آهن آنلاین
فرایند تولید رابیتس

فرایند تولید رابیتس

دوشنبه 11 مهر 1401
زمان مطالعه: 2 دقیقه
در این مقاله می خوانید:

فرایند تولید رابیتس شامل مجموعه‌ای از عملیات‌های مختلف بر روی ورق‌های گالوانیزه است تا ساختاری شبیه به شبکه و توری به خود بگیرد. با استفاده از ورق گالوانیزه به عنوان ماده اولیه در تولید رابیتس استفاده می‌شود تا با جلوگیری از زنگ زدگی در محیط‌های مرطوب، مقاومت و طول عمر سازه را بالا ببرد.

فرایند تولید رابیتس چگونه است؟

رابیتس از طریق انجام عملیلت نورد سرد بر روی ورق‌های گالوانیزه گرم تولید می‌شود. در ابتدا ورق گالوانیزه که به صورت رول در بازار موجود است توسط کویل باز شده، وارد دستگاه برش می‌شود و در جهت طول در اندازه‌های ۱۰ سانتی‌متری برش می‌خورد. البته در نظر داشته باشید با افزایش ضخامت ورق رابیتس معمولا تعداد ستون، وزن و قیمت رابیتس افزایش خواهد یافت،  اما ضخامت معمولا بین ۰٫۴ تا ۰٫۶ میلی‌متر در نظر گرفته می‌شود.

در مرحله بعدی فرایند تولید رابیتس قطعات برش خورده، وارد دستگاه شده و عملیات نورد سرد و پرسکاری بر روی آن انجام می‌شود. این عملیات موجب بوجود آمدن ستون‌ها و چشمه‌ها و ایجاد ساختار رابیتس می‌شود. برگه‌های رابیتس توسط دستگاه برش خواهند خرد که البته اندازه برش با توجه به وزن برگه رابیتس تعیین می‌شود که معمولا ۲٫۴ متری است.

 

فرایند تولید رابیتس شامل انجام عملیات‌های مختلف بر روی ورق‌های گالوانیزه است.

 

ورق پرس کاری شده در مرحله سوم توسط دستگاه کشیده خواهد شد تا به عرض ۶۰ سانتیمتر برسد که در واقع همان ورق رابیتس است. ورق‌ها در بسته های ۱۰ تا ۲۰ تایی بسته‌بندی شده که تعداد هر بسته به وزن، تعداد ستون‌ها و چشمه‌ها بستگی دارد. حال فرایند تولید رابیتس به اتمام رسیده است و بسته‌‌های رابیتس آماده عرضه در بازار هستند.

دستگاه‌های موجود در خط تولید رابیتس

در خط تولید رابیتس دستگاه‌های موجود می‌توانند در فناوری‌های گیربکسی، پنومتیک و هیدرولیک موجود باشند. از جمه دستگاه‌های تولید کننده رابیتس می‌توانیم به دستگاه‌های اتوماتیک سیستم PLC، سیستم‌های تمام اتوماتیک و نیمه اتوماتیک اشاره کرد. تمامی دستگاه‌های مطرح شده می‌توانند در مدل‌های یک و ده تایی تولید و عرضه شوند. اگر سیستم تک برگی باشد در ساعت قادر به تولید ۱۵۰ برگ رابیتس و اگر سیستم ده برگی باشد در ساعت قادر به تولید ۲۲۰ برگ رابیتس است.

دسترسی سریع
اشتراک گذاری:
لینک مطلب
امتیاز دهید

مقالات مرتبط

ارسال دیدگاه

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.