آهن آنلاین
کارخانه‌های تولیدکننده لوله گالوانیزه

کارخانه‌های تولیدکننده لوله گالوانیزه

پنج‌شنبه 14 شهریور 1398
زمان مطالعه: 2 دقیقه

کارخانه‌های تولیدکننده لوله گالوانیزه معمولاً این محصول فولادی را در ضخامت‌های ۲، ۲/۵، ۳ و ۴ در سایزهای مختلف تولید می‌کنند. لوله‌های گالوانیزه در برابر زنگ زدگی و خوردگی از مقاومت بالایی برخوردار هستند  به همین دلیل طراحان سازه‌ها معمولاً به منظور تخمین نهایی پروژه‌ها قیمت لوله گالوانیزه را جزء اولویت‌های خود قرار می‌دهند.

 

بزرگترین کارخانه‌های تولید کننده لوله گالوانیزه را بشناسیم

تعداد محدودی از کارخانه‌های تولید کننده محصولات فولادی، لوله گالوانیزه را نیز تولید می‌کنند. در ادامه مطلب قصد داریم به معرفی برخی از این کارخانه‌ها بپردزایم و تا حد امکان ویژگی‌های لوله‌های تولیدی این کارخانه‌ها را مطرح کنیم.

 

کارخانه نورد  و لوله سمنان

لوله گالوانیزه این مجتمع در کارخانه‌ای به مساحت ۳۰ هزار متر مربع  با بیش از ۲۰ سال تجربه تولید می‌شود. افرادی که در این مجتمع فعالیت می‌کنند حدود ۲۰۰ نفر هستند که در ۳ شیفت فعالیت می‌کنند. ظرفیت لوله گالوانیزه تولیدی این مجتمع حدود ۳۰۰ هزار تن در سال است که لوله‌های تولیدی را در سایزهای بین ۱/۲ تا ۱۰ اینچ تولید می‌کنند.

 

کارخانه‌های تولیدکننده لوله گالوانیزه این لوله را در سایز و ضخامت‌های متنوعی تولید می‌کنند.

نمایی از لوله‌های گالوانیزه در کارخانه

 

کارخانه لوله ساوه

لوله گالوانیزه تولیدی این کارخانه به سه صورت لوله گالوانیزه برق، سبک و سنگین است. در ادامه به ویژگی‌ها و موقعیت‌هایی که از این لوله‌ها استفاده می‌کنند می‌پردازیم.

لوله‌های برق دچار خوردگی می‌شوند به همین دلیل سطح داخلی و خارجی این لوله‌ها را گالوانیزه می‌کنند. در فرایند تولید این نوع از لوله‌ها از روش غوطه‌وری سازی گرم استفاده می‌کنند.

لوله‌های گالوانیزه تولیدی این مجموعه از نوع درزدار هستند که در شاخه‌های ۶ متری در دو نوع سبک و سنگین تولید می‌شوند. نوع سبک آن در سایزهای ۱٫۲ تا۸ اینچ و نوع سنگین آن ۱٫۴  تا ۶ اینچ تولید می‌شود.

فشار کاری در دو نوع سبک و سنگین به ترتیب عبارت است از ۱۲ و ۱۶ بار، در حالی که دمای کاری نوع سبک و سنگین ۶۰ و ۷۰ درجه سانتی‌گراد است.

 

کارخانه لوله دُرپاد تبریز

یکی دیگر از کارخانه‌های تولیدکننده لوله گالوانیزه، کارخانه درپاد است. این کارخانه لوله گالوانیزه را در سایزهای ۱/۲ تا ۴ اینچ تولید می‌کند، به گونه‌ای که ظرفیت تولیدی آن  در سال ۱۰۰ هزار تن است. این کارخانه تولیدی در تولید تمام محصولات خود از گواهینامه‌های ملی و بین المللی ISO 9001:2000 و OHSAS 18001 استفاده می‌کند.

 

دسترسی سریع
اشتراک گذاری:
لینک مطلب
امتیاز دهید

مقالات مرتبط

ارسال دیدگاه

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.