتی می‌توانند روند بازار را تغییر دهند.

 

در تکمیل توضیحات ارائه شده در ویدئوی بالا به دو نکته زیر توجه کنید:

  • در بخش عوارض وضع‌شده بر روی مواد اولیه، وضع عوارض صادراتی بر روی آهن اسفنجی سیگنال حمایت از تولیدکننده‌های شمش داخلی را مخابره می‌کند و کاهش عوارض بر روی دیگر مواد معدنی حمایت از صادرات معدنی‌ها. در این خصوص همچنان شایعاتی مبنی بر افزایش بیشتر عوارض تا ۲۵ درصد به گوش می‌رسد و این احتمال وجود دارد که در ابتدای سال جاری عوارض بر روی آهن اسفنجی افزایش یابد. دلیل آن هم چیزی جز حمایت از بازار داخلی فولاد نیست. بنابراین باتوجه به این موضوع می‌توان گفت که در بین فاکتورهای موثر بر قیمت آهن آلات، فاکتورِ عوارض مواد اولیه در جهت کاهش قیمت آهن‌ آلات خواهد بود چرا که به تامین بیشتر شمش در ایران کمک می‌کند.
  • تورم پارامتری است که چه به لحاظ روانی و چه به لحاظ غیر روانی بر روند قیمت‌ها موثر می‌باشد. به عبارتی شاخص بهای هرکالا به صورت مستقیم تحت تاثیر تورم قرار دارد. نرخ تورم منتهی به هر ماه از محاسبه درصد تغییر متوسط شاخص CPI در دوازده ماه منتهی به ماه مورد نظر نسبت به دوره مشابه قبل به دست می‌آید. بدیهی است چنانچه ماه مورد نظر اسفندماه باشد، به آن نرخ تورم سال مورد نظر می‌گویند.
  • قیمت پایه‌ای عرضه در بورس کالا، بر اساس نرخ دلار نیمایی تعیین می‌شود و با افزایش قیمت دلار نیمایی، قیمت پایه‌ای عرضه افزایش و در نتیجه آن قیمت معاملات شمش، ورق و میلگرد افزایش پیدا می‌کند. در پی افزایش قیمت معاملات گفته شده، قیمت‌ها در بازار نیز افزایش خواهند یافت. در واقع با توجه به سیاست ارزی بانک مرکزی مبنی بر نزدیک شدن قیمت ارز نیمایی به ارز آزاد، احتمالا قیمت دلار نیمایی همراه با قیمت دلار آزاد تغییر پیدا کند.

 

تحلیل و پیش‌ بینی قیمت میلگرد در سال ۹۹

میلگرد کالایی پرمصرف در صنعت ساختمان‌سازی است. بنابراین یکی از فاکتورهای مهم تاثیرگذار بر تقاضای میلگرد، شرایط آب و هوایی و میزان ساخت و سازهای فصلی می‌باشد. دو بازه زمانی در طول سال بیشترین تقاضا را برای میلگرد می‌طلبند.

  1. فصل بهار و تابستان
  2. دو الی سه ماهه آخر هر سال

بنابراین به صورت تجربی تقاضای فصلی در این دو زمان بیشتر خواهد شد و به طبع آن قیمت‌ها صعودی خواهند بود. اما باتوجه به غیر قابل پیش‌بینی بودن برخی از حوادث تنها می‌توان برخی از پارامترهای بنیادی مثل تورم و نرخ دلار را در پیش‌بینی بلندمدت میلگرد در نظر گرفت. زیرا در این بین حوادثی وجود دارند که به صورت ناگهانی اتفاق می‌افتند، مثل تحریم‌های جدید و یا سوانح طبیعی نظیر سیل یا زلزله. پس بدون در نظر گرفتن عوامل غیرقابل پیش‌بینی به سراغ تحلیل تکنیکال قیمت میلگرد می‌رویم.

با توجه به نمودار معاملات بورس کالا قیمت این محصول هنوز از روند صعودی خارج شده و در حال حاضر در محدوده ۱۳۶۰۰ تومان در حال معامله است. از طرف دیگر حجم معامله‌های بورس کالا نیز کاهش چشمگیری داشته است. انتظار داریم طی ماه‌های آینده قیمت میلگرد در محدوده ۱۲۰۰۰ تومان در نوسان باشد و کاهش یا افزایش چشمگیری نداشته باشد. در بازار نیز شاخص قیمت میلگرد به محدوده ۱۲۶۰۰ تومان رسیده است. تصور ما بر این است که محدوده ۱۲۰۰۰ تومان حمایت بعدی باشد و در صورتی که قیمت به این محدوده برسد، دوباره وارد یک روند نزولی شود. هرچند در نهایت مهم‌ترین عامل قیمت ارز است که در صورت افزایش آن قیمت میلگرد باز هم از ناحیه ۱۲۰۰۰ تومان عبور خواهد کرد.

قبل از اینکه به تحلیل‌ها بپردازیم، لازم به ذکر است که مجموعه آهن آنلاین همواره در تلاش بوده تا به‌روزترین قیمت‌ را در اختیار علاقه‌مندان قرار دهد. اگر شما نیز مایلید تا از جدیدترین قیمت‌ها باخبر شوید، بر روی لینک زیر کلیک کنید.

قیمت میلگرد

 

قیمت میلگرد در بورس کالا

 

 

شاخص قیمت میلگرد

 

همان‌طور که مشاهده می‌کنید، نمودار بالا مربوط به تغییرات قیمت میلگرد در شش ماهه خرداد تا آذر ۹۹ است. البته اگر هنوز هم نیاز به جزئیات بیشتری برای بررسی دارید با کلیک بر روی لینک زیر می‌توانید نمودار تغییرات قیمت میلگرد برای ۱۵ روز اخیر برای برندهای ذوب آهن، نیشابور، بافق یزد و میانه را نیز مشاهده و جدیدترین روند تغییرات را بررسی کنید.

 

نمودار تغییرات قیمت میلگرد در کوتاه مدت

 

ویدئوی پیش بینی قیمت آهن و میلگرد در روزهای آینده (۲۳ تا ۲۹ اسفند ۹۹)

این ویدئو لایو هفتگی صفحه اینستاگرام آهن آنلاین است که کارشناسان در آن در هر هفته به تحلیل بازار و پیش‌بینی قیمت‌ها می‌پردازند.

 

 

تحلیل و پیش‌بینی قیمت تیرآهن در سال ۹۹

تیرآهن از مهم‌ترین عناصر یک اسکلت فلزی به شمار می‌آید؛ بنابراین در محاسبه هزینه یک سازه فلزی در نظر گرفتن قیمت انواع مقاطع فلزی به کار رفته ازجمله تیرآهن، بسیار مهم و ضروری است. بیشترین حجم مصرف تیرآهن در صنعت ساختمان‌سازی بوده و یکی از اجزای اصلی ساختمان‌های فلزی محسوب می‌شود. مصرف این محصول آن‌قدری زیاد است که کمترین تغییر در قیمت آن می‌تواند تاثیر فوق‌العاده‌ای بر بازار مسکن داشته باشد. اگر شما نیز در این صنعت در حال فعالیت بوده و نیاز به دانستن جدیدترین قیمت‌ها هستید، بر روی لینک زیر کلیک کنید. مجموعه آهن آنلاین همواره به‌روزترین قیمت‌ها را در اخیار شما قرار می‌دهد.

 

قیمت تیرآهن

 

همان‌گونه که اشاره کردیم، تیرآهن در سایزهای ۱۴، ۱۶ و ۱۸ اهمیت ویژه‌ای دارد؛ به همین جهت در این تحلیل به بررسی اهداف قیمتی این دو تیرآهن در برند ذوب آهن خواهیم پرداخت. در نمودارهای زیر، محور افقی زمان و محور عمودی قیمت‌ها بر حسب ریال هستند.
نمودار قیمت شاخص تیرآهن سبک در هر کیلوگرم نیز نشان داده شده است. در این نمودار مشاهده می‌شود که تیرآهن نیز تحت تاثیر قیمت شمش و روند نزولی حاکم بر دلار، کاهشی شده است و در این مسیر با برخورد به کف روند خود به محدوده ۱۳ هزار تومان رسیده است.
در بورس کالا نیز قیمت تیرآهن به حدود ۱۳۸۰۰ تومان رسیده است، انتظار داریم با کاهش قیمت‌های جهانی، کاهش قیمت ارز و در پی آن قیمت‌های پایه، قیمت معاملات بورس نیز کاهشی باشد و به نوعی روند صعودی بازار را متوقف کند.

 

قیمت تیرآهن در بورس کالا

 

 

شاخص تیرآهن سبک

 

 

تیرآهن نیز مانند میلگرد، بررسی روند تغییرات آن در دوره‌های کوتاه‌مدت می‌تواند در تعیین بودجه کلی سازه اثرگذار باشد. نمودار بالا روند شاخص قیمت تیرآهن را از اردیبهشت تا آبان ۹۹ بررسی کرده است. نمودار بالا روند قیمت تیرآهن را از فروردین ۹۹ تا شهریور ۹۹ بررسی کرده است. برای دریافت نمودار تغییرات قیمت تیرآهن ۱۴ و ۱۶ در دوره کوتاه‌مدت (۱۵ روز اخیر) بر روی لینک زیر کلیک کنید. لازم به ذکر است که این نمودارها به صورت مداوم به‌روزرسانی می‌شوند.

 

نمودار تغییرات قیمت تیرآهن در کوتاه مدت

 

تحلیل و پیش‌ بینی قیمت ورق سیاه در سال ۹۹

ورق سیاه یا همان ورق نورد گرم به طور وسیع در صنایع مختلف به کار می‌رود. یکی از مهم‌ترین بخش‌های کاربردی آن، تهیه مواد خام برای بسیاری از پروفیل‌های صنعتی و ساختمانی می‌باشد. همچنین این ورق به طور گسترده در ساخت ماشین‌آلات و سازه‌های عظیم، تولید تانک و مخازن خاص استفاده می‌شود. از طرفی ورق‌های روغنی و رنگی نیز کاربرد زیادی در سقف ساختمان و سقف سوله‌ها دارند. این ورق‌ها بنا به فرآیندهای به کار‌ رفته در تولید ورق‌های روغنی و گالوانیزه، می‌بایست قیمت بالاتری نسبت به ورق سیاه داشته باشند.

همواره می‌توانید در سایت آهن آنلاین به‌روزترین و جدیدترین قیمت‌های انواع ورق از جمله ورق سیاه را مشاهده کرده و در صورت تمایل با کارشناسان مربوطه تماس بگیرید. جهت اطلاع از آخرین قیمت‌ها بر روی لینک زیر کلیک کنید.

 

قیمت ورق سیاه

 

از لحاظ تقاضا می‌توان گفت که انواع ورق‌ها در نیمه دوم سال تقاضای بهتری دارند و برخلاف دیگر محصولات فولادی از قبیل تیرآهن و میلگرد که در شرایط بارشی تقاضا افت می‌کند، در مورد ورق شرایط متفاوت است. اما این به معنای کم بودن تقاضا در نیمه اول سال نیست؛ چرا که عمده مصرف ورق‌های سیاه در ساخت پروفیل است که پروفیل نیز یکی از المان‌های به کار رفته در صنعت ساختمان می‌باشد. بنابراین تقاضا در نیمه اول سال نیز وجود دارد. فاکتور دیگری که بر روند قیمت ورق تاثیرگذار خواهد بود، قیمت اسلب در بازار و موجودی این شمش فولادی است.

طی چند ماه اخیر ورق از محدوده مقاومتی ۱۰ هزار تومان عبور کرده و با شکست این محدوده تا حدود 18 هزار تومان افزایش قیمت داشته است. با توجه به قیمت معاملات در بورس کالا و همچنین شرایط تکنیکال نمودار قیمت ورق، احتمالا کف قیمت میان مدت در حدود ۱۵ هزار تومان باشد و قیمت ورق طی هفته‌های آینده پایین‌تر از این محدوده نیاید. در صورتی که قیمت ورق از محدوده ۱۸۶۰۰ عبور کند به محدوده ۲۰۵۰۰ تومان خواهد رسید و پس از آن نیز رشد تا محدوده ۲۲۵۰۰ تومان محتمل است. در صورت کاهش قیمت دلار، احتمال افت قیمت تا محدوده ۱۳۵۰۰ نیز وجود دارد؛ البته به شرطی که دلار آزاد به محدوده ۲۰ هزار تومان برسد.

 

شاخص قیمت ورق سیاه

 

باتوجه به کاربرد وسیع این نوع ورق در صنایع مختلف تغییرات قیمت آن در بودجه کل اهمیت فراوانی پیدا می‌کند. اگر در حال انجام پروژه‌ای هستید که نیاز به دانستن تغییرات قیمت ورق سیاه در کوتاه‌مدت دارید، با کلیک بر روی لینک زیر می‌توانید روند تغییر را برای دو برند معتبر فولاد مبارکه و اهواز مشاهده کنید.

نمودار تغییرات قیمت ورق سیاه در کوتاه مدت

 

تحلیل و پیش‌ بینی قیمت پروفیل در سال ۹۹

پروفیل یکی از کالاهایی است که در ساخت اسکلت ساختمان و همچنین در ساخت نرده‌ها و چارچوب‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. بنابراین باز هم مهم‌ترین صنعت خریدار پروفیل، صنعت ساختمان‌سازی است. مهم‌ترین پروفیل نیز، از لحاظ سایز و کاربردی بودن آن، پروفیل ۲ میل، در گروه پروفیل‌های ساختمانی می‌باشد. به طور منطقی از آن‌جایی که پروفیل از ورق ساخته می‌شود؛ قیمت این کالا به شدت تحت تاثیر روند قیمت ورق قرار می‌گیرد، اما قطعا تنها پارامتر تاثیرگذار، نمی‌باشد؛ چرا که بایستی ابتدا سطح تقاضا در این بازار سنجیده شود. علاوه بر این، تجربه نشان داده که در هر شرایطی افزایش قیمت دلار تاثیر زیادی بر روند قیمت این کالا می‌گذارد؛ اما به طور معکوس در هنگام ریزش دلار، الزاما شاهد برگشت قیمت این کالا نبوده‌ایم.

قبل از آن‌که نمودار تغییرات قیمت پروفیل را در بلندمدت بررسی کنیم، این نکته را خاطرنشان می‌کنیم که همانند دیگر محصولات فولادی، می‌توانید آخرین قیمت پروفیل را در سایت آهن آنلاین مشاهده کرده و جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان مربوطه تماس بگیرید. بر روی لینک زیر کلیک کنید تا به صفحه آخرین قیمت‌های پروفیل هدایت شوید.

 

قیمت پروفیل

 

در نمودار این محصول، محور افقی زمان و محور عمودی قیمت‌ها بر حسب ریال است و طی چند ماه گذشته قیمت پروفیل به حدود ۲۲ هزار تومان رسیده. قیمت پروفیل دوباره نزولی شد و به محدوده ۱۷ هزار تومان رسیده است، اما دوباره صعودی شده و در حال حاضر دوباره در محدوده 20 الی 22 هزار تومان قرار دارد. البته تحلیل و پیش‌بینی قیمت پروفیل به دلیل ماهیت انحصاری این صنعت، دشوار است.

 

نمودار قیمت پروفیل

 

 

در نهایت اگر از مصرف‌کنندگان پروفیل هستید بنابراین تغییرات قیمت این محصول فولادی در کوتاه‌مدت نیز اهمیت زیادی برای شما خواهد داشت. با کلیک بر روی لینک زیر به صفحه‌ای هدایت خواهید شد که می‌توانید آخرین روند تغییرات قیمت پروفیل را در بازه زمانی ۱۵ روز اخیر مشاهده کنید.

نمودار تغییرات قیمت پروفیل در کوتاه مدت

 

نمودار قیمت آهن آلات از جمله ابزارهای بسیار مهم در تحلیل و بررسی قیمت محصولات فولادی است. افراد با استفاده از این ابزار می‌توانند تصمیم بگیرند در چه زمان‌هایی محصولات آهنی را خریداری کرده و چگونه سرمایه‌گذاری کنند. در این مطلب به بررسی مهم‌ترین محصولات فولادی پرداخته‌ایم؛ اما اگر مایل هستید که نوسانات قیمت سایر محصولاتی که در این‌جا بررسی نشده‌اند را مشاهده کنید، با کلیک بر روی دکمه زیر وارد صفحه‌ای می‌شوید که لیست کاملی از نمودار نوسانات قیمت آهن آلات وجود دارد که با انتخاب هرکدام به صفحه نمودار محصول مربوطه منتقل خواهید شد.

 

نمودار قیمت آهن آلات

 

سوالات متداول پیش‌ بینی قیمت آهن‌ و میلگرد در سال ۹۹

  1. آیا قیمت دلار و قیمت آهن با یکدیگر ارتباط دارند؟ بله! در چندسال اخیر، قیمت این دو با یکدیگر هم‌بستگی زیادی داشته و به عبارتی قیمت آهن متاثر از قیمت دلار می‌باشد.
  2. برای تحلیل بازار آهن تحلیل بنیادی بهتر است یا تکنیکال؟ استفاده از هر دو نوع تحلیل در کنار یکدیگر، می‌تواند نتیجه دقیق‌تری در پیش‌بینی‌ها ارائه دهد.
  3. آیا قیمت‌های جهانی بر قیمت‌های داخلی فولاد اثرگذار است؟ بله! در حالت کلی می‌توان گفت که موثر خواهد بود؛ اما در هر شرایطی ممکن است شدت اثرگذاری متفاوت باشد.
  4. آیا در بازار آهن سرمایه‌گذاری کنیم؟ به شرط تسلط به بازار و توانایی تعیین بهترین زمان خرید و فروش بر طبق تحلیل‌های تکنیکال و بنیادی می‌توان سرمایه‌گذاری کرد.
  5. بهترین فصل تقاضای آهن آلات چه زمانی است؟ تعیین بهترین زمان برای هر کالایی متفاوت است؛ اصولا میلگرد و تیرآهن در فصل تابستان و مقاطع تخت رنگی و روغنی در فصل زمستان دارای بیشترین میزان تقاضا هستند، مابقی کالاها در تمام طول سال تقاضای یکسانی دارند.
  6. آیا قیمت مقاطع مختلف بر روی هم اثر می‌گذارند؟ اصولا بستگی به فرآیند تولید کالا دارد، به عنوان مثال قیمت پروفیل از ورق و قیمت میلگرد از شمش تاثیر می‌پذیرد.
  7. مهم‌ترین فاکتور تعیین قیمت محصولات فولادی چیست؟ مهمترین فاکتور موثر بر قیمت آهن آلات، سطح عرضه و تقاضاست و مابقی پارامترها بر این دو اثرگذار هستند.

 

تحلیل‌گران: فرزانه تیموری و مهران ممقانی

اشتراک گذاری:
لینک مطلب
امتیاز دهید

سوالات متداول

آیا قیمت دلار و قیمت آهن با یکدیگر ارتباط دارند؟

بله! در چندسال اخیر، قیمت این دو با یکدیگر هم‌بستگی زیادی داشته و به عبارتی قیمت آهن متاثر از قیمت دلار می‌باشد.

آیا قیمت‌های جهانی بر قیمت‌های داخلی فولاد اثرگذار است؟

بله! در حالت کلی می‌توان گفت که موثر خواهد بود؛ اما در هر شرایطی ممکن است شدت اثرگذاری متفاوت باشد.

آیا در بازار آهن سرمایه‌گذاری کنیم؟

به شرط تسلط به بازار و توانایی تعیین بهترین زمان خرید و فروش بر طبق تحلیل‌های تکنیکال و بنیادی می‌توان سرمایه‌گذاری کرد.

مهم‌ترین فاکتور تعیین قیمت محصولات فولادی چیست؟

مهمترین فاکتور موثر بر قیمت آهن آلات، سطح عرضه و تقاضاست و مابقی پارامترها بر این دو اثرگذار هستند.

مقالات مرتبط

ارسال دیدگاه

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه ها

user
عباسی
20 آذر 1399
پاسخ دهید
سلام میخوام تیر آهن بخرم به نظرتون الان که آذر ماه ۹۹ بخرم بهتره یا آخر سال یا سال جدید با سپاس از شما.
پاسخ
ahanonline تیم تحلیل آهن آنلاین
تا پایان سال احتمالا به جهت افزایش تقاضای شب عید قیمت ها افزایشی باشد اما به طور کلی احتمالا تا اواسط بهمن ماه فرصت خرید داشته باشید.
user
ا.ق
24 مهر 1399
پاسخ دهید
سلام قیمت میلگرد چطور میشه
user
هادی
24 آذر 1399
پاسخ دهید
سلام .لطفا بفرمائید تا پایان آذر میلگرد پایین میاد؟
پاسخ
ahanonline تیم تحلیل آهن آنلاین
در حال حاضر با توجه به افزایش قیمت های جهانی و افزایش قیمت های پایه ای عرضه در بورس کالا احتمال کاهش قیمت ها اندک است. مگر اینکه شاهد کاهش چشمگیر قیمت ارز باشیم.
پاسخ
user
توروبخداهرکارشناسی میتونه جوابموچن ساله حسرت خونه دارشدن دارم قصدخریدآهن آلات دارم امروز۲دی وحشتناک قیمتابالارفته میخاستم بدونم تاکی صبرکنم پایین بیادقیمت میلگردقوطی آهن الات
user
علیرضا
09 آذر 1399
پاسخ دهید
با سلام تا در آذر ماه قیمتها پاین میاد یا نه ممنون
پاسخ
ahanonline تیم تحلیل آهن آنلاین
قیمت ها در حال حاضر کاهش چشمگیری داشته اند احتمالا تا پایان آذرماه نیز این کاهش قیمت ادامه پیدا کند.
user
هداوند
07 دی 1399
پاسخ دهید
سلام پیش بینی شما در مورد میلگردهای آلیاژی مثل ۳۰۴ و ۳۱۶ چی هستش؟ ممنون
پاسخ
ahanonline تیم تحلیل آهن آنلاین
کف قیمت میلگرد در حال حاضر حدود 11 تا 12 هزار تومان است. در صورتی که قیمت دلار کاهش پیدا نکند با توجه به قیمت های جهانی و. قیمت های بورس کالا احتمالا کاهشی در قیمت میلگرد نداشته باشیم.
user
علیرضا
08 دی 1399
پاسخ دهید
سلام ببخشید چارت روزانه قیمت آهن آلات رو میشه کجا دید شاخص های استفاده شده توسط کارشناسان شما از چه دیتایی گرفته می شوند
پاسخ
ahanonline تیم تحلیل آهن آنلاین
چارت روزانه در کنار قیمت همه محصولات وجود دارد. شاخص های ما از طریق میانگین قیمت محصولات فولادی در برند های برجسته و شاخص بازار ایجاد میشود.
پاسخ
user
منم همین سوال دارم. اگه کارشناس بگه خوبه
user
پدرام
23 اردیبهشت 1399
پاسخ دهید
خوب بود
user
محمد
09 دی 1399
پاسخ دهید
سلام ، خسته نباشید میخام واسه ساخت وساز تیر اهن بخرم به نظرتون این دوسه ماه اخر سال افزایش تقاضا داریم ؟ به نظر شما با شروع فصل بهار دوباره ساخت و ساز شروع میشه تقضا بالا نمی ره و موجب گران شدن نمیشه؟ الان بخریم یا صبر کنیم؟ ممنون از سایت خوبتون
پاسخ
ahanonline تیم تحلیل آهن آنلاین
احتمالا تا خرداد ماه ثبات یا کاهش قیمت ارز رو شاهد باشیم در نتیجه اگر قیمت های جهانی بیش از این افزایش نداشته باشه احتمالا تا سه ماهه اول سال آینده قیمت ها با ثبات یا کاهشی باشند. برای میلگرد قیمت 10 الی 11 و برای تیرآهن قیمت 11 الی 12 هزار تومان میتواند کف قیمت باشد.
user
سجاد
24 اسفند 1398
پاسخ دهید
سلام الان اهن بخریم یا بعد سال ۹۹
user
احد
17 بهمن 1398
پاسخ دهید
مرسی خیلی مفید بود، فقط اینکه پیش بینی تون در مورد مس چی هست؟ و ایا ویروس کرونا تاثیری تو بازار ایران گذاشته؟
پاسخ
user
از اونجائیکه مبدا این ویروس در چین هست، بیشترین آسیب رو هم به صنعت این کشور زده و قیمت ها در چین به شدت افت کرده اما در ایران چون در حال حاضر عوامل زیادی بازار داخلی رو ملتهب و رو به بالا کرده است، کرونا تاثیری بر قیمتهای داخلی فولاد ایران نگذاشته... در مورد پیش بینی قیمت مس هم بزودی لینکش رو همینجا کامنت میزاریم.
user
احمد
19 بهمن 1398
پاسخ دهید
سلام. در صورتی که تقاضی زیاد شود ایا قیمتها پایین میاد؟؟؟
پاسخ
user
سلام اهن بخریم یاچادر بزنیم
پاسخ
user
در صورت ثابت بودن سایر شرایط، رابطه بین تقاضا و قیمت معکوس هست. در شرایطی که قیمت‌ها افزایشی هست، تقاضا کم می‌شود و در شرایطی که قیمت‌ها کم می‌شود، تقاضا زیاد می‌شود، پس در اصل این قیمت است که بر روی عرضه و تقاضا اثر میگذارد. اما در شرایطی مثل بورس که قیمت نهایی بر اساس حجم تقاضا تعیین میشود، تقاضای بالاتر به معنای رقابت بیشتر خریداران و افزایش بیشتر قیمت هست.
پاسخ
user
سلام دوست عزیز هر چقدر که تقاضا زیادتر بشود قیمتها هم افزایش پیدا میکند تقاضا یک عامل بسیار مهم در قیمت گذاری کالا بحساب می آید
user
پویان
21 بهمن 1398
پاسخ دهید
باسلام،ضمن تشکر.لطفا خیلی شفاف پیشبینی خودتون رو ازقیمت میلگرد درفروردین۹۹ بفرمایید؟
پاسخ
user
سلام، با درنظر گرفتن اینکه اقتصاد و سیاست تاثیری زیادی بر روی هم دارند و در پیش بینی ها تنها میشود به اقتصاد تکیه کرد، ریسک هر گونه تحلیل را باید بپذیرید اما با این حال تحلیل های تخصصی را بعنوان نشان دهنده یک مسیر حتما و همواره بخوانید. در بروز ترین تحلیل میتونیم بگیم که، میلگرد در بلند مدت از سقف مثلث خارج شده پس در بلندمدت یعنی در سال ۹۹ هم قابلیت رشد تا قاعده مثلث یعنی ۷۶۰۰ تومان را دارد اما در این راه با نوساناتی هم، همراه است. اما دقت کنید که زمان آن بستگی به مسیری است که طی میکند و هنوز مشخص نیست..اما در فروردین ماه و بنا به روانشناسی بازار، بدلیل نیمه تعطیل بودن این ماه، ثبات نسبت به اخرین قیمتهای اسفندماه پیش بینی میشود.
user
یوسف محمودی
22 بهمن 1398
پاسخ دهید
مردم ایران به گران شدن آهن رو میبرم ولی با نظری که دارم در فصل بهار و تابستان معتدل خواهد شد روند حدودا چهار سال اخیر این بوده
پاسخ
user
اگر درگیر رکود شویم قطعا در تابستان قیمت ها تعدیل خواهد شد، اما اگر دچار تورم جدیدی شویم، که رسیدن به نرخ تورم ۴۱ % پیش بینی شده است، برعکس آن اتفاق می افتد، با اینحال باید دید در شرایط طبیعی و نرمال بازار، فصل پرتقاضای هرکالایی چه زمانیست...مثلا میلگرد و تیرآهن در بهار و تابستان پرتقاضا هستند و ورق رنگی و روغنی در نیمه دوم سال پرتقاضاتر از نیمه اول سال است.
پاسخ
user
با توجه به انتظار حکومت برای انتخابات آمریکا می توان انتظار یک کاهش (البته در برخی بازار ها و در برخی دیگر به علت کمبود کالا باز هم نرخ افزایشی خواهیم داشت .)را در اردیبهشت و خرداد ماه داشت ولی بعد از آن با توجه شروع بحث انتخابات به تدریج در آمریکا ، بازار ایران هم عکس العمل خود را به صورت مستقیم نشان می دهد .الگوی سال آینده را نمی توان با سال های پیش مقایسه کرد .چون حتی نیازهای فصلی بازار ایران هم تحت تاثیر تورم بسیار شدید و قدرت خرید مردم قرار گرفته است .
user
Mahdiar
27 بهمن 1398
پاسخ دهید
این نمودار و اعداد و ارقامی که برای قیمت میلگرد اعلام فرمودید که تا دیماه ۹۸ هست چیزی در رابطه با سال اعداد و ارقام سال ۹۹ گفته نشده که
پاسخ
user
سلام، بله قاعدتا نمودارها باید نمودارهای قیمتی تا لحظه تحلیل باشند و سپس بر اساس آنها تحلیل صورت گیرد، به متن دقت کنید، در مورد سال جدید پیش بینی قیمت گفته شده است
user
جواد
16 خرداد 1399
پاسخ دهید
سلام. مرسی خیلی عالی بود من میخوام برای ساخت سوله توی ماه تیر آهن بخرم پیش بینی شماراجع به قیمت ورق ۸و۱۰و ۱۲ در بیست روز آینده چیه؟ بهتر نیست الان آهنم رو بخرم بزارم کنار؟؟؟ ممنونم
user
مسعود
03 اسفند 1398
پاسخ دهید
سلام ضمن تشکر من دوتا سوال داشتم اول: امکانش هست نمودار میلگرد را تا امروز ارسال کنید؟ دوم: درصورت نیاز به میلگرد پیشنهاد شما خرید هست یا صبر ؟ ممنون
پاسخ
user
سلام بله امروز نمودارها و بخشی از تحلیل بروز میشود که میتوانید بعد از بروزرسانی نمودار را تا امروز مشاهده کنید، طبق گفته های وزیر صمت، شرایط بازار به سمت کنترل و شکستن حباب پیش خواهد رفت. امیدواریم عملی شود، در این صورت اگر خریدتان برای اینور سال هست میتوانید کمی صبر کنید. اما شرایط برای سال جدید در تحلیل جدید بیان شده است و به تحلیل مراجعه کنید
user
سوسن
09 اسفند 1398
پاسخ دهید
سلام لطفا راهنمایی بفرمایید برای ساختن یه واحد ویلایی با سازه ال اس اف با یکی از شرکت های مجری قرارداد دارم. خرید ورق گالوانیزه رو این طرف سال انجام بدم یا صبر کنم بعد از تعطیلات؟ چه زمانی سفارش بدم خوبه؟
پاسخ
امین صادقی
امین صادقی
سلام و وقت بخیر با توجه به کاهش قیمت ها در روزهای اخیر و از طرفی تقاضای بازار و با عنایت به احتمال رکود نسبی اواخر فروردین سال آینده، در صورتی که پروژه مذکور نیاز مبرمی به مصالح نداشته باشه، خرید در سال آینده منطقی تر به نظر میرسد.
user
حامد
17 اسفند 1398
پاسخ دهید
مرسی عالی بود
user
میثم
24 فروردین 1399
پاسخ دهید
با سلام دوستان دلیل اصلی و مهم افزایش قیمت آهن و میلگرد در اواخر سال ۹۸ مشکل کمبود گاز بود که به دلیل قطع چندین ماهه گاز صنایع پرمصرف ، باعث کمبود شدید شمش در بازار شد، با توجه به حل این مشکل و آثار جهانی بیماری covid ۱۹ بر اقتصاد جهانی ،کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی کاهش صادرات این محصول و همچنین بودجه انقباضی دولت در سال ۹۹ که سهم طرح های عمرانی کم شده به نظر بنده روند نزولی قیمت در بازار آهن در روزهای آتی شتاب بیشتری خواهد گرفت .
پاسخ
user
نشد برادر که ، دلار گرون شد همه تحلیل ها را شست و برد
user
حسین چاوشی
21 اسفند 1398
پاسخ دهید
قیمت میلگرد کی میاد پایین؟
user
احمد
26 اسفند 1398
پاسخ دهید
با سلام آیا خرید آهن رو قیل از عید انجام بدم یا بعد عید؟با تشکر.
user
میثم حمیدی
29 فروردین 1399
پاسخ دهید
سلام وعرض خسته نباشید دارم. میخوام برای ساخت خونه تو اوایل اردیبهشت اقدام کنم به نظرتون میلگرد رو اول اردیبهشت بخرم یا ممکنه توی چند ماه آینده قیمت میلگرد باز هم پایینتر بیاد؟
user
مسعود
02 فروردین 1399
پاسخ دهید
سلام دوستان من حدود ۱۳ تن ورق سیاه و ۳۵ تن تیر اهن لازم دارم به نظرتون فروردین ماه موقع مناسبی جهت خرید است ؟ پیش بینیتون برای قیمت اهن الات سال ۹۹ چیه ؟
user
علی
01 اردیبهشت 1399
پاسخ دهید
سلام . در شرایط کنونی برای سرمایه گذاری بهتر است بر روی کدامیک از مشتقات آهن ( میلگرد یا تیر آهن یا ورق) سرمایه گذاری کنم.کدامیک احتمال سود بیشتری دارد. ممنون وسپاسگزارم
user
احمد
01 اردیبهشت 1399
پاسخ دهید
سلام ، خرید اهن ۱۶ سود بیشتری دارد یا خرید آهن ۱۴ ، جهت سرمایه گذاری. ممنون
user
علی
01 اردیبهشت 1399
پاسخ دهید
با سلام لطفا نمودار قیمت ورق گالوانیزه تحلیل تکنیکال بفرمایید حد ضرر با توجه قیمت ۱۵۰۰۰ تومان بفرمایید , و اینکه بفرمایید نمودار قیمتی از کجا میتونم پیدا کنم .
user
k.j
10 اسفند 1399
پاسخ دهید
سلام. دیتای مسکن رو برای تحلیل از کجا میتونم به دست بیارم ؟ تشکر
user
محمد
02 تیر 1399
پاسخ دهید
سلام تحلیلتون برای قیمت اهن از تیرماه به بعد چیه؟
پاسخ
user
احتمالا قیمت ها تا حدود 8500 تومان الی 9000 تومان کاهش پیدا کنند و پس از آن شاهد افزایش آرام و کند قیمت ها از مهرماه باشیم.
پاسخ
user
سلام ببخشید من تازه به جمعتان پیوستم وقتی تحلیل ها و نظرات سه چهار ماه را می دیدم اصلا اونی کهتحلیل کرده بودید با وضع موجود نمیخونه من الان یک ماهه میخوام میلگرد بخرم تا بتونم بعد از ۲۴ سال خدمت یه خونه ای برای خودم بسازم متاسفانه در این یک ماه قیمت ها خیلی بالا رفته از ۶۹۰۰ تا ۸۳۰۰ البته قیمت میلگرد ظفر بناب و میگم حالا نمیدونم منظر بمونم یا بی خیالش بشم دوستان اگه کسی تحلیل دقیقی داره ممنون میشم
user
علی سالکی نیا
16 امرداد 1399
پاسخ دهید
سلام وقتتون بخیر یه سوالی داشتم... من میخوام چندتا دستگاه برای کارم بگیرم که ۹۰ درصد از فیزیک این دستگاه ها از پروفیل و ورق آهن تشکیل میشه و چون این چند وقته قیمت آهن خیلی رفته بالا، قیمت این دستگاه ها هم دوبرابر شده... میخواستم ببینم امیدی هست که قیمت پروفیل و ورق توی این یکی دو ماهه بیاد پایین یا نه... ممنون
پاسخ
user
احتمالا در کوتاه مدت قیمت پروفیل پایین تر از محدوده 13000 نخواهد آمد. البته تحلیل قیمت پروفیل دشوار است نمیتوان با اطمینان تحلیل کرد.
user
راوندی
30 اردیبهشت 1400
پاسخ دهید
با سلام خدمت کارشناسان محترم، به نظر شما روند قیمت در خرداد ماه یا بعد از آن چطور خواهد بود؟ من قصد خرید پروفیل و میلگرد دارم،